G: Kehtaisitko mennä keräämään pulloja lastesi kanssa? Jos olis tilanne ettei olis yhtään rahaa?

  • Viestiketjun aloittaja AinaHarmaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Kehtaisin:)

olin aikoinaan yh-äitinä,minlla todettiin sairas lapsi muta mitän tukia en saanut kunei varmaa.
Yh-ätinä menin soskuun ja sain sieltä lähdöt
'ei kukaan voi näin pinellä rahalla elää'
minulla oli todellakin kaikista näyttää tosite tilitietoja myöten mytta ei sitten uskonut tuo virkailija:
Vuosi sen jlkeen uskalsin vasta mennä uudestaan sooskuun ja siten ihmetteli kuinka tulin niin kauan toimeen ja kerroinkuinka minut täältä haukuttiin,ei uskoneet kun virkailijan nimen sanoin on kulemma kaupungin valtuutettunakin ja eihän hän nyt semmoista tekisi:(
Niin vain elin yh-äitinä vuoden pullojen keräyksellä ilman tukia (veroja joita minäkin maksoiun),aamusta liikkeelle ja muiden katseista viis jos leivän pöytään halusit.
Hieman ihmettelen, miksi et ole voinut hakea jotain oikeaa työtä? Edes osa-aikaista työtä vaikka siivoojana, tai eikö vaikka ilmaisjakelulehtien jakaminen olisi ollut pullonkeruuta tehokkaampi tapa tienata perheelle rahaa? Kun tuskin niitä pulloja ihan koko ajan eteen tupsahtelee tuolla kylillä, joten aikamoinen homma siinä on.
Ihmettele vaan ihan rauhassa,samalla minäkin ihmettelen olisinko ottanut lapsen mukaan siivous keikoille?Tai lehtien jakeluuni?
Kaikilla kun ei se suku asu siinä ja ole hoitamssa sinun lastasi vaan itse oli selvittävä:(
Ei paljon 2v lasta jätetä yksin kotiin että äiti hoitaa amulehti jakoa..vai olisiko se muka tässä tilanteessa sallittua??
lapsi oli minulla aina siis aina,aina mukana kun ei ollut hoitajia ei rahaa millä palkata hoitajaa ja tilanne se siis minkä oli:(
 
vieras
Kyllä. Me kerättiin lapsena valtavat määrät pulloja, eikä edes ollut mitään rahaongelmia. Siihen aikaa sai kerätä pulloja ihan huvi- ja festarialueelta. Nykyään ne kerää itte ne pullot.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Kehtaisin! Laittaisin päälleni sennäköiset kuteet, että näyttäisin mahdollisimman paljon siltä, että olen huolehtimassa ympäristön siisteydestä keräämällä hylättyjä pulloja! :xmas: Laittautuisin oikein perusteellisesti viherpiiperöksi. :xmas:
 
Samalla muuten opetan lapselleni sitä muutakin siisteyskasvatusta ja turvallisuutta- hanskat käteen, eikä klähmitä niillä käsillä naamaan tms.
Tosin eipä tässä lähistöllä nyt mitään varsinaista 'kaatistakaan' ole, ihan tuosta pyörtänöltä vaan noukimme- ei tarvitse koluta ojienpohjia.
 
Kyllä mä kehtaisin mutta ei noi lapset varmaan suostu ottamaan minut mukaan saaliinjakoon.

Tyttö tuli tässä yksi päivä kotiin koulusta pyöräillen, toisessa kädessä hän piti löytämänsä kaljapullon. Näytti aika rajulta (tyttö on kohta 9v ). Suosittelin että hän pitäisi varuilta muovikassia repussaan johon voi laittaa löytöpullot.
 
Viime keväänä ja kesänä kuljettiin pojan kanssa pulloja keräämässä. Tai hän sai kerätä, mie autoin. Rahasta ei ollut pulaa, mutta poika halusi itse tienata rahat Särkänniemeen tuhlattavaksi =) Mikäs sen ihanempaa, kuin nousta aamulla aikaisin ja lähteä nauttimaan aamuauringosta puistoihin! Ja saihan tuo hetkessä kerättyä yli 30 euroa jotka todellakin sai tuhlata oman mielensä mukaan.
 

Yhteistyössä