G: Käytetäänkö teillä sanaa pierunkuori, mitä se teillä tarkoittaa ja mistä päin olet?

Haha, ei sitten vissiin ole kovin yleinen sana. Täällä päin Keski-Suomea se tarkoittaa sitä, että kun lapsi piereskelee, ja vaippaan/alkkareihin tulee sellanen miniminimini määrä paskaa mukana. :D Eli mietitään vaikka tuliko lapsella paska vaippaan, avataan ja todetaan että ei siellä ole kuin pierunkuori tullut. :D
 
vierailija vaan
Esim. lapsen vaipassa on vain hitusen tuhrua, niin voisi sanoa, että 'jaa, oli vain pierunkuoret.' Olen
Pohjanmaalta kotoisin, Keski-Suomessa jo useamman vuoden asunut.
 
jgyguygu
Keski-suomesta hoitoalalta oppinut että pierunkuori on vain sellanen pikkutuhru vaipassa, voipi yleensä vaan pyyhkästä pois vaipasta.
Turussa uudessa työpaikassani tähän mennessä kukaan ei ole ymmärtänyt mikä on pierunkuori...

Kehdata sanan käytössä myös olen pulassa täällä...
 
autoilija
eteläpohjanmaalla ja pirkanmaalla josta sukujuureni ovat kotoisin pierukuori on tarkoittanut vuosikausia ja edelleen tarkoittaa auton alkuperäistä vararengasta. sellainen ohut muita renkaita pienempi jolla ei saa ajaa kuin korjaamolle asti, hiljaa. vähän kuin kottikärrynrengas mutta pikkusen isompi..
 
mä70
Päijäthämeestä oon ja vanhustyössä ja meilläpäin käytetään just sinä mielessä että vanhuksella on vaipassa vaan vähän tavaraa.."ei ollu kun pierunkuoret"..En kyllä ite käytä,must se on jotenki kulunu ilmasu jo täälläpäin ja muutenkin mun suuhun ei istu tollaset "hauskat" ilmasut.
 

Yhteistyössä