G: avioliitto vs. avoliitto

  • Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti
yks
Jaa-a. Mä en edes ymmärrä nimitystä avoliitto. Meillä se ei ollut vaihtoehto missään vaiheessa. Mutta paremmuus riippuu kai siitä, miten suhde yleensäkin voi. Ei se ole riippuvainen siitä asuuko yhessä iliman avioliittoa vai sen kanssa.
 
Avioliitto. Kun on paljon yhteistä omaisuutta on paljon turvallisempaa tää yhteiselo...avoliitossa kun puolisot ei peri toisiaan. Sama sukunimi koko perheellä, ihana muisto hääjuhlasta, upea sormus sormessa, jolla paljon tunnearvoa ;) :heart: Muutenhan tää yhteiselo taitaapi olla ihan samanlaista kuin ne 7 avoliitto vuottakin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Riippuu ihan tilanteesta. Jos on ero suunnitteilla niin suosittelen avoliittoa, menee jouhevammin ilman paperihommia.
:D

Joo ei mun mielestä voi laittaa mitenkään paremmuusjärjestykseen, ihan on tilanne- ja ihmiskohtaista, mikä kenellekin sopii parhaiten.
 
parempi ?
hullu kysymysasettelu jotensakin minusta.miltä kantilta tuota pitäisi miettiä ? sitoutumisesta se ei kerro mitään minusta -sitoutuminen on kaikkea muuta kuin pala paperia kirkonkirjoissa tai edes sormus sormessa.niin paljon on paskoja liittoja.
vai pitäskö tätä miettiä kylmästi vain käytännönasioiden kannalta -leskeneläkkeet sun muuthan on sitten vaan avioliiton asioita.mutta voiko senkään perusteella sanoa, että siksi on PAREMPI.
itse olen onnellinen ollut kummassakin muodossa.niin avossa kuin aviossakin.ja aion olla jatkossakin.
 
palma
Kun kaikki on hyvin, ei liitoilla ole arjessa eroa. Erot huomaa sitten kun meneekin huonommin, puoliso joutuu sairaalaan tai kuolee. Ja tarkoitan "kun" enkä "jos", koska jokainenhan heittää henkensä ennemmin tai myöhemmin.
 
mamma
avioliitto ehdottomasti! Jos toiseen haluaa sitoutua loppuelämäkseen ja Raamattu on ohjenuora niin silloin avoliitto ei tule kuuloonkaan. mä pidän avoliittoja ei-uskovaisten ja sellaisten jotka eivät halua sitoutua loppu elämäkseen yhteen ihmiseen liittoina.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:
Avoliitto.

Ihan sama se on kuin avioliitto. Avoliitossa testamentataan asunto toiselle ja avioliitossa tehdään avioehto ja omaisuus se kait ainut asia on mihin avioliitto vaikuttaa.
Muista perintövero, leskeneläke ja se, ettei avoliitossa ole välttämättä puolisonsa lähiomainen, vaan anoppi saattaa saada esim. sairaalasta tiedot ennen sua.
 
''Muista perintövero, leskeneläke ja se, ettei avoliitossa ole välttämättä puolisonsa lähiomainen, vaan anoppi saattaa saada esim. sairaalasta tiedot ennen sua.''

Ei jos lähiomaiseksi on ilmoitettu puoliso ja yhteystiedot.
 
zxz
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
avioliitto ehdottomasti! Jos toiseen haluaa sitoutua loppuelämäkseen ja Raamattu on ohjenuora niin silloin avoliitto ei tule kuuloonkaan. mä pidän avoliittoja ei-uskovaisten ja sellaisten jotka eivät halua sitoutua loppu elämäkseen yhteen ihmiseen liittoina.
Kieltaako raamattu avoliiton?
 
Ksantippa S.
Kumpi vain, jos nuoria, terveitä ja onnellisia ollaan. Itse pidän avoliittoa romanttisempana.

Mutta sitten kun käydään vanhoiksi, sairaiksi ja onnettomiksi, avioliitossa on varmasti puolensa.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:
''Muista perintövero, leskeneläke ja se, ettei avoliitossa ole välttämättä puolisonsa lähiomainen, vaan anoppi saattaa saada esim. sairaalasta tiedot ennen sua.''

Ei jos lähiomaiseksi on ilmoitettu puoliso ja yhteystiedot.
Minne tiedot ilmoitetaan?
 

Yhteistyössä