G: Juoksetteko päin tiiliseinää jos joku vain käskee?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Jehnny Tightlips:
Mistä päästään siihen, että olisi hillittömän rasittavaa elää elämänsä niin, että kaikissa asioissa pitäisi tehdä juuri niinkuin vähemmistö. Sitä paitsi luonnollisesti mieleesi tulee tässä yhteydessä ne asiat, jotka itse olet tehnyt toisin kuin valtaosa. Avioliitto ja kultainen noutaja tosin ei ole asioita, joissa ehdoton valtaosa tekisi tietyllä tavalla.
Ei se ole ollenkaan rasittavaa jos ei ole aivopeseytynyt uskomaan edellä mainittuihin asioihin. Tietysti se massalampaalle olisi hyvinkin paljon päänvaivaa aiheuttavaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minun on nyt jotenkin hankalaa liittää tätä mihinkään muuhun yhteyteen. Mikä muu asia voisi olla samanlainen, kuin tämä rokoteasia, josta nyt voisi palstalaisia syyttää lauman mukana menemisestä? Edes pari muuta esimerkkiä.
rippikoulu, armeija(miehet), kihlat, häät, avioliitto, synnytysvalmennus, ristiäiset, ok-talo, kultainen noutaja, farmariauto jne.
Vain muutaman esimerkin mainitakseni.
En nyt kyllä ymmärrä miksi joku synnytysvalmennus tai omakotitalo pitäisi erityisemmin kyseenalaistaa. Onko sitten jotenkin rohkeampaa ja kapinallisempaa ja omapäisempää asua kerrostalossa ja onko synnytysvalmennus joku yhteiskunnan aivopesukeino? Ja kihlat, häät ja avioliitto nyt ovat mielestäni ihan normaaleja asioita, jos perheen aikoo perustaa. Itse en kyllä ole naimisissa, mutta en näe siinä kyllä mitään omituistakaan. Kukaan ei ole vielä tullut myöskään sanomaan, että pitäisi olla kultainen noutaja (onneksi). Ja farmariauto on kyllä ihan käytännön syistä, en ymmärrä, miksi pitäisi jollakin avoferrarilla kulkea ollakseen valtavirrasta poikkeava.

En kyllä ymmärrä, miten ihan harmittomat pikkuasiat, jotka nyt vain ovat käytännössä järkeviä, voi rinnastaa seinää päin juoksemiseen. Tuossa rokotusasiassa olisin tämän vertauksen ymmärtänyt, mutta en ymmärtänyt, että synnytysvalmennukseen menoa olisi pitänyt erityisemmin pohtia, ettei vain "juokse käskystä seinää päin".

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Ys:
Enemmistön valintojen kaihtaminen määräisi omaa elämää ihan yhtä tehokkaasti. Parempi on tehdä omat päätökset riippumatta siitä, mitä muut tekevät. Ihan kumminkin päin riippumatta.
Näin juuri, mutta onko ne päätökset oikeesti omia kellään. Siinäpä kysymys.

Lunatic
En nyt kyllä ymmärrä miksi joku synnytysvalmennus tai omakotitalo pitäisi erityisemmin kyseenalaistaa. Onko sitten jotenkin rohkeampaa ja kapinallisempaa ja omapäisempää asua kerrostalossa ja onko synnytysvalmennus joku yhteiskunnan aivopesukeino? Ja kihlat, häät ja avioliitto nyt ovat mielestäni ihan normaaleja asioita, jos perheen aikoo perustaa. Itse en kyllä ole naimisissa, mutta en näe siinä kyllä mitään omituistakaan. Kukaan ei ole vielä tullut myöskään sanomaan, että pitäisi olla kultainen noutaja (onneksi). Ja farmariauto on kyllä ihan käytännön syistä, en ymmärrä, miksi pitäisi jollakin avoferrarilla kulkea ollakseen valtavirrasta poikkeava.

En kyllä ymmärrä, miten ihan harmittomat pikkuasiat, jotka nyt vain ovat käytännössä järkeviä, voi rinnastaa seinää päin juoksemiseen. Tuossa rokotusasiassa olisin tämän vertauksen ymmärtänyt, mutta en ymmärtänyt, että synnytysvalmennukseen menoa olisi pitänyt erityisemmin pohtia, ettei vain "juokse käskystä seinää päin".
"emmää ymmärrä, emmää ymmärrä".. no etpä niin.

