G: Kuinka käytät perheparkkia?

Minnuu tuppaa monestikki ärsyttää, ku kahtoo, et kaikki kaupan perheparkit on täynnä eikä autois näy edes lasten turvaistuimii. Eräski muija ajoi pokalla perheparkkiin ja mie kysyin, et siihenkö ihan meinaat autos jättää? Sen ikänen muija ettei enää pieniä lapsia ja siinä kahteli yks lapsiperhe autolleen perheparkkia. Muija vain tuhahti, et hänel on oikeus ja nosti nokkansa kohti laipiota.

Mitens te muut? Meil käytetään perheparkkia sillo, ku lapset on mukana. Pienin vuoden ikäne.
 
jees
mä olen miettinyt ihan samaa! Siihen vaan ajetaan ihan ekaksi, ja sitten perheelliset, joilla oikeasi kannettavaa, joutuu mennä perimmäiseen parkkiin.

Itse en ole KOSKAAN käyttänyt perhe tai inva paikkaa, ellei ole ollut siihen hyvää syytä. Inva paikalle tai mun isäni ajaa kerran, kun olin teini ja mulla oli kepit. Perhepaikalle ajettiin ekan kerran viikko sitten ja meillä vuoden ikäinen tytär.
 
kannanottaja
me ollaan joskus käytetty miehen kanssa perheparkkia parkkihallissa vaikka ei ole edes lapsia.

siitä syystä että mitään muuta paikkaa ei ole käytössä. Moni hörhö ajaa autonsa niin vinoon että vievät kaksi paikkaa.

miksei lapsiperheet saisi ajaa niihin jos ei lapsia mukana? ostokset voi kuitenkin olla suurperheen viikon tarpeiksi, kiva niitä lähteä kantamaan johonki kilometrin päähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
me ollaan joskus käytetty miehen kanssa perheparkkia parkkihallissa vaikka ei ole edes lapsia.

siitä syystä että mitään muuta paikkaa ei ole käytössä. Moni hörhö ajaa autonsa niin vinoon että vievät kaksi paikkaa.

miksei lapsiperheet saisi ajaa niihin jos ei lapsia mukana? ostokset voi kuitenkin olla suurperheen viikon tarpeiksi, kiva niitä lähteä kantamaan johonki kilometrin päähän.
ja samalla periaatteella siihen voinee siis ajaa jamppa ja retsikin jotka ostavat kolme kärryllistä kaljaa ja sipsiä viikonlopun puistokemistit tapahtumaan. eikös ? =)
 
Mä en aja ikinä, jos lapsi ei ole mukana. Ja annan vihaisia katseita niille itsekkäille ihmisille, jotka niihin ajavat ilman lasta. En viitsi räyhätä, mutta katson pitkään ja tiukasti, jospa edes vähän omatunto kolkuttaisi. Niitä paikkoja kun ei ihan kauheesti ole, ja lapsi on hankala saada autoon/autosta tavallisessa kapeassa parkkiruudussa.
 
jees
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
me ollaan joskus käytetty miehen kanssa perheparkkia parkkihallissa vaikka ei ole edes lapsia.

siitä syystä että mitään muuta paikkaa ei ole käytössä. Moni hörhö ajaa autonsa niin vinoon että vievät kaksi paikkaa.

miksei lapsiperheet saisi ajaa niihin jos ei lapsia mukana? ostokset voi kuitenkin olla suurperheen viikon tarpeiksi, kiva niitä lähteä kantamaan johonki kilometrin päähän.
Niin, mutta entäs sitten ne perheet, jotka kantaa ne viikon suurostokset, ja joilla on vielä se lapsi!!??
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja jees:
mä olen miettinyt ihan samaa! Siihen vaan ajetaan ihan ekaksi, ja sitten perheelliset, joilla oikeasi kannettavaa, joutuu mennä perimmäiseen parkkiin.

