G: Juoksetteko päin tiiliseinää jos joku vain käskee?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
eräs vakituinen kerrankin harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Niin.lisään KIIREEN massalammaselämälistaani.
Pitää olla tyhmä että suostuu elämään kiireessä monta vuosikymmentä.
Hyvä huomio.
:flower: On se vaan niin hirmuisen tehokkaan näköistä ja oloista kun on pieni kiire koko ajan.
Mulla on ollut kiire viimeksi vuonna 2007 kun keskimmäinen lapsi päätti tunkea itsensä nopsaa mahasta maailmaan.
:D

Olen teinistä lähtien ihmetellyt toisten kiireitä. Kyllä minäkin harrastin, kävin koulua ja myöhemmin olin työelämässä. Mutta aina oli aikaa puolisolle, ystävälle ja nyttemmin lapselle. Kiireoravanpyörään en halua ryhtyä enkä anna lapsenikaan joutua siihen että koulun jälkeen joka päivä harjoituksiin ja viikonloput täynnä ohjelmaa. Ei hei.

Lunatic
:flower: On se vaan niin hirmuisen tehokkaan näköistä ja oloista kun on pieni kiire koko ajan.
Mulla on ollut kiire viimeksi vuonna 2007 kun keskimmäinen lapsi päätti tunkea itsensä nopsaa mahasta maailmaan.
:D :flower:
Joo, vitun hienoa kun aina pitää tehdä jotain, ja mieluummin sataa asiaa kerralla stressisen näkösenä. Sillon on kunnon kansalainen. Miksi? Kiire hautaan?
Chillatkaa hyvät ihmiset.

passer-by
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinäkin siis teet mieluummin valintoja sen massan perusteella kuin omien mieltymyksiesi mukaan. Vaikka kuinka himottaisi käydä zumbaamassa (älä takerru tähän, tämä on vain esimerkki), et voi sitä tehdä, koska sehän olisi noloa ja massan mukana menemistä.
En tee, voin tehdä massajuttuja ihan vapaasti jos pidän niistä.
Onhan mun elämässä paljon massajuttuja. Mutta normikaavalla en ole elänyt enkä tule elämään, koska normikaava on pelkkä normikaava idiooteille, ei minun elämää.
Eli massailu on okei, jos niistä jutuista oikeasti pitää. Voitko perustella, miten muut elämäänsä ja ratkaisuihinsa tyytyväiset massalampaat ovat jotenkin heikommassa asemassa kuin sinä tai "juoksemassa päin tiiliseinää"?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja passer-by:
Eli massailu on okei, jos niistä jutuista oikeasti pitää. Voitko perustella, miten muut elämäänsä ja ratkaisuihinsa tyytyväiset massalampaat ovat jotenkin heikommassa asemassa kuin sinä tai "juoksemassa päin tiiliseinää"?
Siksi että ne noudattavat sitä "juokse päin tiiliseinää"-kaavaa.

psykologi
Sinäkin siis teet mieluummin valintoja sen massan perusteella kuin omien mieltymyksiesi mukaan. Vaikka kuinka himottaisi käydä zumbaamassa (älä takerru tähän, tämä on vain esimerkki), et voi sitä tehdä, koska sehän olisi noloa ja massan mukana menemistä.
En tee, voin tehdä massajuttuja ihan vapaasti jos pidän niistä.
Onhan mun elämässä paljon massajuttuja. Mutta normikaavalla en ole elänyt enkä tule elämään, koska normikaava on pelkkä normikaava idiooteille, ei minun elämää.
Toisten ihmisten leimaaminen idiooteiksi ja massalampaiksi yms. henkisesti aika kuluttavaa noin pidemmän päälle, kuule.

Et ole vapaa ihminen jos peilaat tekemisiäsi ja asioiden arvotuksiasi toisten vastaaviin. Olet kiinni "massalampaissa", vaikka yrität olla irti siitä kaikesta.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vakituinen kerrankin harmaana:
:D

Olen teinistä lähtien ihmetellyt toisten kiireitä. Kyllä minäkin harrastin, kävin koulua ja myöhemmin olin työelämässä. Mutta aina oli aikaa puolisolle, ystävälle ja nyttemmin lapselle. Kiireoravanpyörään en halua ryhtyä enkä anna lapsenikaan joutua siihen että koulun jälkeen joka päivä harjoituksiin ja viikonloput täynnä ohjelmaa. Ei hei.
Peesi. Ei oo elämää semmonen.