...
Mistä päästään siihen, että olisi hillittömän rasittavaa elää elämänsä niin, että kaikissa asioissa pitäisi tehdä juuri niinkuin vähemmistö. Sitä paitsi luonnollisesti mieleesi tulee tässä yhteydessä ne asiat, jotka itse olet tehnyt toisin kuin valtaosa. Avioliitto ja kultainen noutaja tosin ei ole asioita, joissa ehdoton valtaosa tekisi tietyllä tavalla.
Ei se ole ollenkaan rasittavaa jos ei ole aivopeseytynyt uskomaan edellä mainittuihin asioihin. Tietysti se massalampaalle olisi hyvinkin paljon päänvaivaa aiheuttavaa.
Ehkei kannattaisi antaa massalampaiden vaivata ;) Ei muakaan vaivaa se mitä sä teet :xmas:

Ei minusta pidä tehdä ehdoin tahdoin kuten vähemmistö jos se ei sovi sinun elämäntilanteeseen. Me asutaan omakotitalossa koska sellainen nokan alle tuli ja meidän perheelle ja perhekoolle se on helpompaa. Mutta jos haluaa asua omakotitalossa vain siksi että niin kuuluu asua niin sitten kyllä viedään pässiä narussa.

joopajoo
No minun on nyt jotenkin hankalaa liittää tätä mihinkään muuhun yhteyteen. Mikä muu asia voisi olla samanlainen, kuin tämä rokoteasia, josta nyt voisi palstalaisia syyttää lauman mukana menemisestä? Edes pari muuta esimerkkiä.
rippikoulu, armeija(miehet), kihlat, häät, avioliitto, synnytysvalmennus, ristiäiset, ok-talo, kultainen noutaja, mamma+vauvakerhot, farmariauto, vanhempainillat, zumba, sauvakävely, aromipesä, leipäkone, kuivausrumpu, sauvakävely jne.
Vain muutaman esimerkin mainitakseni.
Vautsivau! Onpa mahtavan omaperäinen oman linjansa kulkija, jos kaikki nuo asiat ymmärtää ja uskaltaa tehdä toisin! :LOL:

Tietyissä piireissä osoittaa todellista siviilirohkeutta ja laumasta poikkeamista sellainen ihminen, joka ostaa sen omakotitalon, farmariauton ja kuivausrummun, kun lähipiirin ihmiset (jokainen tietenkin erikseen ja vain oman päänsä ja mielensä mukaisesti) ovat niin erilaisia ja rohkeita omia valintoja tekeviä, että asuvat homeisessa kommuunissa, pukeutuvat kirppisvaatteisiin ja arabihuiveihin ja pyöräilevät vaihteettomalla itse ihkuksi maalatulla pyörällä kaikki matkansa.

Lunatic, olisit edes yrittänyt jotain vähän omaperäisempää keksiä.

vieras
Enemmistön valintojen kaihtaminen määräisi omaa elämää ihan yhtä tehokkaasti. Parempi on tehdä omat päätökset riippumatta siitä, mitä muut tekevät. Ihan kumminkin päin riippumatta.
No ei tietenkään ole, jos se pitää aina suhteuttaa siihen, miten moni muu on tehnyt samalla tavalla. Aika harvan asian voi tehdä niin, ettei kukaan muu ole niin tehnyt. Enkä kyllä ymmärrä, mitä pahaa siinä sitten edes on?

Jos sinä et käy zumbaamassa tai katso bb:tä niin voin lyödä vetoa, että sinulla on niiden tilalla muita asioita, joita monet muutkin tekevät. Olet vain päättänyt, että ne asiat joita sinä et tee ovat naurettavia ja ne asiat joita itse teet ovat parempia.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ehkei kannattaisi antaa massalampaiden vaivata ;) Ei muakaan vaivaa se mitä sä teet :xmas:
Nyt ei vaivaa muu kuin se että on maanantai.. vaikka oikeestaan sekin on ihan mukavaa.

Hauska nähdä miten pienestä massalampaat repii pelihousunsa ja ottaa puolustusaseman. B)

Wanha
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Ei minusta pidä tehdä ehdoin tahdoin kuten vähemmistö jos se ei sovi sinun elämäntilanteeseen. Me asutaan omakotitalossa koska sellainen nokan alle tuli ja meidän perheelle ja perhekoolle se on helpompaa. Mutta jos haluaa asua omakotitalossa vain siksi että niin kuuluu asua niin sitten kyllä viedään pässiä narussa.
Ikäkriisit johtuu juuri tästä. Aikansa rahan yms. perässä juostuaan ihminen pysähtyy, miettii asioita ja sitä, mitä oikeasti haluaakaan elämältään.

vieras

"emmää ymmärrä, emmää ymmärrä".. no etpä niin.
Niin voitko edes yrittää selittää miten mammakerhossa käyminen on yhtä tuhoisaa kuin seinää päin juokseminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Wanha:
Ikäkriisit johtuu juuri tästä. Aikansa rahan yms. perässä juostuaan ihminen pysähtyy, miettii asioita ja sitä, mitä oikeasti haluaakaan elämältään.
Ja varmasti moni muukin kriisi on lähtöisin siitä. Ja jos vielä vedetään tähän se, että nykyihminen ei pysty enää hiljentymään ja rauhoittumaan vaan kaipaa stressiä ja kiirettä niin ei siitä hyvää kyllä seuraa.

