G:Antaisitko toisen äidin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä antaisin. Jatkuvasti läsnä oleva imettäjä tosin ei olisi hirvittävän mieluisa ratkaisu, mutta sellainen olisi ok, jos joku ystävä imettäisi pientä vauvaa vaikka yhden yön, että saisin itse nukkua... Olisin myös itse valmis joskus imettämään toisen vauvaa pyydettäessä.

Joo jos tietäisin että terveelliset elämäntavat (ei esim tupakoi). Kälyn vauva oli meillä kerran itkuinen kun jätti sen hetkeksi, sanoin että jos kovin yltyy niin imetän sen. Kerran oon antanut omaa maitoa naapurin vauvalle (lypsetyä siis, sai sen pullosta). Tätini on imettänyt minua kun vauvana olin sen hoidossa.

Onko kyse siitä, että tuntuu sopimattomalta, että vieras lapsi vieraan äidin tissillä vai että se maito on jonkun toisen? Antaisitteko pullosta toisen lypsämää maitoa lapsellenne ?

En varmaan kenen tahansa.
Mutta kun meidän kolmas ja siskon esikoinen syntyivät parin viikon ikäerolla, niin mulle olisi ollut ihan ok, että sisko olisi imettänyt.

Ettei neiti olisi jonkun pussin siskon pakastettua maitoa pullosta saanutkin, en muista tarkkaan...

Ainakin jälkitarkastuksen ja jonkun muunkin lyhyen pätkän meidän neidit oli siskolla hoidossa, ja varmaan sanoinkin, että jos vauva nyt sattuu sillä välin heräämään, niin anna tissistä tai pullosta, ihan sama :D

Alkuperäinen kirjoittaja jag är här:
En tiedä. Hätätapauksessa varmaankin joo. Mutta 70-luvulla otettiin tässäkin asiassa vähän rennommin. Äitini on kertonut, että imetti parhaan ystävänsä kanssa useammankin kerran ristiin, kun toinen ei ehtiny imettää :o

Joo! Siis anoppi kertoi, että naapurin-täti on imettanyt mun miestä, kun anoppi meni illaksi töihin.
Musta se kuulostaa hullulta, mut se oli sis sitä 70-likua, kun kaikki oli niin paljon iisimpää....
:heart: peace and love

Jos pelkästään sen takia, etten itse voisi imettää, niin en. Olis aika hankalasti järjestettävissä, että ois toisen naisen tissit käytettävissä ympäri vuorokauden. Enkä varmaan ihan huvikseen antais. Mutta jos lapseni ruuan saanti olis ollut siitä kiinni, niin tietysti!

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En. Sen verran läheinen ja intiimi tapahtuma äidin ja vauvan välillä!

On tästäkin luonnollisesta asiasta pitänyt tehdä joku ihmeellinen ihmissuhdejuttu tyyliin "äidin ja vauvan oma hetki".

Ei imettämisellä ole mitään muuta tarkoitusta, kuin ravita vauva, jotta se ei kuolisi. On ihan sama, kuka sitä lasta imettää. Vauvalle tärkeintä on se ravinto, muu on naisten keksimää humpanpumppaa.

Varmaan antaisitte vauvanne kuolla ennen kuin antaisitte jonkun toisen naisen imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kyse siitä, että tuntuu sopimattomalta, että vieras lapsi vieraan äidin tissillä vai että se maito on jonkun toisen? Antaisitteko pullosta toisen lypsämää maitoa lapsellenne ?

pullosta voisin antaa toisen äidin maitoa,tyttö joi sitä synnärilläkin. Mut muuten en.

siis enemmänkin se maku, varmaan on makueroja kuitenkin...jaa no enpä tiedä sittenkään, mikä perustelu olis sopiva.hätätilanteessa toisaalta voisin hyvän tutun tai sukulaisen antaakin imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En. Sen verran läheinen ja intiimi tapahtuma äidin ja vauvan välillä!

On tästäkin luonnollisesta asiasta pitänyt tehdä joku ihmeellinen ihmissuhdejuttu tyyliin "äidin ja vauvan oma hetki".

Ei imettämisellä ole mitään muuta tarkoitusta, kuin ravita vauva, jotta se ei kuolisi. On ihan sama, kuka sitä lasta imettää. Vauvalle tärkeintä on se ravinto, muu on naisten keksimää humpanpumppaa.

Varmaan antaisitte vauvanne kuolla ennen kuin antaisitte jonkun toisen naisen imettää.

No kyllä mun mielestä imetys oli läheisempää toimintaa kuin pullolla ruokkiminen. Halit sulle jos et itse asiaa niin ole kokenut :hug:

Jos miehet imettäisivät, ei tästäkään asiasta tehtäisi tällaista numeroa, vaan lapsia imettäisi kuka pystyy.

Vain naiset voivat olla niin itsekkäitä, että noin simppelin asian ympärille, kuin vauvan ruokkiminen, pitää tehdä joku omituinen ajatus- ja tunnekuvio.

Yhteistyössä