G: Kannatatko mamujen holtitonta maahanmuuttoa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
---
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitää paikkansa.

Ei tarvi muuta kuin anoa turvapaikkaa ja viranomaisten on pakko tutkia asia, eli onko henkilö turvapaikan tarpeessa. Näin tehdään jopa EU:n alueelta tuleville turvapaikanhakijoille eli Romanian ja Bulgarian mustalaisille.
Olen liian rehellinen luonne huomatakseni tuollaista mahdollisuutta :D Mutta oikeassa olet. Saakos nämä turvapaikanhakijat asua missä haluavat vai onko heidän pakko asua asian käsittelyn ajan jossain vastaanottokeskuksessa?

Turvapaikanhakijat asuvat joko vastaanottokeskuksissa tai halutessaan sukulaisen/tutun luona yksityismajoituksessa. Oleskeluluvan saamisen jälkeen heidän pitää hakea asuntoa muualta tai vastaanottokeskuksen työntekijät auttavat järjestämään asunnon kunnalta/kaupungilta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhut kuin viranomaiset Sellon ampujasta ennen ampumisia.
Niin... Jos minun oikeustajun ja fiilisten mukaan täällä päätettäisiin ihmiskohtaloista, niin kaikki mielestäni raskaan sarjan rikolliset huumeenmyyjistä raiskareihin ja pedoihin pitäisi joko heittää vuosikymmeniksi vankilaan tai viedä Siperiaan riippumatta kansalaisuudesta ja etnisyydestä, mutta realistina tajuan että lain mukaan täällä Suomessa viranomaisten pitää toimia, eikä mutu-tavalla.
Suomen laki olisi antanut mahdollisuuden karkoittaa Sellon ampuja, mutta lakia sovellettiin toisella tavalla ja se maksoi usean suomalaisen hengen. Tietystikään kukaan viranomainen EI ota vastuuta tapahtuneesta. Sattuuhan sitä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitää paikkansa.

Ei tarvi muuta kuin anoa turvapaikkaa ja viranomaisten on pakko tutkia asia, eli onko henkilö turvapaikan tarpeessa. Näin tehdään jopa EU:n alueelta tuleville turvapaikanhakijoille eli Romanian ja Bulgarian mustalaisille.
Olen liian rehellinen luonne huomatakseni tuollaista mahdollisuutta :D Mutta oikeassa olet. Saakos nämä turvapaikanhakijat asua missä haluavat vai onko heidän pakko asua asian käsittelyn ajan jossain vastaanottokeskuksessa?

Turvapaikanhakijat asuvat joko vastaanottokeskuksissa tai halutessaan sukulaisen/tutun luona yksityismajoituksessa. Oleskeluluvan saamisen jälkeen heidän pitää hakea asuntoa muualta tai vastaanottokeskuksen työntekijät auttavat järjestämään asunnon kunnalta/kaupungilta.
Turvapaikanhakijoita näkyy keskuksissa vain ruoka-aikoina ja päivärahan jaossa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Turvapaikanhakijat asuvat joko vastaanottokeskuksissa tai halutessaan sukulaisen/tutun luona yksityismajoituksessa. Oleskeluluvan saamisen jälkeen heidän pitää hakea asuntoa muualta tai vastaanottokeskuksen työntekijät auttavat järjestämään asunnon kunnalta/kaupungilta.
Noh, henkilö, jota ajattelen, ei olisi mitään turvapaikkaa saanut ja siksi ei tullut edes mieleeni tuollainen mahdollisuus :D Olisi vaan halunnut olla 3 kk:n sijasta Suomessa 6 kk nähdäkseen Suomen talven - ja nyt olisi hieno talvi ollutkin - mutta se ei ollut mahdollista vaan oli palattava 3 kk:n kuluttua takaisin kotimaahansa.

 
---
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turvapaikanhakijoita näkyy keskuksissa vain ruoka-aikoina ja päivärahan jaossa.
Olet siis

a) töissä vokissa tai

b) asut jonkin vokin naapurissa eikä sinulla ole muuta tekemistä kuin kytätä turvapaikanhakijoita?
 
Mamut on ok vain silloin, jos ne tulevat maasta, jonka kulttuuri on lähellä suomalaista. Jotta heillä olisi edes teoreettinen mahdollisuus sopeutua ja käyttäytyä maassa maan tavalla. Lisäksi heillä pitäisi olla jo tullessa tieto työpaikasta ja asumisesta. Sossun luukut voisi jättää ihan vaan suomalaisten käyttöön.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Mamut on ok vain silloin, jos ne tulevat maasta, jonka kulttuuri on lähellä suomalaista. Jotta heillä olisi edes teoreettinen mahdollisuus sopeutua ja käyttäytyä maassa maan tavalla. Lisäksi heillä pitäisi olla jo tullessa tieto työpaikasta ja asumisesta. Sossun luukut voisi jättää ihan vaan suomalaisten käyttöön.
Mä tunnen chileläisiä, intialaisia, japanilaisia, kiinalaisia ja filippiiniläisiä, jotka ovat kulttuurierostaan huolimatta varsin hyvin sopeutuneet Suomeen.

