G: Juodaanko teidän perheessänne mehuja?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28674246]On todettu, että jo lasillinen mehua päivässä lisää diabeteksen riskiä selvästi. Nestemäiset kalorit ovat saatanasta.[/QUOTE]
Tai tässä tapauksessa se sokeri.
 
tytönjapoikienmamma
Tuoremehua kyllä,siis ei sisällä lisättyä sokeria.Sitä saaaamupalan ja iltapalan yhteydessä, kun on juonut ensin lasin maitoa.Pillimehut herkkuhetkiin, ei arkikäyttöön.Ja niitäkin ostan,joissa ei ole sokeria, siis mieluummintuoremehusta.Ruokajuoma maito,janojuoma tietysti vesi
 
"huhhuh"
Ai sitten mehujen litroittainen lipittely ei ole pahasta jos on itse tehty tai ihan TUOREmehua? :O
Oletteko noin tietämättömiä? Satunnaisesti on ok, mutta kyllä tuollainen arjessa mehun juominen on ällöttävää.
 
"hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Mehu on hyvää;28674210:
Tottakai juodaan. Ei päivittäin, mutta toisinaan täysmehuja aamupalalla ja sitten kahvipöydässä lapset saa mehua, ja saunapäivinä pillimehut.
Kysymys teille joiden kotona ei mehua juoda: mitä te tarjoatte lapsille kahvipöydässä, kun teillä käy vieraita tai olette kylässä? Vettäkö vain silloinkin? Hassua tämä fanaattisuus asioiden suhteen. Mutta tällä palstalla ei mikään enää hätkäytä. Olen jo oppinut mm sen, että lasten hiukset pestpän murkkuikään saakka pelkällä vedellä, koska shampoot on myrkkyä. Ja Senkin, että helteellä puetaan pitkähihaiset vaatteet liikkuville lapsille, koska aurinkorasvat on myrkkyä. Uusimpana tais tulla tieto, että ksylitol-jenkki on myös myrkkyä... Omg.
Kuka täällä nyt oli fanaattinen? Yksikään ei sanonut mehun olevan niin pahaa myrkkyä ettei sitä voi lainkaan käyttää. Kolahtiko joku omatuntoon?
 
lucifer
[QUOTE="huhhuh";28674267]Ai sitten mehujen litroittainen lipittely ei ole pahasta jos on itse tehty tai ihan TUOREmehua? :O
Oletteko noin tietämättömiä? Satunnaisesti on ok, mutta kyllä tuollainen arjessa mehun juominen on ällöttävää.[/QUOTE]No, ettei sinua ällötä kerron että juomme mehuja myös pyhinä.
 
Meillä lapsi saa mehua esimerkiks jos on kuuma päivä ja ollaan koko päivä ulkona tai saunan jälkeen.. Joskus myös muuten esimerkiks jos on joku herkuttelu päivä mut niitä on aika harvoin. Ite juon todella harvoin mehuja.
Poika juo yleensä Grandin tai sitte ite tehtyjä mustaherukka- ja mansikkamehuja.
 
Meillä ei arkena juoda mehua ainoastaan saunanjälkeen saavat laimennettua mehua ja reissussa pillimehuja. Pienin 2v ei juo vielä mehuja, muuta kuin kovina hellepäivinä olen laittanut veden joukkoon nokkamukiin ihan lirun appelsiini mehua, niin silloin juoma maistuu paremmin eikä varmasti pääse tulemaan nestehukkaa.
Meillä lapset juo kahvipöydässä (siis jos vieraita) mehua tai maitoa eli n.1x kuussa, muuten meillä ei kahvitella.
 
"Vieras"
Silloin tällöin. Lähinnä juodaan omista marjoista tehtyä mehua sen verran mitä niistä aina tulee. Kaupoista ei osteta mehua juurikaan koskaan, paitsi välillä appelsiinimehua aamupalalle. Janojuomana toimii kuitenkin pääsääntöisesti ihan vesi.
 
Kesäkeleillä juodaan enemmän, lapsille teen yleensä kannullisen mehua josta saavat itse käydä juomassa. Jos olisi vain vettä tarjolla, eivät joisi tarpeeksi siihen nähden että kuumalla pihalla touhuavat koko päivän. Talvella on lähinnä "saunamehut" jotka saavat kerran viikossa ja tietysti jos on esim. synttäreillä tarjolla mutta ei kuitenkaan joka päivä.
 