Itse en ole KOSKAAN käyttänyt perhe tai inva paikkaa, ellei ole ollut siihen hyvää syytä. Inva paikalle tai mun isäni ajaa kerran, kun olin teini ja mulla oli kepit. Perhepaikalle ajettiin ekan kerran viikko sitten ja meillä vuoden ikäinen tytär.
et ole niin pyhimys ku luulet. Invapaikkaa saa käyttää vaan jos on se myönnetty lupa siihen.

Itsellä ollut kepit monta kertaa leikkausten jälkeen mutta eipä ole tullut mieleenkään mennä invapaikalle. Invapaikalle menemiseen ei koskaan ole hyvää syytä jos ei sitä lupaa ole siihen myönnetty!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie käytän niitä silloin kun oon yksin, ainoana aikuisena, pikkuväen kanssa kaupoilla - JOS niissä sattuu yleensäkään koskaan olemaan vapaata tilaa.
Tää on tosi kurjaa, ku on on oikeesti näit perheparkin tarvitsijoita, nii sitte niihin ajaa jotku .... jätän sanomati äänee.
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
me ollaan joskus käytetty miehen kanssa perheparkkia parkkihallissa vaikka ei ole edes lapsia.

siitä syystä että mitään muuta paikkaa ei ole käytössä. Moni hörhö ajaa autonsa niin vinoon että vievät kaksi paikkaa.

miksei lapsiperheet saisi ajaa niihin jos ei lapsia mukana? ostokset voi kuitenkin olla suurperheen viikon tarpeiksi, kiva niitä lähteä kantamaan johonki kilometrin päähän.
ja samalla periaatteella siihen voinee siis ajaa jamppa ja retsikin jotka ostavat kolme kärryllistä kaljaa ja sipsiä viikonlopun puistokemistit tapahtumaan. eikös ? =)
heko heko.. ei nyt ole lähelläkään sama asia..
 
Vain kun lapset on mukana.
Ei meitä haittaa ne kassien kanniskelu, mutta on huomattavasti helpompaa laittaa niitä tenavia taakse istuimiin kun saa oven kunnolla auki eikä tarvi pelätä sitä että ovi pamahtaa vieressä olevan auton kylkeen.

Kesällä näkee hyvinkin hassuja parkkeerauksia. Huvittavin taitaa olla se kun kahdella perhepaikalla on kolme autoa.

Mutta kyllä ärsyttää ne lapsettomat ostoksilla kävijät jotka perhepaikoille autonsa parkkeeraa, vaikka eihän se ole mikään lakisääteinen asia kuten on invapaikat.
 
Lisään vielä: perheparkit ei ole sen takia olemassa, että ne on lähellä ovea ja niihin on helppo tuoda isot ostokset, vaan siksi, että ovat leveämpiä, jolloin turvaistuinikäisten lasten kanssa on helpompaa! Käyttäisin niitä, vaikka olisivat pihan perällä, kunhan kärryparkki olisi turvallisuussyistä vieressä! Eli niihin ei ajeta, jos lapset ei ole kyydissä!!
 
jees
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja jees:
mä olen miettinyt ihan samaa! Siihen vaan ajetaan ihan ekaksi, ja sitten perheelliset, joilla oikeasi kannettavaa, joutuu mennä perimmäiseen parkkiin.

Itse en ole KOSKAAN käyttänyt perhe tai inva paikkaa, ellei ole ollut siihen hyvää syytä. Inva paikalle tai mun isäni ajaa kerran, kun olin teini ja mulla oli kepit. Perhepaikalle ajettiin ekan kerran viikko sitten ja meillä vuoden ikäinen tytär.
et ole niin pyhimys ku luulet. Invapaikkaa saa käyttää vaan jos on se myönnetty lupa siihen.

