G:Kenen mielestä lapsiperhe-elämä on tylsää?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
hreah
Mitä tarkoitat lapsiperhe-elämällä? Niitäkin on yhtä monta, kuin on lapsiperheitä. Jos oltais vaan kotosalla kaiket päivät, arjet ja lomat lasten kanssa niin ihan takuulla on tylsää. Mutta kun silloin tällöin repäistään ja tehdään jotain poikkeavaa ja kun molemmat vanhemmat saa sitä omaakin aikaa välillä, niin ei tämä kyllä tylsää ole. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Moniqua
tosi on
Aika tylsän näköstä on kun seuraa ulkona olevia lasten vanhempia, lapsilla toki on hauskaa mutta vanhemmat yleensä seisovat yhdessä kohti kuin suolapatsaat ja katsovat kun lapsi leikkii.
Aika tylsää pitemmän päälle eikä vanhemmilla ole enää harrastuksia.
 
vierasa
Niillä on tylsää jotka elävät noin saatuaan lapsia.
Varmasti suurin osa vanhemmista on sitä mieltä, että lapsiperhe-elämä ei ole tylsää. Miksi he muuten olisivat hankkineet lapsia? Mutta kyllä se meidän joidenkin korviin kuulostaa tylsältä elämältä vaikka ei eläisikään noin, että seisoo katsomassa kun lapset leikkii. Se kuulostaa minusta erittäin tylsältä, että on koko ajan vastuussa toisesta ihmisestä. Se kuulostaa tylsältä, että ei saa nukkua niin paljon kuin haluaa. Se kuulostaa tylsältä, että ei voi lähteä hetken mielijohteesta reissuun maapallon toiselle puolelle. Se kuulostaa tylsältä, että ei voi lomalla tehdä mitä itse haluaa.
 
Varmasti suurin osa vanhemmista on sitä mieltä, että lapsiperhe-elämä ei ole tylsää. Miksi he muuten olisivat hankkineet lapsia? Mutta kyllä se meidän joidenkin korviin kuulostaa tylsältä elämältä vaikka ei eläisikään noin, että seisoo katsomassa kun lapset leikkii. Se kuulostaa minusta erittäin tylsältä, että on koko ajan vastuussa toisesta ihmisestä. Se kuulostaa tylsältä, että ei saa nukkua niin paljon kuin haluaa. Se kuulostaa tylsältä, että ei voi lähteä hetken mielijohteesta reissuun maapallon toiselle puolelle. Se kuulostaa tylsältä, että ei voi lomalla tehdä mitä itse haluaa.
Kyllä mä vaan voin. Onko sulla lapsia?
 
fd
Edelleen, tylsillä ihmisillä on usein tylsää. Kuten sanottu, monet ulkonakin seisovat hapan ilme kasvoilla vaikka lapsen kanssa voisi vaikka juosta ympäriinsä. Eikö koskaan voi leikkiä muualla kun vain siinä leikkiksellä?

Vähän mielikuvitusta peliin ja touhuamaan siitä. Nyt, hop hop! Kotonakin voi keksiä vaikka mitä!

Ainiin, mutta ei jaksa eikä huvita. Niinpä niin.
 
"Kolmen äiti"
Mulla ei ainakaan ollut tylsää. Olin kotiäiti ja elettiin ilman kiireitä. Se oli hyvää aikaa ja siitä ovat lapset antaneet jälkeenpäin positiivista palautetta. Juuri se kiireettömyys oli kuulemma heidän mieleen. Miten se aika olisi olut tylsää? Itsehän päätettiin ja suunniteltiin tekemiset jne.
 
vierasa
[QUOTE="Sari";29627260]Varmaankin tehdä lomalla mitä itse haluaa, vaikka lähteä sinne maailman toiselle puolelle reissuun. Näin ainakin minä olen tehnyt, vaikka minulla onkin kaksi lasta.[/QUOTE]

Toki se on mahdollista tietyin rajoituksin, ei kuitenkaan yhtä vapaasti kuin ilman lapsia. Vai vietätkö sä esimerkiksi kesällä kaksi kuukautta Brasiliassa ilman lapsiasi?
 
hreah
Toki se on mahdollista tietyin rajoituksin, ei kuitenkaan yhtä vapaasti kuin ilman lapsia. Vai vietätkö sä esimerkiksi kesällä kaksi kuukautta Brasiliassa ilman lapsiasi?
Ei taida kovin moni lapsetonkaan viettää :) Ainakaan jos on työssäkäyvä.

