?
?
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:Mä elin pitkään siinä illuusiossa, että mun yksinäisyyteni ja outouteni selittyisi korkealla älykkyysosamäärällä. Joka siis on kyllä korkea. Matkan varrella olen saanut korkeita pisteitä as-testeissä ja autisminkirjotesteissä. Olen lahjakas matemaattisesti, verbaalisesti, taiteellisesti.
Nyt aikuisena olen alkanut ihan tietoisesti keskittyä siihen oman persoonani ja minuuteni kehittämiseen, siihen sosiaaliseen puoleen. Ja olen oppinut paljon, erityisesti niistä mekanismeista mitkä ovat osaltaan muovanneet minusta sellaisen kuin minä olen, se ei johdu älykkyydestä vaan monien osien summista. Siitäkin, että elässäni on aina korostunut se tieto- ja taitopuoli, ei sosiaalinen.
Oma lapseni on erittäin älykäs. Uskon, että hänestä tulee minua paljon älykkäämpi. Hän on vasta 9-vuotias. ja voin keskustella hänen kanssaan tieteestä, kuin aikuisen kanssa. Tietynlainen perustaso on perinnöllistä, mutta siihen persoonaan vaikuttaa älykkyyttä enemmän ympäristö missä kasvaa, ja kuinka tasapainoiseksi siinä pystyy kasvamaan.
Näin.