G: Jos olisit tullut 16-vuotiaana vahingossa raskaaksi, uskoisitko, että olisit pitänyt lapsen vai päätynyt aborttiin tai adoptioon?

vieras
Kuinka vanha olet Tytsi? 20? Ihan nuori vielä. Mä pussasin ekan kerran elämässäni vasta 18v lavatansseissa ja "olin silleen" 21v nykyisen avomieheni kanssa. Siinä välissä toki oli monta vuotta kokeilevaa opiskeluaikaa jos niin saa sanoa. Kunnioitan toisaalta sitäkin jos ei halua edes pussailla muide kuin mahd. tulevan opman miehen kanssa, mut minusta siinä ei ole mitään pahaa jos elää railakasta ja suht vapaamielistä nuoruutta. Sänkyyn en menis kenen kanssa sattuu mut pussailu on kivaa. Ilman sitoutumisia, ilman mitään vaatimuksia. Ihan vaan huvin vuoksi. :)
 
myy
Olin tuossa tilanteessa 15v. Kuukautiset olivat 30pv myöhässä ja kävin raskaustestissä terveyskeskuksessa. Jep niin tehtiin siihen aikaan. Poikaystävä, joka olisi ollut isä, oli jo minut jättänyt ennen kuin tiesin tuosta mahdollisuudesta. olin jo miettinyt asian valmiiksi ennen testiin menoa, olisin pitänyt lapsen, mutten olisi kertonut siitä isälle.

En ollut raskaana lopulta, mikä oli minulle älytön helpotus. Olisin kuitenkin kantanut itse vastuun asiasta jos niin olisi käynyt ja uskon , että vanhempani olisivat siinä minua auttaneet.
 

Yhteistyössä