G: hölmöimmät fobiat

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Niin joo ja yläaasteella sain nimityksen....sanoivat että minulla on matofobia :D Kun sateisella säällä maantielle tuli matoja niin en voinut kävellä kunnolla kun mua iljetti ne. Varpaat kippurassa sitten yritin kävellä ja seurata etten vaan astu madon päälle :snotty:
Mä en varsinaisesti matoja pelkää, mutta miksi niiden pitää sateella tulla siihen maantielle?! |O Siis ne on niin YÖKÖTTÄVIÄ siinä! Koiran käyttäminen sateella ulkona meinaa olla aika tuskaa, kun niitä matoja on tiellä ja pitää väistellä. Yritänkin silloin vain katsoa yläviistoon.. Ja tietty mies aina intoutuu mun "hysteriasta" "kato mato on tuossa!" "oho.. nyt sie kävelit sen päältä.. " ynnä muuta mukavaa.. :ashamed: Ja mullassa ne madot on ok. Niitähän mie keräilen sieltä jos lähden kesällä ongelle. :D mut asvaltilla... YÖK!


Ja sit pelkään ilmapalloja.. :ashamed: :ashamed: Tää juontaa juurensa, kun n. 3 -vuotiaana puhalsin ilmapalloo ja se räjähti siinä puhaltaessa suuhun. Nyt jos sisätiloissa joku käsittelee ilmapalloja, niin oon kädet korvilla ja välillä melkein huudan, että se pallo pois! Oon tylsä äiti, kun kiellän et meille ei tuu vappuina ilmapalloja..
Ja tässä on vielä se, että vain muoviset aiheuttaa pelon. Ne foliopallot on ihan ok. :D
 
no todella paha hämähäkki kammo
korkeenpaikan kammo
yksin kun olen kotona pelkään pimeetä, muuten en. pimeessä voi olla joku ja ......
aijemmin pelkäsin et sängyn alta joku nappaa..... mut en enää
laiturin päästä en uskalla hypätä, jos vaikka joku vetää mut pohjaan enkä pääse pois......
uiminen oli ennen pelottavaa. nyt uskallan uida kun en laita jalkoja pohjaan välillä
 
Janne
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Niin joo ja yläaasteella sain nimityksen....sanoivat että minulla on matofobia :D Kun sateisella säällä maantielle tuli matoja niin en voinut kävellä kunnolla kun mua iljetti ne. Varpaat kippurassa sitten yritin kävellä ja seurata etten vaan astu madon päälle :snotty:

VAROITUS: TARTTUVA FOBIA. lue omalla vastuullasi

joo no sulla on vielä kaikki hyvin, itsellä mulla on niin paha että halaun tappaa itseni jos kys. paniikki iskee, siksi yritän valtää sellaisia tilanteita, ei siis välii onko työpäivä tai vaikka talo palais niin palan milkeummin tuhkaksi kun astun ulos sateeseen matojen keskelle, en siis pelkää niitä sillä tavalla mitä kauhuelokuvissa aina liioitellaan muuta esim mulla joksu tyuli yhtäkkiä hirveä pahoinvointi kuumotus hikoilu ja seurasi noin 3 tunnin oksennuskohtaus enkä voinut sitä lopettaa, sen lisäksi syksyisin jos näen madon saatan olla syömättä 1 kk ja niin kauan kun sataa en poistu ulos vaikka kuolisin nälkään, kaiken maailman elokuvissa, pelkokertoimissa, yms muussa >TV paskassa niillä oikein "mässäillään" joka ei oloani yhtään paranna - pitäs tappaa tollaset elokuvan tekijät ohjelman tekijät, jopa suosikki elokuvani "LOTR" klonkun matd kanssa määsäilyt toisaan ällötti ja V*****ti. olis pitänyt joitaa ajoissa, nyt se hoto vaati koko elämän kunnes kuolen...ja sittenkin olen testamentaannut itseni poltettavaksi ettei madot syö ruumista,,, BURN THEM ALL ...PITÄS POLTTAA KOKO SUOMI- MATOMAA JA MUUTTAA JONNEKIN AAVIKOLLE MISSÄ EI SADA !!!

