G: Esipesettekö/huuhtasetteko astiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimra

Vieras
Mä esipesen aina kaikki astiat heti käytön jälkeen, että niitä ei tarvii ennen tiskaamista liottaa puolta päivää :headwall: mut mies ei ymmärrä sitä ja kaikki kahvikupit, ruokalautaset, mehulasit jää pöydälle ja sit niitä saa lilluttaa |O |O Yleensä kyllä menen miehen perässä ja esipesen heti... :) mut onko muilla näin ?

En esipese.
Mua ärsyttää se kun mies alkaa tiskaamaan se liottaa niitä asitoita ennen varsinaista tiskausta.
Siinä ajassa olisin jo itse tiskannut.
Irtoohan se lika paremmin, mutta ei sitä kuitenkaan jynssätä tarvi ilman liotustakaan.

Tottakai, sekä silloin kun tiskasin käsin että nyt kun on tiskikone. En usko että tulee puhdasta käsintiskauksessa, jos tiskivedessä lilluu ties mitä ruoantähteitä, tai että vesi on kauhean sameaa.

Huuhtaisen pahimmat pois, koska kone yleensä laitetaan päälle vasta illalla. Alkaa muuten haista ja pintyy suotta vaan lika kiinni. Enkä tykkää siitäkään, että koneen suodattimista saa kaivella isoja ruokakökköjä joka päivä :x

Mä huuhtelen astiat aina kunnolla käytön jälkeen. Inhoon tiskaamista muutenkin, saati jos siellä lilluu jotain makaroneja joukossa kun tiskailen :x
Sama oli silloin ku oli tiskikone, huuhtasin astiat niin puhtaiks, ettei niistä erottanu oliko käytettyjä vai ei. Eipähän menny koskaan kone tukkoon ruuanjämistä.

No lähinnä joku hernekeittoastia, muuten sitä sopanjämää on joka astian pohjalla koneessa :x

Kananmunat palaa pesukoneessa kiinni, ja maitolasit jää harmaiksi, jos ei huuhtele, mutta ei me huuhdella. Siis kristalliset. Meillä juo aikuiset kristallisista maitoa. :D

en. jotain kattilota liotan sen aikaa kun pesen muut. ja meillä tiskataan käsin. puuro saattaa olla vähän tiukemmassa mut muuten kyl lika irtoaa ihan hyvin. ja meillä tiskataan harvoin. 1-2 kertaa viikossa. samaa kuppia saatan käyttää koko viikon.

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
|O |O Yleensä kyllä menen miehen perässä ja esipesen heti... :) mut onko muilla näin ?

|O Mahtaa olla pieni elämä. Miulla on elämässä vähän muutakin intressiä kuin juosta miehen perässä jälkiä siivoomassa. Onneksi meillä onkin astianpesukone! Sitä kutsutaan meidän tuttujen keskuudessa "parisuhteen pelastuskoneeksi". Suosittelen sellaista teillekin jos mies ei satu olemaan himotiskaaja! Säästää molempien hermoja. ;)

Yhteistyössä