 
mumame
Kannatanko maahanmuuttajien holtitonta maahanmuuttoa. Mitä se siis on? No en kuitenkaan kannata mitään holtittomuutta joten tuskin sitäkään, mutta rajat pitäisin auki ja kyllä tänne tulla saa jos osaa olla kiltisti.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rajat kiinni molempiin suuntiin. Ja ne yli miljoona ulkosuomalaista, jotka ovat täältä jo onnistuneet joskus livahtamaan, on tuotava takaisin. Sitten on asiat hyvin.
Tuota tuskin tarvitsee pelätä. Koskaan. Tai ainakaan mun elinaikanani.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rajat kiinni molempiin suuntiin. Ja ne yli miljoona ulkosuomalaista, jotka ovat täältä jo onnistuneet joskus livahtamaan, on tuotava takaisin. Sitten on asiat hyvin.
Tuota tuskin tarvitsee pelätä. Koskaan. Tai ainakaan mun elinaikanani.
No tasapuolisuutta, prkele. Jos ei tänne tulla, ei täältä myöskään tarvitse lähteä. Kenenkään. Minnekään. Tullahan toimehen omillamme, notta ristus.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tasapuolisuutta, prkele. Jos ei tänne tulla, ei täältä myöskään tarvitse lähteä. Kenenkään. Minnekään. Tullahan toimehen omillamme, notta ristus.
:D :D Kyllä liukenisin jonnekin Etelä-Amerikan viidakkoon, jos olisi edes uhkana Suomen muuttuminen Neuvostoliitoksi tai Pohjois-Koreaksi.

 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rajat kiinni molempiin suuntiin. Ja ne yli miljoona ulkosuomalaista, jotka ovat täältä jo onnistuneet joskus livahtamaan, on tuotava takaisin. Sitten on asiat hyvin.
Tuota tuskin tarvitsee pelätä. Koskaan. Tai ainakaan mun elinaikanani.
No tasapuolisuutta, prkele. Jos ei tänne tulla, ei täältä myöskään tarvitse lähteä. Kenenkään. Minnekään. Tullahan toimehen omillamme, notta ristus.
:LOL: No Halleluja mä pääsin sieltä ajoissa pois!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Miettikääpä kuinka kauan menee että luku- ja kirjoitustaidottomasta maahanmuuttajasta saadaan työkykyinen, suomalaista yhteiskuntaa rakentava kansalainen!
Totta. Varsinkin, jos täällä pärjää varsin hyvin ilman työntekoakin. Mun mielestä ongelma ei ole nämä maahanmuuttajat vaan se, että työnteko ei Suomessa ole erityisen kannattavaa. Me osattiin aikoinaan kotouttaa venepakolaisetkin, mutta silloin yhteiskunnan tuet eivät olleetkaan tätä luokkaa kuin nykyisin ja ennenkaikkea asenteet tukien varassa elämistä kohtaan olivat aivan erilaiset.

Mä olisin enemmän huolissani siitä, että tietty osa nuoria suuntaa jo heti lukion jälkeen - tai ainakin jatko-opintojen jälkeen - ulkomaille. Nämä nuoret ovat niitä, jotka verorahoillaan maksaisivat yhteistä hyvinvointia. Siellä matkallaan he tapaavat puolison ja perustavat kodin ja perheen ulkomaille. Ei heitä kiinnosta palata takaisin Suomeen, missä osa kansasta syljeskelee kattoon ja osa tekee niska limassa töitä. Varsinkaan, kun se puoliso ja lapset olisivat myös mamuja ja suhtautuminen mamuihin Suomessa on mitä on.

 
jaahas
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Mamut on ok vain silloin, jos ne tulevat maasta, jonka kulttuuri on lähellä suomalaista. Jotta heillä olisi edes teoreettinen mahdollisuus sopeutua ja käyttäytyä maassa maan tavalla. Lisäksi heillä pitäisi olla jo tullessa tieto työpaikasta ja asumisesta. Sossun luukut voisi jättää ihan vaan suomalaisten käyttöön.
Mikähän kulttuuri olisi lähellä suomalaista? Ja mitkähän ovat taas ne "maassa maan tavalla"-jutut? Noiden perusteella minut pitäisi varmaan karkoittaa Suomesta, vaikka suomalainen olen.

Sossunluukut voisi sulkea kaikilta, myös suomalaisilta, ellei ole todisteita siitä, että rahat menee elämiseen ja työnhakuun, ei lusmuilemiseen.
 
petunia
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Miettikääpä kuinka kauan menee että luku- ja kirjoitustaidottomasta maahanmuuttajasta saadaan työkykyinen, suomalaista yhteiskuntaa rakentava kansalainen!
No minun afrikkalainen mieheni osasi kyllä kirjoittaa ja lukea suomeen tullessaan, kielen oppimiseen meni 1,5 vuotta. Nyt käyt töissä ja elättää palkallaan itsensä lisäksi osittain minut, koska tällä hetkellä olen työkyvytön/sairaslomalla.
 
jeesus
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomarin vaimo:
En kannata holtitonta enkä hallittua maahanmuuttoa.
Päteekö tämä vaan tietynvärisiin ja -uskoisiin ihmisiin ja vain Suomen kohdalla? Saako tänne tulla mustaihoinen brittimies, entä valkoihoinen etelä-afrikkalainen? Mites saksalainen muslimi, jolla turkkilaiset juuret? Tai irakilainen tyttö turvapaikanhakijana?

Suomalaisethan tietenkin olisivat vapaita muuttamaan mihin maahan vain haluavat...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Miettikääpä kuinka kauan menee että luku- ja kirjoitustaidottomasta maahanmuuttajasta saadaan työkykyinen, suomalaista yhteiskuntaa rakentava kansalainen!
Mustalaisilla on mennyt nyt 500 vuotta ja jotkut osaavat jo kirjoittaa sekä lukea. Suomalaista yhteiskuntaa rakentavia heistä ei ole vielä tullut. Kenties sitten tulee kun odotellaan toiset 500 vuotta. Ken elää niin näkee.
 

Yhteistyössä