G:Kännisoitot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Linda

Vieras
Soitteletteko te kännissä asiattomia soittoja exille ja ex-naisystäville?

Mulla tuli tämä viime perjantaina ajankohtaiseksi, kun mies oli pikkujoulussa. Ihan itse ilmoitti tulevansa ennen puoltayötä kotiin. Vedin itse driksua kotona ja odottelin.

Kello veteli yhtä, kun vedin herneen nenään ja soitin, ei vastannut. Laitoin tekstarin, ihan kiltin, että missä kulta, meneekö pitkään. Ei vastannut siihenkään, joten laitoin puolen tunnin päästä seuraavan vähän ärhäkän. Ei vastausta.

Minua ei ärsyttänyt se, että ei tule vaan se, että ei voi vastata edes tekstariin. Olisihan mulle voinut sattua jotain.

Sitten kännipäissäni vetäsin mieheni exän numeron (otin numeronäytön toki pois päältä) ja siellä vastasi nauha, että en pääse juuri nyt puhelimeen jne. Jätin nauhalle kiukkuiset haistattelut arvon leidille. Olin varma, että jaahas, ne on yhdessä baanalla eikä halua vastata mun soittoihin.

Jösses, että hävetti, kun mies samalla siunaamalla avas kotioven ja rojahti sohvaan. Vähänkö hävetti!

Teettekö te muut mitään yhtä hölmöä kännipäissänne?

Onpa tullu soiteltua. Pahin oli, kun soitin poikaystävän silloiselle vaimolle ja se ei ollu kuullutkaan minusta mitään.

Oisi se miehesi voinut siihen ekaan soittoosi vastata niin ei olisi tuotakaan mokaa tullut tehtyä. Sehän oli sen syy!

Eipä tulis mieleenkään, en edes tiedä yhtäkään entistä enkä haluakkaan tietää! Saati sitten, että odottelisin sohvalla ja kyttäisin moneltako ukko tulee kotiin. Varsinaisia pirttihirmuja täällä.

Sitäpaitsi ei kapakassa kyllä kuule kännykän ääntä, saati sitten tekstarin. Monesti huomaan, että on tullut monta tekstaria kavereilta, mutta en ole kuullut mitään.

Ei tulisi kyllä minullekaan mieleenkään moisessa tilanteessa soittaa mieheni exälle, miksi ihmeessä hänelle soittaisin?

Silloin harvoin kun mieheni on bailaamassa ilman minua, en odota hereillä häntä kotiin enkä myöskään soittele/tekstaile illan aikana, ellei ole jotain todella tärkeää asiaa. Tiedän, että kyllä hän kotiin tulee viimeistään sitten, kun baarit sulkevat ovensa.

Mutta alkuperäinen, tehty mikä tehty, ja varmasti moni on tehnyt kännissä ja selvin päinkin pahempaakin, joten ei hätää!

Siis väitättekö ihan oikeasti, että TEILLÄ on omassa puhelimessa miehen exien puhelinnumerot muistissa? Minkä ihmeen takia?

Ja ennen kuin joku ehtii viisastella, että löytyyhän ne luettelosta tai numerotiedustelusta, niin mä en edes muista niitten sukunimiä, hyvä kun etunimen edes!

Joten olen utelias kuulemaan, miksi säilytätte miesten exien numeroita puhelimessanne? Oletteko kenties Tuppelware-myyjiä tai muita verkostointimarkkinoijia? :)

Samaa minäkin mielessäni kummeksuin kuin ""epälooginen"", että miksi ihmeessä miehen exän numero on kännyn muistissa!

Minulla periaatteessa voisi olla siksi, sillä joskus kun mieheni on unohtanut puhelimensa kotiin ja hän muistaa, että piti sopia jotain lastenhoitoon liittyvää exänsä kanssa, hän lainaa minun puhelintani. Mutta eipä ole tullut mieleeni soitettuihin puheluihin jäävää numeroa tallentaa.

Enkä minäkään kysy tätä missään ilkeilymielessä, vaan olen myös utelias kuulemaan!

En tee tuollasta, jotain muuta kamala ehkä, mutta se on salaista. Yleensä mä sammun, kun tuun humalaan enkä tee yhtään mitään.

Mutta toisinpäin toimii: pidin monta vuotta puhelimen kiinni öisin, kun välillä kolmekin miestä soitteli kännipäissään, joskus jopa saman yönä jokainen. Pidin numerot tallessa, että tiesin varoa eikä tarvitse ihmetellä, kuka oli soitellut ja mitähän asiaa. Niitten asiat tiedetään, rauhoittuivat vähitellen, kun löysivät uuden, mutta soittelu välillä alkaa taas, kun tulee riitaa tai menee poikki. Yögs. Ihnottavaa soitella mulle ja puhua ties mitä (vastaajaan) , vaikka seurustelee.

Minulla on exän numero puhelimessani sen vuoksi, että sain sen puhelimen mieheltäni, kun hän osti uudemman mallin. Sehän on niin hassusti, että vaikka vaihtaa sim-kortin ja tyhjentää muistin (kuten mieheni teki), ne sinne tallennetut puhelinnumerot jää silti sinne puhelimeen. Kokeilkaa vaikka.

Tämä oli minulle ja varsinkin miehelle yllätys, kun kerroin, että minulla on nyt kaikki sinun puhelinnumerot omassa puhelimessani. Suurimman osan niistä numeroista poistin, mutta pari mielenkiintoista jätin, ehkei olisi pitänyt.

Tuolle exälle kännipäissäni soitin, kun hän on ollut mieheni kimpussa viime aikoina soittoineen (erosi joku aika sitten, ja on kai ilman miesseuraa).

Mulla on miehen ex vaimon numero kännyssä, enkä pidä sitä edes epänormaalina. Kahvitkin on yhdessä juotu. Ei tulis pieneen mieleenkään soittaa ukon exälle kännipuheluita.

Olen joskus pohdiskellut miksi niitä exsiä pitää vihata tai niille olla mustasukkaisia.

mullapa on ex-mieheni nykyisen vaimon numero kännyssä... ihan käytännön syistä. Ei mitään bestiksiä olla, mutta toimeen tullaan... helpottaa arkea kummasti.

Ihmetyttää vain hiukan, että miksi ihmeessä ihmiset hankkivat kännyköitä, jos eivät osaa käyttää niitä? Tai ehkä niissä ei ole käyttöohjeita mukana - itse tosin säilytän alkuperäiset ohjeet aina kännykän mukana.

Puhelinnumerot eivät siis jää aina pelkästään SIM-kortin muistiin vaan myös puhelimen omaan muistiin. Kun joudun luopumaan omasta kännykästä, tarkistan todellakin, että kaikki henkilökohtaiset tiedostot ovat siitä poistettu.

Toisaalta, jos kävisi niin, että saisin jonkun käytetyn kännykän, niin huolehtisin myös siitä, että ylimääräiset numerot ovat sieltä pois, jos minulla ei ole sitten ammattini vuoksi tarvetta soittaa kaiken maailman ihmisille.

Yhteistyössä