G: Kehtaisitko mennä keräämään pulloja lastesi kanssa? Jos olis tilanne ettei olis yhtään rahaa?

  • Viestiketjun aloittaja AinaHarmaa
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Mä tunnen ylpeyttä kun näen jonkun keräämässä pulloja. En ole mikään hörhöhippi vaan tällainen bugaboo-mamma. Mielelläni keräisin lasten kanssa pulloja, kunhan tulevat siihen ikään.

En käsitä mitä hävettävää on kierrätyksessä.
 
Joku kirjoitti että enemmin lainais rahaa. Hyvä idea mutta se kierre mikä mahdollisesti alkaa ei houkuttele.
Kyllä tuo poika oli mielissään kun melkein 10e tienas pelkistä pulloista 2pv eikä kävelty sen kummemmin kuin kaupas ja takas.
 
Riipputisurupuska
Hyvinkin kehtaa...tässä äskettäin vein jumalattoman säkillisen tölkkejä ja oon joskus saanut ihmetteleviä katseitaa, kun raahaudun säkkini kanssa palatuskoneelle.....

viimeksikin tuli 40egee säkistä, joten ihmetelkööt vaan rauhassa!!
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä tunnen ylpeyttä kun näen jonkun keräämässä pulloja. En ole mikään hörhöhippi vaan tällainen bugaboo-mamma. Mielelläni keräisin lasten kanssa pulloja, kunhan tulevat siihen ikään.

En käsitä mitä hävettävää on kierrätyksessä.
meillä oli aikoinaan jopa vaunun korissa pulloja ku lödettiin. Ei mua hävettänyt yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Hyvinkin kehtaa...tässä äskettäin vein jumalattoman säkillisen tölkkejä ja oon joskus saanut ihmetteleviä katseitaa, kun raahaudun säkkini kanssa palatuskoneelle.....

viimeksikin tuli 40egee säkistä, joten ihmetelkööt vaan rauhassa!!
ootko vielä sama immeinen jonka kans on nähty kerran? palstailin vuosia sitten eri nimimerkillä . Assuit I:llä alkavas paikas ja mie siitä läheltä =)

 
vieras
No mikä ettei. Lapsena aina kävin pappani kanssa keräilemässä pulloja, vaikka ei hirveässä köyhyydessä elettykään. Se oli kivaa yhteistä puuhaa ja siitä sai karkkirahaa :)
 
Riipputisurupuska
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Hyvinkin kehtaa...tässä äskettäin vein jumalattoman säkillisen tölkkejä ja oon joskus saanut ihmetteleviä katseitaa, kun raahaudun säkkini kanssa palatuskoneelle.....

viimeksikin tuli 40egee säkistä, joten ihmetelkööt vaan rauhassa!!
ootko vielä sama immeinen jonka kans on nähty kerran? palstailin vuosia sitten eri nimimerkillä . Assuit I:llä alkavas paikas ja mie siitä läheltä =)

Empä oo varma...Iisalmessa ollaan, joten jos oon se, mitä tarkoitit, niin voisit ehkä enemmän vihjaista vaikka viestillä....???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Hyvinkin kehtaa...tässä äskettäin vein jumalattoman säkillisen tölkkejä ja oon joskus saanut ihmetteleviä katseitaa, kun raahaudun säkkini kanssa palatuskoneelle.....

viimeksikin tuli 40egee säkistä, joten ihmetelkööt vaan rauhassa!!
ootko vielä sama immeinen jonka kans on nähty kerran? palstailin vuosia sitten eri nimimerkillä . Assuit I:llä alkavas paikas ja mie siitä läheltä =)

Empä oo varma...Iisalmessa ollaan, joten jos oon se, mitä tarkoitit, niin voisit ehkä enemmän vihjaista vaikka viestillä....???
oot sama sitten. tää on muuttunu paljo viime kerroista...laitanpa yytä ku hokasen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
Hyvinkin kehtaa...tässä äskettäin vein jumalattoman säkillisen tölkkejä ja oon joskus saanut ihmetteleviä katseitaa, kun raahaudun säkkini kanssa palatuskoneelle.....

viimeksikin tuli 40egee säkistä, joten ihmetelkööt vaan rauhassa!!
ootko vielä sama immeinen jonka kans on nähty kerran? palstailin vuosia sitten eri nimimerkillä . Assuit I:llä alkavas paikas ja mie siitä läheltä =)

Empä oo varma...Iisalmessa ollaan, joten jos oon se, mitä tarkoitit, niin voisit ehkä enemmän vihjaista vaikka viestillä....???
oot sama sitten. tää on muuttunu paljo viime kerroista...laitanpa yytä ku hokasen
Tässä kirjauduinkin ja laitoin jo hieman hymiötä hillumaan... :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä luulen kuitenkin, että jos oikeasti on sellainen tilanne että rahaa ei todellakaan ole latiakaan, niin kyllä niitä pulloja keräis jokainen ennemmin kuin lastensa antais nälkään nääntyä.
No tottakai, mutta mä keksisin jonkin muun keinon tai vaikka lainaisin :/
Joo, esim. perseen myynti on paaaljon vähemmän nolottava keinno ansaita rahaa, kuin pullojen kerääminen.

 
vieras
Aina kerätään tölkit ja pullot talteen kun eteen tulee. Kerätään arvottomiakin roskia. Eilen nostettiin kuollut siili tieltä.

Mikä se tarkkaan ottaen on se juttu, mitä pitäisi hävetä?
 
Ohis
Lapsena 80-luvulla tuota tein enemmänkin, hävetti ihan hirveästi jos joku näki :D Ja vielä enemmän hävetti jos joku koulukaveri näki vanhempieni tekevän sitä :D Mutta kyllä, jos raha loppuisi lähtisin keräämään.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä luulen kuitenkin, että jos oikeasti on sellainen tilanne että rahaa ei todellakaan ole latiakaan, niin kyllä niitä pulloja keräis jokainen ennemmin kuin lastensa antais nälkään nääntyä.
No tottakai, mutta mä keksisin jonkin muun keinon tai vaikka lainaisin :/
Joo, esim. perseen myynti on paaaljon vähemmän nolottava keinno ansaita rahaa, kuin pullojen kerääminen.
:eek: Miks mä persettä myisin? Eiks sitä olekaan muita keinoja "ansaita"? Hui!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tottakai. Jo pelkän luonnonsuojelun ja siisteydenkin kannalta.
Näin! Eihän sitä tarvii korostaa, että on niin pa että pakko saada rahaa, voihan sen sanoa lapsillekin että mennään siivoamaan luontoa ja hankitaan samalla rahaa. Kyllä mä kerään kaikki kohdalle osuvat pullot ja tölkit mukaan vaikka ei olisi rahastakaan kiinni.
 

Yhteistyössä