G: Joulukuusi

Vähän aikaista varmaan, mutta minkälainen kuusi teillä yleensä on tai minkälaisen haluaisit tänä vuonna?
Ostin tänään muovikuusen, kun eilen Cittarin lehdessä oli juuri sellainen mitä olen jo syksystä asti ajatellut hommata. Ihan mielettömän halpa kaiken lisäksi. Eli valkoinen kuusi, toistaiseksi vielä paketissa mut jos pojalta kysytään, niin hetkessä olkkarin nurkassa koristeltuna :whistle:
 
Yleensä haen mummolan metsästä (tai siis isä tuo tullessaan) jonkun kuusen, joka on muutenkin kaatouhan alla tai pitäisi muutenkin harventaa pois. Aito on siis paras... Mutta tänä vuonna on pakko ottaa muovikuusi :kieh: :|
 
Fleur de la Cour
Aito kuusi olla pitää, ja malliltaan sellainen tuuhea, sanoisinpa jopa että amerikkalaistyylinen. Kuusessa on joka vuosi myös eri teema, tämän vuoden teemaa en vielä tiedä, tyttö kyllä jo isoon ääneen kertoi et on päättänyt koristella pelkillä vihreillä palloilla. Täytynee ostaa siis tänäkin vuonna taas lisää palloja, sillä mulla ei ole limenvihreitä palloja ainakaan eikä sellasia sammalenvihreitä. Tummanvihreitä löytyy ja vaaleanvihreitä. Hienoin kuusenkoristelumme oli tytön ollessa kolmen, se sisälsi pelkkää kultaa ja hopeaa. Epäonnistunein kuusenkoristelu oli sinivalkoinen, puuttui sellainen joulun taianomaisuus. Kuusesta toki löytyy silti myös eräät koristeet aina, vaikka teema olis mikä, yläoksille laitan äitini minulle hankkimia käsinmaalattuja posliinijoulukelloja ja -sydämiä.
 
Oikea kuusi, joka on ihan täynnä kaikkea koristetta, kun poitsut siihen kaiken mikä koristelaatikosta haluavat ripustaa, mutta mustia palloja meillä ei ole. Ja roikkuupa oksalla yksi siivekäs lammaskin aina :)
 
Koristeet on varmaan läpikuultavaa/helmiäista ja pinkkiä, kuusi muovinen. Eikö oo ihanan perinteistä? :D
Valkonen tai musta kuusi ois mulla toiveissa, mut en tiiä kehtaanko/raaskinko... Mustat koristeet valkosessa kuusessa on varmasti upeet, tuossa vihreessä ne ei paljoa erotu :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Koristeet on varmaan läpikuultavaa/helmiäista ja pinkkiä, kuusi muovinen. Eikö oo ihanan perinteistä? :D
Valkonen tai musta kuusi ois mulla toiveissa, mut en tiiä kehtaanko/raaskinko... Mustat koristeet valkosessa kuusessa on varmasti upeet, tuossa vihreessä ne ei paljoa erotu :/
Kehtaat :D Näköjään oon muuten ihan yksin tän valkoisen kuuseni kanssa :ashamed: :whistle:
Mut mites te muut, ne koristeet..?
 
Kuuseton
Meillä ei ole ollut kuusta kotona kuin kerran, kun ollaan yleensä oltu joulut vanhemmilla. Sen ainoan kerran kuusi oli jokin pihta mikä kasvoi ruukussa. Ei varisemisongelmaa ja muutenkin oli paljon kätevämpi. Periaatteessa siis samaa kuusta olisi voinut käyttää monta vuotta kun olisi vain nostanut pihalle ja muistanut kastella ja leikata. Nytkin ottaisin mielelläni ruukkukuusen jos jostain sellaisen löytäisin. Muovikuusta tai muutakaan tekoversiota ei meille tule.
 

Yhteistyössä