Mikä ihmisiä vaivaa kun joka minuutille pitää olla ohjelmaa? Täyttä kakoismia.

vieras
Miten esimerkiksi omakotitalo on tiiliseinää päin juoksemista, tai se perhekerhossa käyminen? Luuletko ihan oikeasti, että kaikki tekee niin koska joku on heitä käskenyt? Eikö sinulle ole juolahtanut mieleen, että jotkut tosiaan haluavat asua omakotitalossa ja käydä lässyttämässä niitä kakkajuttuja siellä perhekerhossa? Mistä ihmeestä luulet, että nämä normit tulevat, jos ei kukaan niistä oikeasti tykkäisi?

passer-by
No miten he ovat juoksemassa päin tiiliseinää, jos ovat valintoihinsa tyytyväisiä? Mikä on "juoksen päin tiiliseinää"-kaava?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja psykologi:
Toisten ihmisten leimaaminen idiooteiksi ja massalampaiksi yms. henkisesti aika kuluttavaa noin pidemmän päälle, kuule.

Et ole vapaa ihminen jos peilaat tekemisiäsi ja asioiden arvotuksiasi toisten vastaaviin. Olet kiinni "massalampaissa", vaikka yrität olla irti siitä kaikesta.
En oo kiinni massalampaissa, pysyttelen niistä kaukana. En taida tuntea yhtään oikeaa massalammasta, elämäni on siinä suhteessa aika onnekasta.
En ole syntynyt massalammaslaumaan.. sitä kautta kai useimmat massalampaat joutuvat "juokse päin tiiliseinää"-kaavan piiriin.

Näin meillä. :xmas:

No miten he ovat juoksemassa päin tiiliseinää, jos ovat valintoihinsa tyytyväisiä? Mikä on "juoksen päin tiiliseinää"-kaava?
Mä ainakin ajattelen näitä massalampaita myös sellaisina ihmisinä jotka tykkäävät jostain koska siitä kuuluu tykätä. Eikä siinä kiireessä mitä he pitävät, ehdi oikeasti ajattelemaan itseään ja miettimään mistä OIKEASTI tykkää.

En oo kiinni massalampaissa, pysyttelen niistä kaukana. En taida tuntea yhtään oikeaa massalammasta, elämäni on siinä suhteessa aika onnekasta.
En ole syntynyt massalammaslaumaan.. sitä kautta kai useimmat massalampaat joutuvat "juokse päin tiiliseinää"-kaavan piiriin.

Näin meillä. :xmas:
Johtuu siitä, että massalampaita ei ole olemassakaan.

vieras
Mä ainakin ajattelen näitä massalampaita myös sellaisina ihmisinä jotka tykkäävät jostain koska siitä kuuluu tykätä. Eikä siinä kiireessä mitä he pitävät, ehdi oikeasti ajattelemaan itseään ja miettimään mistä OIKEASTI tykkää.
Missä tällaiset ihmiset sitten ovat? Kun puhutaan massalampaista, tulee se käsitys, että tällaisia on suurin osa ihmisistä, mutta nyt yhtäkkiä Lunatickin sanoo, ettei tunne yhtään tällaista ihmistä. Eli mistä tässä nyt oikein puhutaan?

Lunatic
Missä tällaiset ihmiset sitten ovat? Kun puhutaan massalampaista, tulee se käsitys, että tällaisia on suurin osa ihmisistä, mutta nyt yhtäkkiä Lunatickin sanoo, ettei tunne yhtään tällaista ihmistä. Eli mistä tässä nyt oikein puhutaan?
No siksi en tunne, etten halua hengailla sellasten ihmisten kanssa.
Kyllä tää yhteiskunta koostuu juuri massalampaista.

Ei onneksi kuulu minunkaan lähipiiriini mutta esim. työelämässä näihin törmää jatkuvasti. Eräs työkaverini juuri onnellisena selitti kuinka he ovat olleet koko kesän jossain reissun päällä eikä edes yhtä vapaata viikonloppua ole ollut kun niin paljon on kaikenlaista.

vieras
No siksi en tunne, etten halua hengailla sellasten ihmisten kanssa.
Kyllä tää yhteiskunta koostuu juuri massalampaista.
Mutta mistä ihmeestä sitten tiedät, mitä näiden massalampaiden päässä liikkuu (=mistä he pitävät ja mitkä asiat ovat heidän omia valintojaan jne)? Ja kyllä minäkin tunnen monia ihmisiä, joiden kanssa en halua hengailla.

passer-by
Mä uskon, että elämässään joutuu aika monessa kohtaa miettimään, mitä oikeasti haluaa tehdä ja miten valintansa tekee. Itse olen ainakin niin tehnyt ja yrittänyt elää niin ettei tarvi vanhana harmitella. Joskus tekee vääriä valintoja, mutta ainakin ne on omia valintoja. En silti koe olevani mitenkään massasta erottuja tai parempi kuin muut.

Mutta Lunatic nosti esiin tosi triviaalejakin esimerkkejä "massalampaudesta": en mä ainakaan mieti öitäni miettien haluanko IHAN AIDON OIKEASTI ostaa kuivausrummun tai leipäkoneen tai että pitäisikö olla menemättä mammatapaamiseen ihan vaan siksi etten vaan olisi massalammas tai miettisi sitä valintaa sitten kiikkustuolissa..

Yhteistyössä