G: koska veit lapsesi ekaa kertaa yökylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1½ vuoden ikäsenä oli ensimmäisen kerran yökylässä. Muutaman kerran ennen tätä tehtiin niin, että mummo oli meillä kotona lapsen kanssa, ja tulimme yöllä kotiin.

[QUOTE="vieras";26128832]2kk meni isänsä kanssa isän mummolle. Sain vapaayön.[/QUOTE]

Ai niin siis yökylään... ollaan me koko perheen voimin oltu mummolassa 2kk iässä. Mut hoitoon 2v. (eli ilman äitiä tai isää).

Ensimmäiset varsinaiset yökylät varmaan vasta n. 2 vuotiaana. Meillä mummola on niin kaukana, että siellä on sitte oltava yleensä 2 yötä putkeen viikonloppuna. Tuovat sitten takasin viikonlopun jälkeen tai haetaan itse.

Esikoinen oli 1 v 7 kk tai 1 v 8 kk. Meni isovanhemmille, kun olin ystävän häissä kaasona.

Toinen muksu oli 7-8 kk. Meni isovanhemmille, kun minä ja mies vedettiin koomakännit ystäväpariskunnan juhlissa. Ja siitä reilu viikon päästä meni tälle ystäväpariskunnalle, kun me juhlittiin kummitätini viisikymppisiä.

Ensimmäinen lapsi taisi olla siinä 9kk kieppeillä kun vietimme hääyötä ja lapsi oli tätinsä kanssa. Toinen lapsi ehkä 1-vuotiaana isomman kanssa mummolassa yön. Kolmas oli 3,5-vuotias kun muuton aikana oli yön ystäväni luona. Neljäs on nyt kohta 2kk ikäinen eikä varmaan pitkiin aikoihin yökyläile..

Lapset eivät ole yökylässä käytännössä koskaan, ellei isätapaamisia lasketa. Isänsä luona kolme vanhinta ovat ajoittain, välimatkan vuoksi harmillisen harvoin. Olen ollut heille aika pitkään yksinhuoltaja, välissä avoliitossa uusperheenä, mutta nyttemmin taas yksinhuoltaja. Olisi ehkä mukavaa jos välillä saisi "hengähdystauon" eli pääsisi vaikka suihkuun ihan yksin.. mutta sen aika ei ole vielä. Kukaan ei siis hoida lapsiani edes päiväsaikaan, siksi 4-vuotias onkin pari pv viikossa pph:lla. Meni vähän ohi aiheen, anteeksi siitä, mutta tuli jotenkin tarve mietiskellä näitä hoitojuttuja vähän enemmänkin.

Yhteistyössä