Lunatic
No ei tietenkään ole, jos se pitää aina suhteuttaa siihen, miten moni muu on tehnyt samalla tavalla. Aika harvan asian voi tehdä niin, ettei kukaan muu ole niin tehnyt. Enkä kyllä ymmärrä, mitä pahaa siinä sitten edes on?

Jos sinä et käy zumbaamassa tai katso bb:tä niin voin lyödä vetoa, että sinulla on niiden tilalla muita asioita, joita monet muutkin tekevät. Olet vain päättänyt, että ne asiat joita sinä et tee ovat naurettavia ja ne asiat joita itse teet ovat parempia.
Heitin bb:n ja zumban ihan huumorilla.. mutta kyllähän tollasista muotivouhkauksista aina huomaa miten helppo ihmisiä on naruista vedellä.

On juu, mulla on omat viihdemieltymykset joita seuraan, että..
Mutta senverran potkin vastaan että jätän noi trendijutut suosiolla massavatipäille. :xmas:

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Liittyykö tämä nyt siihen sikainflurokotukseen?
Tämä liittyy ihan kaikkeen tässä elämässä. Ei ole rokoteketju.
Teetkö aina kuten kaikki muutkin tai kuten käsketään, mietitkö koskaan itse?
Minä peesaan "Kiukkuista". Olen myös korkeastikoulutettu yms. ja tutkin tätä rokoteasiaa ehkä liikaakin miettien ottaako vaiko eikö. Valitettavasti päätin rokotteen ottaa koko perheelle :(.

Valitettavasti ja näköjään tämä rokoteasia saa osan äideistä tärisemään onnesta. Tuntuisi, että oltaisin enemmänkin huolissaan ja pahoillaan niiden äitien puolesta, jotka ovat rokotteen päättäneet ottaa.

P.S. Lunatic, kuuluvatko lapsesi yleiseen rokoteohjelmaan?
Minä en tärise onnesta siitä syystä että joku meni ja otti rokotuksen, tärisen onnesta että tein itse oikean päätöksen ja jätin se ottamatta itselleni ja lapsilleni. En myöskään tunne vahingoniloa eikä mieleni tee ilkkua.

Toisaalta haluaisin tietää kuka se toinen äiti (tai oikeasti monet) oli joka haukkui minut pataluhaksi talvella parissa ketjussa, olin tietämätön, huono äiti joka leikkii lapsensa hengellä, minulta pitäsi ottaa lapset pois ym.ym. Heidän kanssaan voisin kyllä vaihtaa pari sanaa.

Minä luin itsekin kaikki artikkelit mitä rokotteesta löysin, tutkimustuloksia oli kovin vähän tarjolla siihen aikaan koska roketehan oli käytännössä markkinoille tulon aikaan tutkimaton, tai ainakin hyvin vähän tutkittu. Tuohon tutkimattomuuteen minä perustin oman päätökseni.

Eräs vakituinen kerrankin harmaana
Jäin miettimään tätä. Arvostan avioliittoa sen vanhassa merkityksessä: miehen ja naisen elinikäinen liitto. Menimme naimisiin kirkossa, siinä vanhassa jossa olen käynyt silloin tällöin lapsesta lähtien ja jolla on minulle merkitystä, tosin ei uskonnollista sellaista. Hääjuhlan vietimme myös, tosin emme kuunnelleet vaatimuksia enkä tiedä trendeistä, mikä on häissä in ja mikä out.

Synnytysvalmennuksessa kävin, turhaan. Se olikin perhevalmennusta enimmäkseen jossa miehet ja naiset laitettiin eri huoneisiin puhumaan tunteistaan. Ööh? Luulin, että saan tietoa synnytyksestä, mitä tapahtuu kohdussa ja kohdunsuulla, miten kipua voi lievittää ja koska pitää lähteä sairaalaan.

Omakotitalo, no joo. Rakastan asua kerrostalossa jossa pihan hoitaa joku muu. Ainoa miinus on melu mikä tulee naapureista joskus. En osaa kasvattaa ja hoitaa kukkia enkä jaksaisi tehdä lumitöitäkään.

