Kuinka paljon teidän n. 2,5 vuotiaat päiväkodissa hoidossa olevat lapset sairastavat keskimäärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

älsy

Vieras
Minulla on työkaveri, jonka lapsi aloitti päiväkodissa viime elokuussa (ikää nyt n. 2v 10kk) Kollegani on ollut todella paljon pois töistä. Keskimäärin 5-7pv/kk. Ja nuhat, kuumeet ja vatsataudit vaan jatkuvat...
Itselläni on jo hieman vanhemmat päiväkoti-ikäiset lapset enkä enää muista sairastivatko paljon kun aloittivat hoidossa...
Ikävää on se että kollega aina "petaa" edellisenä päivänä että JOS lapsi olisi sairaana, miten sitten toimitaan... Olemme kahdestaan työpaikalla joten minun on aina joustettava ja oltava yksin kun työkaverin lapsi sairaana...
Kuinkahan monta päivää voi olla palkallisesti pois lapsen sairauden vuoksi esim. vuoden aikana? Tiedän että 3 päivää saa olla palkallisena mutta onko jotain maksimimäärää. Eikös oman sairauden vuoksi tuo raja ole 60 päivää/vuosi?

No mä olen joutunut olemaan tosi paljon pois töistä lapsen sairauden takia. Lapsella 2v. on korvatulehduskierre, tulehduksia on ollut lähes joka toinen tai joka kolmas viikko. Lisäksi on sairastanut vesirokkoa, vatsatautia, ja flunssaa. Hävettää olla jatkuvasti pois, mutta minkäs teet :/

Esikoinen oli kotihoidossa tuon ikäisenä, kuopus pk:ssa. Kuopus sairasteli kotihoidossa ollessaan paljon, ja ekat kuukaudet pk:ssa ollessaan jatkoi samaa rataa, mutta sitten helpotti. Esikoisen korvat putkitettiin ja myös kuopuksen korvakierre päättyi :D. Nykyään sairastaa harvoin...on ollut viime heinäkuun jälkeen kipeänä ehkä kaksi kertaa.

Todella vähän päiviä poissa päiväkodista (aloitti 1v3kk). Nenä vuosi todella usein, mutta meillä on ollut todella harvoin kuumetta tai selvästi kipeä. Liekö poika perinyt sen minulta.
Nyt 2v10kk ja nuhat rajusti vähentyneet viimeisen puolen vuoden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja älsy:
Minulla on työkaveri, jonka lapsi aloitti päiväkodissa viime elokuussa (ikää nyt n. 2v 10kk) Kollegani on ollut todella paljon pois töistä. Keskimäärin 5-7pv/kk. Ja nuhat, kuumeet ja vatsataudit vaan jatkuvat...
Itselläni on jo hieman vanhemmat päiväkoti-ikäiset lapset enkä enää muista sairastivatko paljon kun aloittivat hoidossa...
Ikävää on se että kollega aina "petaa" edellisenä päivänä että JOS lapsi olisi sairaana, miten sitten toimitaan... Olemme kahdestaan työpaikalla joten minun on aina joustettava ja oltava yksin kun työkaverin lapsi sairaana...
Kuinkahan monta päivää voi olla palkallisesti pois lapsen sairauden vuoksi esim. vuoden aikana? Tiedän että 3 päivää saa olla palkallisena mutta onko jotain maksimimäärää. Eikös oman sairauden vuoksi tuo raja ole 60 päivää/vuosi?

Meillä juuri 2,5v. lapsi joka aloitti syksyllä pk:ssa sairastaa kyllä tosi paljon, varsinkin nyt tämän talven ajan. Keskimäärin joka toinen viikko sairastaa, joskus välissä 3-4vko ettei mitään.

meilläkin lapsi aloitti viime elokuulla päiväkoti uransa ja sairastelut alkoivat heti ekalla viikolla. Kahdelta kuulta on syys kaudella saatu puolen kuun maksut, mutta paljon enemmän on toki ollut poissa. Aina ei ihan just sitä 11pv et olis maksut alentuneet. Minkäs sille voin et sairastaa, on ollut keuhkokuumetta ja sitten ihan vain yskää, flunssaa, silmätulehdusta ja kuumetta. Niin ja on aika normaalia, kun hoidon aloittaa tuo sairastelu. Aika lailla muutkin on sairastaneet hänen ryhmässään. Niin ja nyt lapseni on 2v8kk. En aina ole itse poissa töistä, myös mieheni on poissa, se on poissa kummalle paremmin sopii ja paljon myös äitini ja tätini ovat auttaneet pitkien sairauksien aikana ja varsinkin toipumis vaiheessa. Olen sellainen, että haluan pitää lapsen kotona niin kauan et varmasti on parantunut esim, kuumeesta eli pidän pari kuumeetonta päivää kotona vähintään, kun minulla on mahdollisuus hoitokin järjestää kotona toipumiselle.

Työskentelen itse päiväkodissa ja on todella raivostuttavaa, kun monet vanhemmat tunkevat puolikuntoiset lapsensa hoitoon vaikka edellisenä päivänä on vielä ollut kuumetta, jopa samana aamuna, on vain annettu lääkettä aamulla ja kuume on "laskenut". Sitten saamme tavoitella vanhempia pitkin päivää, kun lapsi on "taas" kuumeessa.

Yhteistyössä