Samanlainen kysymys kuin joku kysyisi, että onko Turussa asuminen tylsää. Onhan se tylsää, jos ei siellä tykkää asua. Mutta jos tykkää, niin tuskin on? :)

Ja hyvin sanottu se, että tylsillä ihmisillä on tylsää riippumatta siitä, missä seurassa ja missä paikkakunnalla sattuu olemaan.
 
"kahden äiti"
Ei todellakaan ole tylsää. En voi kuvitellakaan enää eläväni elämää ennen lapsia. Nyt on hyvä näin ja rakkautemme vain vahvistuu kun kahden kuukauden päästä syntyy hartaasti odotettu kolmas lapsemme.
 
vierasa
Ei taida kovin moni lapsetonkaan viettää :) Ainakaan jos on työssäkäyvä.

Samanlainen kysymys kuin joku kysyisi, että onko Turussa asuminen tylsää. Onhan se tylsää, jos ei siellä tykkää asua. Mutta jos tykkää, niin tuskin on? :)

Ja hyvin sanottu se, että tylsillä ihmisillä on tylsää riippumatta siitä, missä seurassa ja missä paikkakunnalla sattuu olemaan.
No samaahan minäkin tässä yritin sanoa. Etta ei varmasti ole suurimmasta osasta tylsää, mutta kyllä jopa se kaikkein jännin lapsiperhe-elämä on joistain tylsää.

Ja mina olen lähdössä Brasiliaan kahdeksi kuukaudeksi. Olen työssäkäyvä.
 
Varmasti suurin osa vanhemmista on sitä mieltä, että lapsiperhe-elämä ei ole tylsää. Miksi he muuten olisivat hankkineet lapsia? Mutta kyllä se meidän joidenkin korviin kuulostaa tylsältä elämältä vaikka ei eläisikään noin, että seisoo katsomassa kun lapset leikkii. Se kuulostaa minusta erittäin tylsältä, että on koko ajan vastuussa toisesta ihmisestä. Se kuulostaa tylsältä, että ei saa nukkua niin paljon kuin haluaa. Se kuulostaa tylsältä, että ei voi lähteä hetken mielijohteesta reissuun maapallon toiselle puolelle. Se kuulostaa tylsältä, että ei voi lomalla tehdä mitä itse haluaa.
Suurin osa ihmisistä ei saa nukkua niin pitkään kuin haluaa tai lähteä hetken mielijohteesta maapallon toiselle puolelle, koska ovat töissä. Ja jos taas lomia tarkoitat, niin en ymmärrä miksei perheellinen voisi nukkua tai matkustaa. Ja sitten taas se, että matkustaminen lasten kanssa on erilaista - no niin on. Myös matkustaminen keliaakikkopuolison kanssaon varmaan erilaista, mutta ei sekään ihmisiä vaivaa. Ne, jotka ovat halunneet lapsia, ovat halunneet myös sen elämänvaiheen, mikä sen mukana tulee. Mieti nyt vaikka koiranomistajaa - joku muu voisi sanoa, että olisi ihan kamalaa lähteä keskellä yötä ulkoiluttamaan koiraa, mutta koiranomistaja ei koe sitä niin. Hän on halunnut koiran, joten hänelle on mielekästä myös hoitaa sitä. Eikä hänkään ehkä voi kadota kuukausiksi kaukomaille (koiraa ei edes saa mukaan, kuten lapset saa), mutta hän on silti mieluummin valinnut koiran. Tarinan opetus: ihmiset haluavat elää kukin omanlaistaan elämää.
 
hreah
No samaahan minäkin tässä yritin sanoa. Etta ei varmasti ole suurimmasta osasta tylsää, mutta kyllä jopa se kaikkein jännin lapsiperhe-elämä on joistain tylsää.

Ja mina olen lähdössä Brasiliaan kahdeksi kuukaudeksi. Olen työssäkäyvä.
Ja mun lomat taas ei riittäis siihen, että lähtisin kahdeksi kuukaudeksi Brasiliaan. Ei riittäneet ennen lapsiakaan :)

Ja usko pois, että jopa se kaikkein jännin sinkku-/lapseton avioelämä on joistain tylsää :)

Minä puhun vain omasta puolestani. Ei ollut tylsää ennen lapsia, eikä ole tylsää nytkään vaikka on kaksi lasta. Tai tietysti joskus tulee tylsempiä päiviä mutta pääsääntöisesti rakennan elämäni niin, ettei se tylsäksi pääse käymään :)
 

Yhteistyössä