Itsellä ollut kepit monta kertaa leikkausten jälkeen mutta eipä ole tullut mieleenkään mennä invapaikalle. Invapaikalle menemiseen ei koskaan ole hyvää syytä jos ei sitä lupaa ole siihen myönnetty!
Minä olen ;) Isäni ei ole ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
me ollaan joskus käytetty miehen kanssa perheparkkia parkkihallissa vaikka ei ole edes lapsia.

siitä syystä että mitään muuta paikkaa ei ole käytössä. Moni hörhö ajaa autonsa niin vinoon että vievät kaksi paikkaa.

miksei lapsiperheet saisi ajaa niihin jos ei lapsia mukana? ostokset voi kuitenkin olla suurperheen viikon tarpeiksi, kiva niitä lähteä kantamaan johonki kilometrin päähän.
ja samalla periaatteella siihen voinee siis ajaa jamppa ja retsikin jotka ostavat kolme kärryllistä kaljaa ja sipsiä viikonlopun puistokemistit tapahtumaan. eikös ? =)
heko heko.. ei nyt ole lähelläkään sama asia..
millä tavalla ei ole sama asia ? samallalailla ne ostokset on vittumaista kantaa kauas,oli lapsia tai ei.
mun käsityksen mukaan lapsiparkkien idea on se että ne on leveämpiä - ei se että ne on lähellä. enkä kyllä ymmärräkään - myönnän - miksi niiden pitää olla siinä lähimmäisinä parkkeina aina,koska se vaan lisää sitä todennäkösyyttä,että ovat aina varattuja. :)
 
Vieras
En ajais perheparkkiin jos ei lapsia ois mukana.
Samoin en käytä hissiä jos olen yksin liikkeellä, mua suoraan sanottuna vituttaa nää suomaliset keski-ikäiset laiskapesenaiset jotka rynniin samantien hissiin vaikka näkee että se vaunuilla kulkeva sitä hissiä enemmän tarvis!! :kieh:
Mut se oma napa on aina se paras napa...
 
kyylä
no me ajetaan perheparkkiin ja meillä on kaksi lasta mukana. Ei ikinä päästä edes kauppaan ilman lapsia. Jos päästäs niin en jättäs perheparkkiin.

Tunnustan, että vahtaan joskus et onko viereisissä parkeissa lastenistuimia/lapsia mukana kun tulevat kaupasta :)
En usko kyllä että sanoisin mitään jos joku olisikin niissä parkeissa ilman muksuja.
 
?
sanokaahan nyt sitten te ah-niin-täydelliset ihmiset että mihin helvettiin pitää ajaa jos käy niin että menee parkkihalliin, kiertää joka hemmetin välin eikä löydy yhtään paikkaa, ainoastaan se yksi perheparkki?

Oikeasti kun tuolla on niitä idiootteja jotka ei yhtään ajattele muita, vaan tosiaan ajavat sen autonsa niin että se vie kaksi parkkipaikkaa ja viereen ei enää mahdu pienintäkään autoa.
 
xx
meillä on 3 vlapsi ja mä olen vasta vähänaikaa sitten kuullutkaan koko perheparkista. Ei meil tääl maalla.... tai siis nyt tuli ja kauheesti juttua paikallislehdessä kuinka sitä ei osata käyttää. Mäkin olen voinnut siihen joskus täräyttää, kiinnittämättä huomiota koko merkkiin kaukana talon seinässä (nyt lumen peitossa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Lisään vielä: perheparkit ei ole sen takia olemassa, että ne on lähellä ovea ja niihin on helppo tuoda isot ostokset, vaan siksi, että ovat leveämpiä, jolloin turvaistuinikäisten lasten kanssa on helpompaa! Käyttäisin niitä, vaikka olisivat pihan perällä, kunhan kärryparkki olisi turvallisuussyistä vieressä! Eli niihin ei ajeta, jos lapset ei ole kyydissä!!
Näin. Ei se matka vaan tila pelata istuimen kanssa. Normiparkissa aina joku tulee viereen niin ettei ovea mahdu avaamaan. Vaikka laittas sinne toisenpuolen reunaan niin monet ei yhtään kato miten auto jää kun viereen tulevat.
 

Yhteistyössä