G:Kuinka moni muuttaisi ja jättäisi perheensä työn takia?

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
sieni sateella
En pystyisi. Ainoastaan sellainen tilanne sopisi mikäli välimatka olisi alle 200km. Niin että meillä olisi kaksi kotia. Lapset toki asuisivat minun kanssani. Viikonloput/lomat vietettäisiin toisessa kodissa jossa mies olisi.
Ikävä kyllä miehelle tällainen järjestely ei sopisi.

"Sari"
Mies ei kykenisi hoitamaan lapsia yhtä ainoaa päivää vuorotyönsä takia yksin, joten minun on elettävä lasten kanssa. Meillä eskarilainen ja ekaluokkalainen, joten vuoropäiväkodistakaan ei ole apua.

"vieras"
Jos olisi pakkotilanne, niin muuttaisin.

Jos esim. olisin ainoa perheen rahallinen elättäjä, niin pakkohan se olisi.
Pyrkisin kyllä ennemmin pitkiin työmatkoihin ja muihin keinoihin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28891069]Jos olisi pakkotilanne, niin muuttaisin.

Jos esim. olisin ainoa perheen rahallinen elättäjä, niin pakkohan se olisi.
Pyrkisin kyllä ennemmin pitkiin työmatkoihin ja muihin keinoihin.[/QUOTE]

Piti vielä lisätä, että en kyllä pysty kuvittelemaan tilannetta, josta ei muka pitkällä työmatkallakaan saisi mitään töitä.

Esim. tunnin yhdensuuntainen työmatka tarkoittaa n. 70- 80km työssäkäyntialuetta.

"vieras"
Siis miksi ihmeessä olen perheen sitten tehnyt, jos jättäisin sen työn takia? Todella törkeää, jos joku voisi niin tehdä. Jos perustaa perheen, siitä tulee huolehtia, kunnes lapset tarpeeksi vanhoja selviämään omillaan.

Jos mies ja lapset eivät voisi mitenkään muuttaa mukana ja olisit vuosia ollut työtön mutta löytäisit työpaikan kaukana kotoa.Lähtisitkö?
Veikkaan, että tällaista valintatilannetta ei tulisi muille kuin niille, jotka olisivat valmiit lähtemään. Nimittäin muut eivät lainkaan etsisi työpaikkoja noin kaukaa kotoa. Ja taitaisin itse kuulua jälkimmäisiin.

kyllä-vain
Jos lähteminen olisi perheen elättämiselle välttämätöntä, niin miksei. Työajat voisi varmaan sopia niin, että voisi lähteä kotoa maanantaiaamuna ja palata perjantaina, joten sitä ehtisi olemaan kotonakin. Lapset ovat jo niin isoja, että heidänkin pitäisi kohta puoleen lähteä muualle, kun täällä ei ole minkäänlaista ammatillista eikä korkeampaa koulutusta.

Mies meillä olikin jonkun aikaa muualla töissä, mutta ei tykännyt olla poissa perheen luota. Nyt hän on ollut 3 vuotta työttömänä.

Yhteistyössä