G: Jos olisit tullut 16-vuotiaana vahingossa raskaaksi, uskoisitko, että olisit pitänyt lapsen vai päätynyt aborttiin tai adoptioon?

Olisin pitänyt.

Äitini oli 16 kun mut synnytti, joten ehkäpä sen takia ajatus abortista on koko ajan ollu ehdoton nou nou..Jokaisen on syytä kantaa vastuunsa, tavalla tai toisella, itse koen sen siten että mulla ei ole oikeutta elämää lopettaa jonka olen omilla teoillani alulle saanu..
 
Ei tuon ikäisenä vielä tullut seksiä harrastettua. Mutta muistan ysiluokalla pohtineeni asiaa. Olin silloin sitä mieltä, etten ikinä voisi tehdä aborttia, eli olisin pitänyt vauvan.

Pohdin myös sitä, jos minut olisi raiskattu, mutta uskon, että sellaisessa tapauksessa olisin halunnut jonkunlaisen katumuspillerin (jos sellaisia on edes vielä silloin ollut olemassakaan?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
ei helvetti te olette TYHMIÄ jotka ETTE olisi tehnyt aborttia :headwall: Ja kaikki jotka tekee alle 18 veenä lapsia ovat tyhmiä..
Perustelut tälle "tyhmä" väitteelle olis mukavat? Jos 16 kesänen on lain mukaan kypsä harrastamaan seksiä, eikö hänellä silloin ole velvollisuutta kantaa vastuuta asian tuomista mahdollisista jälkiseuraamuksista?
 
Afrikannorsu
Todennäköisesti pitänny jollakin täysin epärealistisella perusteella. Nyt olis Keravalainen sosiaalihuollon vakivieras ja lapset oottas baarin pihalla että äiti tulis,,ihan niinkun ite tehtiin!!!!!!!

Onneksi kävi toisin.
 
tiituli-80
olin sen verran naiivi, kiltti ja lapsellinen että lapsi olisi varmaan saanut alkunsa raiskauksesta... ja abortti olisi ollut varmasti ainoa vaihtoehto, ei minusta olisi ollut äidiksi siinä iässä ! :(
 
En tiedä, olisin ehkä päätynyt aborttiin, vaikka raskas ja vaikea valinta se olisi ollut.
En toki tiedä, kuinka paljon äitiys olisi 16.v minua kasvattanut, mutta se tuntuma, joka minulla on siitä, mitä olin 16v. -luo ajatuksen, että sen lapsen kannaltakin olisi ehkä ollut parempi, ettei syntyisi.
 

Yhteistyössä