 
Janne
Alkuperäinen kirjoittaja Janne:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Niin joo ja yläaasteella sain nimityksen....sanoivat että minulla on matofobia :D Kun sateisella säällä maantielle tuli matoja niin en voinut kävellä kunnolla kun mua iljetti ne. Varpaat kippurassa sitten yritin kävellä ja seurata etten vaan astu madon päälle :snotty:

VAROITUS: TARTTUVA FOBIA. lue omalla vastuullasi

joo no sulla on vielä kaikki hyvin, itsellä mulla on niin paha että halaun tappaa itseni jos kys. paniikki iskee, siksi yritän valtää sellaisia tilanteita, ei siis välii onko työpäivä tai vaikka talo palais niin palan milkeummin tuhkaksi kun astun ulos sateeseen matojen keskelle, en siis pelkää niitä sillä tavalla mitä kauhuelokuvissa aina liioitellaan muuta esim mulla joksu tyuli yhtäkkiä hirveä pahoinvointi kuumotus hikoilu ja seurasi noin 3 tunnin oksennuskohtaus enkä voinut sitä lopettaa, sen lisäksi syksyisin jos näen madon saatan olla syömättä 1 kk ja niin kauan kun sataa en poistu ulos vaikka kuolisin nälkään, kaiken maailman elokuvissa, pelkokertoimissa, yms muussa >TV paskassa niillä oikein "mässäillään" joka ei oloani yhtään paranna - pitäs tappaa tollaset elokuvan tekijät ohjelman tekijät, jopa suosikki elokuvani "LOTR" klonkun matd kanssa määsäilyt toisaan ällötti ja V*****ti. olis pitänyt joitaa ajoissa, nyt se hoto vaati koko elämän kunnes kuolen...ja sittenkin olen testamentaannut itseni poltettavaksi ettei madot syö ruumista,,, BURN THEM ALL ...PITÄS POLTTAA KOKO SUOMI- MATOMAA JA MUUTTAA JONNEKIN AAVIKOLLE MISSÄ EI SADA !!!

jatkoa....

VAROITUS: TARTTUVA FOBIA (todistetusti). lue omalla vastuullasi

en tajuu kun joku sano tuolla että asfaltilla madot ällöttää mutta ongelle voin mennä....damn
ei se oo loogista ,,,joko vihaa niitä tai ei vihaa....

mulla on niin paha fobia että mun loogisuus tehnyt elämästäni HELVETTIÄ ->
madot on maassa ---> maa onn likainen---> peruna on maassa --> en syö
kaikki mikä on maassa tai joutunut sinne unohdan tai tuhoan
jos esim tiputan kotiavaimet maahan..----se onkin PASKA juttu...en ole ikinä niin kömpelö että olisi vielä tapatunut...olen niiin huolellinen....lisäksi käytän hanskoja ( niinku michael jackson)
jos vaikka koskisin johonkin johon joku muu on koskenut koskeien ensin maata
toisin sanoen mulla vois olla myös kenkä fobia, mähän olen voinut astua madon päälle
joten kengät jää aina ulos ja sisällä ollan sisätossuilla jne

no se siitä...lisäksi on tuhansia matoja ihmisen sisällä joten syön varmuuden vuoksi 10 eri matolääkettä, en syö kalaa lihaa jne

sitten on vielä ällöttävät kärpäsen toukat jotka mm syövät ihmisen aivoja elokuvassa "pink floyd the wall"

ok jos tosta pistätte paremmaksi niin hyvä....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niba:
En ui järvessä niin syvällä etten näe pohjaa. Koska en tiedä mitä siellä pohjassa on. :p Noh, kaks kesää kyllä jo niin menny, etten oo ollenkaan järvessä käyny.
Jos uin järvessä (en ole sitä kylläkään tehnyt vuosiin ) niin en missään nimessä koske pohjaan. Aina laiturilta uimaan ja pikku lenkki ja äkkiä laiturille takaisin, koskematta pohjaan, vaikka kuinka matalalla laituri olisikin. Ja en voi uida myöskään jos on kaisloja tai muita kasveja. Meressäkään en uskalla uida kuin vähän. Uima-altaat on mun juttu!
 
Laura
Mulla on "istua lentokoneessa ikkunapaikalla tai kahden välissä puristuksissa-fobia eli varmaan ahtaanpaikankammo tulee tuossa ilmi. Siis tosi raivostuttavaa! Rakastan lentämistä, mutta siis tulee ihan kauhee paniikkitilanne siinä puristuksissa. Sitten jos molemmat räväyttää vielä ne tarjottimet eteen, niin tilaa ei oo milliäkään mihinkään suuntaan liikkua...siis kylmä hiki puskee pintaan tuossa tilanteessa, melkein alan huutamaan.
 
vieras
Ai joo, ja ilmapalloja pelkään myös. En pysty olemaan samassa tilassa rennosti niiden kanssa. Puhaltamaan en pysty. Jäskus pystyn puhaltamaan hyvin pikkuruisen pallon, mutta sitäkään en mielelläni tee. Kamalia palloja.
 
Valuva vesihana, hyi yöks ja kauhistus!! Lisäksi pelkään liesituulettimen aukkoa siellä ritilän takana ja ylipäätään kaikkia ilmastointijuttuja, siis sellaisia ritilöitä ja verkkoja...

