G: Jos olisit sinkku, voisitko olla miehen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
joka

a) on varattu, mutta et tunne tämän miehen puolisoa

b) on varattu, tunnet puolison (puoliso on esim. siskosi, paras kaveri tai joku muu tuttu)

Jos joku vastaa a-vaihtoehtoon kyllä ja b-vaihtoehtoon ei, niin haluaisin kuulla vähän perusteluita että miksi näin..

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Huomenta

Jos joku vastaisi sillä tavalla niin selitys on varmaan se että ihminen tuntee vähemmän empatiaa tuntematonta kohtaan.

Sillä mä tätä kysyn kun kaveri oli sitä mieltä että a kyllä mutta b ei.. Enkä mä ymmärrä sitä ollenkaan! Entä jos se mies myöhemmin paljastuukin jonkun tutun mieheksi..? Tai ei sen edes tarvii olla kenenkään tutun mies, olis tosi ällöttävää olla jonkun varatun miehen kanssa.. :/

Joo se empatia juttu. Voisin olla aan kanssa koska saisin sen miehen kuitenkin lopulta kokonaan vain itselleni.
Beessä tuntisin siskoani kohtaan myötätuntoa ja en haluaisi olla sen takia miehen kanssa. Läheiset on tärkeitä :heart:

En voisi. Sen verran itsestäni pidän, etten alenna itseäni kenenkään toiseksi naiseksi. kyllä minun pitää olla se yksi ja ainoa miehelle. Minä en semmosta turilaista ottaisi, jolla ei olisi selkärankaa olla yhden naisen mies.

Yksi varattu mies kerran vonkasi oikein tosissaan ja kun en suostunut, hän kysyi ajattelenko hänen lapsiaan (en tuntenut kuin miehen). Vastasin siihen, että en vaan vaimoasi!

Eli ei a eikä b

A on tapahtunutkin, pariin otteeseen. (siis kaksi eri miestä, joiden kummankaan vaimoa en tuntenut ).
Ihan vaan siksi, että pidin k.o tapauksista, eikä kuulu mun tapoihin kantaa vastuuta muiden ihmisten valinnoista ja parisuhteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
A on tapahtunutkin, pariin otteeseen. (siis kaksi eri miestä, joiden kummankaan vaimoa en tuntenut ).
Ihan vaan siksi, että pidin k.o tapauksista, eikä kuulu mun tapoihin kantaa vastuuta muiden ihmisten valinnoista ja parisuhteista.

Mutta tekisitkö sä sitten myös vaihtoehdon B? Jos sun tapoihin ei kuulu ottaa vastuuta muiden parisuhteista jne. niin olisko se sitten sama olla vaikka siskon miehen kanssa?? Ja sitten ehkä jälkikäteen selittäisit siskolle että eihän se mulle kuulu miten niiden parisuhde menee..

En.

En arvosta ihmisiä, jotka pettävät. Jos minut haluaa, päättäköön ensin suhteensa edelliseen. Arvostan niin paljon itseäni ja myös toisia ihmisiä, että en todellakaan pyöri kolmantena pyöränä missään suhteessa.

a) en olisi
b) en olisi

En harrastaisi edes yhdenillanjuttua kummassakaan tapauksessa. Ja jos olisin ollut jonku miehen kanssa joka myöhemmin paljastuisikin varatuksi niin suuttuisin hänelle hänen tyttöystävän/vaimon puolesta ja pakottaisin hänet kertomaan tyttöystävälleen/vaimolleen senkin uhalla, että saisin itse turpaani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta tekisitkö sä sitten myös vaihtoehdon B? Jos sun tapoihin ei kuulu ottaa vastuuta muiden parisuhteista jne. niin olisko se sitten sama olla vaikka siskon miehen kanssa?? Ja sitten ehkä jälkikäteen selittäisit siskolle että eihän se mulle kuulu miten niiden parisuhde menee..

En satuttaisi ihmisiä ketä tunnen.

Mutta tuntemattomia voi satuttaa? Toivottavasti mä en tunne ketään sinunlaista ihmistä! Oot varmaan tosi kylmä ihminen!

Alkuperäinen kirjoittaja oo!:

Mutta tuntemattomia voi satuttaa? Toivottavasti mä en tunne ketään sinunlaista ihmistä! Oot varmaan tosi kylmä ihminen!

Nää jutut on tapahtunut vuosia sitten, itsekin oon kasvattanut moraaliani näiden jälkeen.

A) on tapahtunut muutamaan otteeseen
b) yhdesti erehdyin nuorena ja huimana siskon deittikaverin sänkyyn. Ne ei kyllä seurustellu, mut.... No, se olis voinu jäädä tekemättä.

Läheisten tai kavereitten miehiä (tai naisia) en enää haluis. Niitä en halua satuttaa.
Tuntemattomat taas on suoraan sanottuna mulle ihan sama. Ketään ei oo tarvinnu mukaan pakottaa.

Yhteistyössä