Farmariauto :D Jos aion kuljettaa tulevaa isoa koiraani tuleviin tokoihin ym. saatan tarvita farmariauton :D

Mitä muuta Lunatic mainitsikaan? Olen kyllä aika massan mukana menijä, mitä tulee elämänvalintoihin. Kaiken olen kyllä tehnyt väärässä järjestyksessä. Mutta en koe häpeää siitä että tykkään listaykkösestä, mutten myöskään siitä että en osaa sisustaa kauniisti enkä välitä onko Marimekko muotia vai ei.

Hyvä kysymys silti. Pohdin tätä siis vain oman elämäni kohdilta.

se tyhmä kai?
Minä peesaan "Kiukkuista". Olen myös korkeastikoulutettu yms. ja tutkin tätä rokoteasiaa ehkä liikaakin miettien ottaako vaiko eikö. Valitettavasti päätin rokotteen ottaa koko perheelle :(.

Valitettavasti ja näköjään tämä rokoteasia saa osan äideistä tärisemään onnesta. Tuntuisi, että oltaisin enemmänkin huolissaan ja pahoillaan niiden äitien puolesta, jotka ovat rokotteen päättäneet ottaa.

Ihmettelen kovasti että miksi te korkeastikoulutetut niin kovasti tuotte esille koulutustaustaanne. Sitähän tässä ei kysytty. Vaikka olisit kuinka akateemisesti koulutettu, niin ei se tarkoita että sen pohjalla tehdä oikean ratkaisun tälläisessä asiassa. Joskus on vaan luotettava siihen omaan tuntemukseen ja siinä ei akateemisuus auta ;)

vieras

Heitin bb:n ja zumban ihan huumorilla.. mutta kyllähän tollasista muotivouhkauksista aina huomaa miten helppo ihmisiä on naruista vedellä.

On juu, mulla on omat viihdemieltymykset joita seuraan, että..
Mutta senverran potkin vastaan että jätän noi trendijutut suosiolla massavatipäille. :xmas:
Sinäkin siis teet mieluummin valintoja sen massan perusteella kuin omien mieltymyksiesi mukaan. Vaikka kuinka himottaisi käydä zumbaamassa (älä takerru tähän, tämä on vain esimerkki), et voi sitä tehdä, koska sehän olisi noloa ja massan mukana menemistä.

Lunatic
Sinäkin siis teet mieluummin valintoja sen massan perusteella kuin omien mieltymyksiesi mukaan. Vaikka kuinka himottaisi käydä zumbaamassa (älä takerru tähän, tämä on vain esimerkki), et voi sitä tehdä, koska sehän olisi noloa ja massan mukana menemistä.
En tee, voin tehdä massajuttuja ihan vapaasti jos pidän niistä.
Onhan mun elämässä paljon massajuttuja. Mutta normikaavalla en ole elänyt enkä tule elämään, koska normikaava on pelkkä normikaava idiooteille, ei minun elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja se tyhmä kai?:
Ihmettelen kovasti että miksi te korkeastikoulutetut niin kovasti tuotte esille koulutustaustaanne. Sitähän tässä ei kysytty. Vaikka olisit kuinka akateemisesti koulutettu, niin ei se tarkoita että sen pohjalla tehdä oikean ratkaisun tälläisessä asiassa. Joskus on vaan luotettava siihen omaan tuntemukseen ja siinä ei akateemisuus auta ;)
Sinä teet oman parhaan päätöksesi sydämellä, mutta yhtä lailla ne akateemiset yrittävät ajatella lapsensa parasta tutkimusten lukemisellaan.

Niin.lisään KIIREEN massalammaselämälistaani.
Pitää olla tyhmä että suostuu elämään kiireessä monta vuosikymmentä.
Hyvä huomio.
:flower: On se vaan niin hirmuisen tehokkaan näköistä ja oloista kun on pieni kiire koko ajan.
Mulla on ollut kiire viimeksi vuonna 2007 kun keskimmäinen lapsi päätti tunkea itsensä nopsaa mahasta maailmaan.

passer-by
Alkuperäinen kirjoittaja se tyhmä kai?:

Korkeammin koulutetuilla on monesti luotettavampia lähdetietokantoja (ja niihin pääsy esim. työ- tai opiskelupaikalta) ja paremmat valmiudet etsiä tietoa kriittisesti kuin jollain random-tyypillä joka lähtee googlailemaan.

vieras
En tee, voin tehdä massajuttuja ihan vapaasti jos pidän niistä.
Onhan mun elämässä paljon massajuttuja. Mutta normikaavalla en ole elänyt enkä tule elämään, koska normikaava on pelkkä normikaava, ei minun elämä.
Miksi sinun massajuttusi ovat sitten hyväksytympiä kuin toiset? Miksi nostat itsesi muiden yläpuolelle? Miksi oletat, että muut massavalintoja tekevät eivät ajattele itse ja punnitse vaihtoehtoja itse?

Yhteistyössä