"Vieras"
Juodaan mehua päivittäin, sekä tuoremehua, että sekamehua. Aloitan itse päivän aina lasillisella tropicanaa tai brämhultsia. Lapset tykkää enemmän laimennettavista.
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28674375]Juodaan mehua päivittäin, sekä tuoremehua, että sekamehua. Aloitan itse päivän aina lasillisella tropicanaa tai brämhultsia. Lapset tykkää enemmän laimennettavista.[/QUOTE]

Lisäys vielä: mehussa pitää olla oikeaa sokeria, ei keinotekoisia makeutusaineita. Light -tuotteita ei meidän taloudesta löydy.
 
[QUOTE="Vieras";28674375]Juodaan mehua päivittäin, sekä tuoremehua, että sekamehua. Aloitan itse päivän aina lasillisella tropicanaa tai brämhultsia. Lapset tykkää enemmän laimennettavista.[/QUOTE]

Taitaa just olla tuon Brämhultsin sitruunamehu mikä on ihan törkeän hyvää, ainoa vika siinä on hinta :D
 
kolmen kohta teinin äiti
Juodaan meillä mehuja paljon, teen syksyisin n. 100 l omaa mehua, josta tuklee laimennettuna sitten n. 400 l valmista mehua. Sokeroitua on, ei lisäaineita. Eli reilu litra keskimäärin päivässä, ei tosin menekki jakaudu noin, välillä menee litroja päivässä ja välillä päiväkausia ilman. Kaupan mehuja ostetaan muutaman kerran vuodessa, lähinnä omana- tai appelsiinitäysmehua. Vissyä menee myös jatkuvasti, mies juo sitä ruokajuomana, muut juodaan lähinnä ruualla vettä tai maitoa/piimää. Mehut menevät siis lähinnä aamupala/välipala/iltapalalinjalla. Mehut tehdään siis musta- ja punaviinimarjoista.
Limuja meille ostetaan ehkä 3 kertaa vuodessa?
 
"Ainoliina"
Nyt helteillä lapset joivat pillimehuja ja vettä. Lapset juovat myös omatekemää mehua, varsinkin talvisin ja syksyllä. Pääasiassa kuitenkin juovat janojuomana vettä ja ruoan kanssa piimää tai maitoa. Isommat 9 ja 5v silloin tällöin myös limsaa ( pari kertaa kuussa ).
Tuoremehua juon minä. lapset ja mies sen laimentaa jos juovat. Sitäkin aika harvoin.
Itse juon nykyään vettä ja kivennäisvettä. Aiemmin meni jonkun verran limsaakin mutta sen olen jättänyt pois.
 
"heips"
Ei oikeastaan. Jotain light-mehua taitaa mies välillä juoda. Lapsi saa joskus harvoin pillimehun. Ruokajuomana maito tai vesi. Itse en juo juuri muuta kuin vettä.

Muistakaa että tuoremehuissa on yhtä paljon sokeria kuin tavallisessa ja limussa! Vähän c-vitamiinia tietty lisäksi että sillä tavalla parempi vaihtoehto, mutta ei hampaille.
 
Penskana tuli litkittyy aika paljon. Oli omatekemää kirsikka-,raparperi,- ja viinimarjamehua. Uh, ihana janonsammuttaja <3

Nykyään juon joka aamu tuoremehua, ja pyrin ostamaan sellaista, mikä sisältää vain hedelmän oman sokerin sekä hedelmälihaa.. namskis.. ja luomua, mikäli löytyy kaupasta. Laps on viel nii pieni, ettei tajua mehuista mitään..
 
kotileipuri-
Juodaan, enimmälti omatekoisia ja isältä saatuja "erikoisempia" esim. kuusenkerkkämehua jne.

Esikoinen on innostunut juomasekotusten tekemisestä lähes päivittäin, pyysi aikoinaan jo 6-v joululahjaksi oman blenderin. Kuluu suhteellisen paljon hedelmiä, kun poika puristaa sitrushedelmistä mehuja kaikkien maisteltavaksi.

Silloin harvoin kun kaupan mehua ostetaan se on yleensä jtn Brazil- tai Tropicalmehua.
Ruuan kanssa juodaan maitoa tai vettä.
 
"näin meillä"
Päivittäin juodaan noita mehutiivisteitä, fun lightiä eniten kun mehukatit yms ei oikein maistu. Meillä ei vettä pahemmin juoda, siis ihan vetenä. Ruuan kanssa maitoa ja reissussa lapselle pillimehu.

Vauvana juotin lapselle vettä, mut nyt jo mehua.
 

Yhteistyössä