G: Kuinka monta serkkua sinulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Ja minkä ikäinen on nuorin serkkunne? Entä vanhin? Oletko tekemisissä kaikkien kanssa?

Mulla on 11 serkkua, joista nuorin on 3kk ja vanhin taitaa olla 27v. Näen kaikkia säännöllisesti, suurinta osaa ainakin kerran kuukaudessa. :)

Isän suvun serkuista ei mitään hajua, en tunne koko sukua. Äidin puolella on 3 serkkua, vanhin jotain päälle 30, nuorin 5v. Tekemisissä en ole pahemmin.. joskus jonkun sukulaisen syndeillä voidaan törmätä.

Hmm, veikkaan että n.30 ja ikäväkyllä oon ainoastaan yhden kanssa tekemisissä ja ollaankin sitten tosi läheiset. Haluaisin myös pitää yhteyttä muihinkin serkkuihin.
Nuorin on 10 ja vanhin...hmm, oisko lähemmäs 40...

14 taitaa olla serkkuja. Nuorin 8 vee ja vanhin mun ikäinen eli 30. Tekemisissä ollaan vaihtelevasti, tekstareilla/sähköpostilla ja puheluilla lähinnä, nähdään ehkä kerran pari vuodessa kun asutaan kaikki niin eri puolilla suomea. Mutta läheiset välit silti, johtuen yhteisistä "mummolakesistä". Tietty vähän ikähaitaria meilläkin, joten ei ehkä nuorempiin ole niin tutustunut.

Tunnen kaikki serkkuni, joita on 13. Nuorin 12 ja vanhin 43. En ole kaikkien kanssa tekemisissä, ihan pitkien välimatkojenkin takia. Lähin asuu 30 km päässä, kauimmainen 1000km päässä. Voishan sitä tietenkin nykyaikana netin kautta olla enemmänkin tekemisissä. Itse olen tekemisissä niiden serkkujeni kanssa, jotka on suurinpiirtein samassa iässä ja elämäntilanteessa, siis itse oon kolmikymppinen perheenäiti.

18.

Nuorin on syntyny v. 1983 ja vanhin on jotain 50+ iältään. Osan kanssa olen läheinen, osan kanssa en ole ollut vuosiin tekemisissä ja osan kanssa jutellaan kun tavataan (sukujuhlat, kaupungilla, facebook), muuten ei juuri pidetä yhteyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Isän suvun serkuista ei mitään hajua, en tunne koko sukua. Äidin puolella on 3 serkkua, vanhin jotain päälle 30, nuorin 5v. Tekemisissä en ole pahemmin.. joskus jonkun sukulaisen syndeillä voidaan törmätä.

miten et tunne isän puolen sukulaisia?
älä vastaa jos herkkä aihe

Tuo on muuten totta, että mummolakesät auttavat läheisten suhteitten luomiseen. Vaikka näkisikin serkkuja vain pari kertaa vuodessa, heti juttu alkaa luistamaan ja nauraa käkätetään. :)

Yhteistyössä