Olenko ihan kauhea äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mymr

Vieras
Jos en haluaisi enää imettää ja lapsi on 8 kk.

Nyt alkoi huolimaan pullosta velliä ja maitoa.
Tissikin kelpaisi, ja sitä toki annankin, illasta ei vaan meinaa maitoa edes tulla.
En tiedä mikä mättää että oma mieli sanoo että vois jo lopetellakin pikku hiljaa.
Vuoden ikään koitan osittain imettää, täysimetin lähes 6 kk ikään.

Mutta muiden juttuja lukiessa tuli olo että lasta pitäisi imettää vähintään 1,5 vuotiaaksi jos haluaisi olla hyvä äiti.

No et todellakaan oo!! Sun pitää tehdä just niinku susta tuntuu oikeelta ja hyvältä, ja antaa piutpaut muiden mielipiteille. Se äitiys kun on niin paljon muutakin ku imetystä, ei se oo mikään hyvän äitiyden mittari ( vaikka palsta muuta väittäiski :D )

Sitten 1,5v jälkeen joku voi marista miksi ei imettäisi 2 vuotiaaksi, sitten kolme, nejä ja seitsemänvuotiaaksi koska luolissaelävät ihmisetkin imettäis ihan varmasti!

Hei haloo, imetät sen vuoden ja sillä selvä. Todella hyvä aika.

se vaan tahtoo olla sillä tavalla,että lapsi alkaa sairastella kun lopettaa imetyksen,näin meillä ainakin kolmen kohdalla on ollut.Siihen asti olivat terveitä kun pukit.Toki tuossa vaiheessa vähensin imetystä reilusti,kun kiinteät olivat jo hyvin kuvioissa.

mä lopetin jo kun lapsi oli 2kk, eipä muutenkaa tuo maito riittänyt.. paremmin nukkuu yönsäkin kun juo korviketta ja lapsi nyt 9kk 1krt herää yöllä juomaan 80ml maitoa :)

Noo, voi se mieli vielä muuttua. Jos ei, niin sit lopetat. Mä olen yrittänyt lopettaa kun lapsi oli vuoden, mutta kyllä ne täydet tissit ja lapsen huuto sai ajatukset nopeasti toisinpäin. Vaikka luulin olevani ihan kypsä imetykseen. Nyt 2 kk myöhemmin imetys tuntuu taas ihanalta. Voithan sä vähentää pikkuhiljaa ja katsoa miltä tuntuu :)

Yhteistyössä