G: Haluatteko lisää koulukiusaajia maahamme ?

  • Viestiketjun aloittaja kiusittu
  • Ensimmäinen viesti
Minna
Mistä ihmeestä sikiää tällainen ajatusmaailma, että ainoastaan Vihreät tai heidän äänestäjänsä ovat vastuussa Suomeen muuttaneista maahanmuuttajista?

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin nuo ihmiset on muuttaneet tänne maahan silloin, kun Vihreät ei ole vielä olleet edes hallituspuolue, ja ihmettelen kyllä teidän käsitystänne suomalaisesta politiikasta, jos ette tiedä ettei yksi vähemmistöpuolue voi aikaansaada hallitsematonta maahanmuuttoa tai muutenkaan tehdä oikein mitään maahanmuuttoon liittyen.
 
vieras
Älä viitsi, ap, olla noin naiivi. Ahdasmielisyys ja yksinkertaisuus ovat säälittäviä ominaisuuksia. Mene itseesi ja vaikkapa kierrä vähän maailmaa niin huomaat että et olekaan sen keskipisteessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko niin, että mamujen tekemiin rikoksiin ei uskalleta puuttua rasismin pelossa? Pitäisi löytyä kultainen keskitie.
Se ainakin on, että kristillisiä joululauluja ei saa olla, koska muslimit suuttuvat. Näin pk-seudun kouluissa.
 
veiras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko niin, että mamujen tekemiin rikoksiin ei uskalleta puuttua rasismin pelossa? Pitäisi löytyä kultainen keskitie.
Se ainakin on, että kristillisiä joululauluja ei saa olla, koska muslimit suuttuvat. Näin pk-seudun kouluissa.
Näin on, lapsilta viedään joululahjat ja kinkut, koska semmoiset ei mamuille sovi. Menkääpäs jonnekin Somaliaan, kunnioitetaanko siellä meidän kulttuuria, kysyn vaan!?
 
En ja jos mun lapsille noin kävis niin sanoisin että sen kun pätkii takas turpaan vaan, tässä näkyy taas miten he kunnioittavat ja osoittavat kiitollisuutta siitä kun ei tarvitse nälkää nähdä tai pelätä että tulee ammutuksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja veiras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko niin, että mamujen tekemiin rikoksiin ei uskalleta puuttua rasismin pelossa? Pitäisi löytyä kultainen keskitie.
Se ainakin on, että kristillisiä joululauluja ei saa olla, koska muslimit suuttuvat. Näin pk-seudun kouluissa.
Näin on, lapsilta viedään joululahjat ja kinkut, koska semmoiset ei mamuille sovi. Menkääpäs jonnekin Somaliaan, kunnioitetaanko siellä meidän kulttuuria, kysyn vaan!?
Jokainen tietää vastauksen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja veiras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko niin, että mamujen tekemiin rikoksiin ei uskalleta puuttua rasismin pelossa? Pitäisi löytyä kultainen keskitie.
Se ainakin on, että kristillisiä joululauluja ei saa olla, koska muslimit suuttuvat. Näin pk-seudun kouluissa.
Näin on, lapsilta viedään joululahjat ja kinkut, koska semmoiset ei mamuille sovi. Menkääpäs jonnekin Somaliaan, kunnioitetaanko siellä meidän kulttuuria, kysyn vaan!?
Äh, ihan älyttömiä te ootte, kukaan lapsiltanne ole joululahjoja viemässä, ja kinkkua tarjotaan varmasti. Niitä kristillisiä joululauluja voivat vastustaa myös ihan tavalliset suomalaista alkuperää olevat ei-uskovat perheet. Ei oma miehenikään tykkää, jos pojalle on eskarissa opetettu jotain uskonnollisia lauluja!
 
mot
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Äh, ihan älyttömiä te ootte, kukaan lapsiltanne ole joululahjoja viemässä, ja kinkkua tarjotaan varmasti. Niitä kristillisiä joululauluja voivat vastustaa myös ihan tavalliset suomalaista alkuperää olevat ei-uskovat perheet. Ei oma miehenikään tykkää, jos pojalle on eskarissa opetettu jotain uskonnollisia lauluja!
Ok, hyväksytään sitten koulukiusaaminen osana monikulttuurisuutta.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja mot:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Äh, ihan älyttömiä te ootte, kukaan lapsiltanne ole joululahjoja viemässä, ja kinkkua tarjotaan varmasti. Niitä kristillisiä joululauluja voivat vastustaa myös ihan tavalliset suomalaista alkuperää olevat ei-uskovat perheet. Ei oma miehenikään tykkää, jos pojalle on eskarissa opetettu jotain uskonnollisia lauluja!
Ok, hyväksytään sitten koulukiusaaminen osana monikulttuurisuutta.
Ei sitä hyväksytä minkään kansakunnan edustajalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mot:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Äh, ihan älyttömiä te ootte, kukaan lapsiltanne ole joululahjoja viemässä, ja kinkkua tarjotaan varmasti. Niitä kristillisiä joululauluja voivat vastustaa myös ihan tavalliset suomalaista alkuperää olevat ei-uskovat perheet. Ei oma miehenikään tykkää, jos pojalle on eskarissa opetettu jotain uskonnollisia lauluja!
Ok, hyväksytään sitten koulukiusaaminen osana monikulttuurisuutta.
:headwall: :headwall: :headwall:

JA SUOMALAISETKO EI KIUSAA?!?!?
Samanlaisia ihmiset on pohjimmiltaan loppupeliin kaikkialla, rasismi on typerää.
 
Noin akkiseltaan voisi kai sanoa, etta suomalaiset kiusaisivat ennemminkin heita. Ei ole helppo olla erinakoisena suomalaisessa yhteiskunnassa. Meilla on kaikki Mamu-jutut niin nuorta viela ja paljon tehtavaa silla saralla.

Koulukiusaaminen ei ole hyvaksyttavaa millaan lailla.
 
Borkku
Mua ei oo kiusannu yksikään mamu mut moni suomalainen aikoinaan. Raumalla on asukaslukumäärään nähden aika paljonki ulkomaalaisia ja he eivät kyllä viimeisimmän tiedon mukaan ole kiusaamiseen kouluissa syyllistyneet mutta suomalaisten käyttäytymisestä heitä kohtaan ei voida sanoa samoin, eli pitäisikö kieletää heidän tulonsa tähän maahan syystä että emme tahdo suomalaisten kiusaavan heitä, jolloin kiusaaminen ainakin määrällisesti vähenisi.
 
Niin no lehdessähän jo oli että kiusaaminen olikin ollut molemmin puolista.

Mutta voi kunpa me aikuiset osaisimme olla kypsiä ja nähdä myös omien lastemme huonot teot, opettajat eivät todellakaan pysty puuttumaan ja estämään kaikkea kiusaamista vaan äitien ja isien tulee yhteisymmärryksessä olla apuna.
Itse olen useampaan otteeseen ottanut suoraan yhteyttä muihin vanhempiin kun on ollut jotain ikävää koulussa ja asiat on selvitetty perinpohjin välittömästi.

Otan aina sen asenteen että kuuntelen lastani mutta otan myös sen huomioon että toisella osapuolella on asiasta varmasti oma näkemys ja kokemus, myös oma kultamussukkani on saattanut toimia törpösti ja on minun asiani ohjata ja kasvattaa häntä siinä tapauksessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Tämä todistaa sen, että jokaisesta kansallisuudesta löytyy ahdasmielisiä ja ilkeitä ihmisiä.
Minua on kiusattu koulussa ainoastaan suomalaislasten toimesta.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että oliko koulussa paljonkin somaleita tai muita maahanmuuttajia?
Minua ei ole kiusattu kuin suomalaislasten taholta ja ihan siitä syystä että silloin koulussa ei ollut vielä ainoatakaan ulkolaista lasta.

Ymmärrän kyllä että jos Heikki saa Pekalta turpaan niin se on jollain lailla hyväksyttävää, mutta jos Heikkiä pieksee Muhamed, Abdullah ja Ali kimpassa niin se varmaan suivaannuttaa Heikin vanhempia.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Tämä todistaa sen, että jokaisesta kansallisuudesta löytyy ahdasmielisiä ja ilkeitä ihmisiä.
Minua on kiusattu koulussa ainoastaan suomalaislasten toimesta.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että oliko koulussa paljonkin somaleita tai muita maahanmuuttajia?
Minua ei ole kiusattu kuin suomalaislasten taholta ja ihan siitä syystä että silloin koulussa ei ollut vielä ainoatakaan ulkolaista lasta.

Ymmärrän kyllä että jos Heikki saa Pekalta turpaan niin se on jollain lailla hyväksyttävää, mutta jos Heikkiä pieksee Muhamed, Abdullah ja Ali kimpassa niin se varmaan suivaannuttaa Heikin vanhempia.
Mua taas ei kiinnostaa pätkääkään lapseni kiusaajan nimi tai kansallisuus. Yhtäpaljon vituttaa jos kiusaajat on Pekka, Erkki ja Paavo.
 

Yhteistyössä