Pelkään myös avata parvekkeen tai takaoven jos ulkona on pimeää, samoin joskus pelkään, että pimeässä tuuletusikkunan takana seisoo joku, katsoo siis sieltä ritilän takaa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Janne:
no se siitä...lisäksi on tuhansia matoja ihmisen sisällä joten syön varmuuden vuoksi 10 eri matolääkettä
ÄLÄ. Ne tulevat immuuniksi tuolla lailla, ja jos joskus OIKEASTI saat matoja, mikään lääke ei toimi.
 
Rokkimama
Pelkään hämähäkkejä koomisuuteen asti, ne ovat ainoa asia maailmassa mikä saa minut kiljumaan. Ampiaiset, sarvijaakot sun muut ällöttävän näköiset (tai pistävät/purevat) hyönteiset menevät samaan sarjaan.

Yksin kotona ollessa ei myöskään auta alkaa kuuntelemaan ääniä ja pohtimaan niiden aiheuttajaa, istun muuten koko yön hereillä kaikki karvat pystyssä...
 
Miulla on ilmapallofobia :/ En voi olla niiden lähellä ollenkaan. Enkä tosiaan tiedä mistä johtuu.

Näin ei siis folioilmapallojen kanssa vaan näiden muovisten, hyiiii...

Oho, täällä oli muitakin!

Pitää vielä lisätä, että "pelkään" hiuksia, siis irtonaisia, MIKÄÄN ei ole sen hirveämpää kuin löytää hius ruoasta, tai suusta :x Yhessä vaiheessa kun hiukset oli vielä pitkät, ällösin hirveästi hiusten pesemistä koska tuntuivat ällöltä märkänä käsissä.

Mies kärsii emetofobiasta, eli siis sairaalloinen oksentamisen pelko. Tykkäsi hirveesti kun esikoisen odotusaikana oksensin neljä-viisi kuukautta.
 
entomofobia
ötökkäfobia.... perhoset, koppiset, lentävät ja surravaat kaikkein pahimpia (eli fobiani ei sisällä pikku sääskiä ja kärpäsiä).... tämän takia rakastan talvea... toivottavasti kesää, kevättä ja syksyä ei tulis ikinä!
ois ihana ottaa aurinkoa rannalla kesäisin mutta en uskalla öttisten takia... tupakallekkin ku meen nii varmaan 5min tuijotan ulos ja tarkistan ettei ötökäitä näy ennen ku uskallaudun sinne... siis muulloin ku talvisin...
 
hmm
Minä pelkään ihan kauheasti hampaiden irtoamista.
SUrkuhupaisasti mulla on vielä yksi maitohammas suussa kun alta ei ole rautahammasta tulossa.
Minua pelottaa niin kauheasti hampaan irtoaminen, että kun jotain menee hampaan väliin ja tuntuu epämukavalta pelkään että se hammas onkin siitä irtoamassa.
Pelkään siksi lankailla hammaslangallakin, kun pelkään vetäväni tuon maitohampaan pois. :/
 
pelkään ihan älyttömästi hämähäkkejä ja mies nauraa kun minä juoksen pitkin sohvia nyt olen hillinnyt itseni suhteellisen hyvin ettei muksut saisi tätä samaa, koska omaa äitiäni tästä syytän se oli ihan hysteerinen aina ja huusi mulle et tapa ne!!! kiva sitten 10v tappaa hämähäkkejä ja äiti seisoo keittiön pöydällä

myöskin pelkään korkeita paikkoja kaikkein pahimpia on puuhamaassa ne korkeat liukumäet kun lasten kanssa täytyy kiivetä ja ne rappuset on sellaista terästä ja hissit on vielä pahempi ja miksi aina kun menen hissiin sinne osuu joku sellainen pila veikko yhtä aikaa jonka mielestä on ihan sikahauskaa hyppiä siinä matkan aikana
 
Minulla on kamala hiiri ja rotta fobia(inhoan sen vuoksi myös marsuja, hamstereita...)
Ahtaan ja suljetun paikan kammo ja lentopelko..Ei ehkä fobiaksi luokiteltava, mutta liittyy varmasti tuohon minun ahtaan, suljetun paikan kammoon
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä pelkään myös että joku nappaa jalasta kiinni sängyn alta. Siksi aina loikkaan sänkyyn.. Mietin jo, että mitäs sitten kun oma lapsi alkaa pelätä sängyn alla olevan mörköjä? Kun onhan siellä... |O

Mun sängyn alla on Umgoliantti, se on oikeesti ihan kauheeta kun illalla meet sänkyyn niin sinne pitää hypätä vähintään sen puolen metrin päästä ettei se vaan nappaa mua jalasta kiinni ja syö mun varpaankynsiä! Mies nauraa mulle mutta se on vakava asia :ashamed:
 

Yhteistyössä