G: Ajatko ylinopeutta?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Aina"
Ei varmasti löydy tienpätkää missä olisin ajanut rajoitusten mukaan. On vähänpakko jos haluu tuntee sen tunteen että jääkö kiinni vai ei, monasti ajan 60 rajoituksella yli sataa. Auto on Datsun cherry, vanha mutta hyvin pelittää.

"vieras"
Kyllä minä tunnustan että lähes aina on se 5ylinopeutta:(, mutta en ymmärrä niitä jotka oikeesti ajaa aina liinatiskissä oman/lasten hengen uhalla, miksi sitä en ymmärrä.:/ mutta mehän kukin taklaamme tyylillämme, mutta silti olisi vallan ihana kun välittäisimme turvallisuudessa toinen toisestamme, itsekkyys ei ole hyvä asia liikenteessä.://

-
Ajan ja usein , myönnän.
Keskimääräinen ylitys on varmaan 35 km/h isolla tiellä, motari poikkeus, siellä ajan kesäaikaan n. 160 km/h.
Alle 80 nopeusrajoituksilla ajan sitten melkeinpä rajoituksen mukaan, ehkä 50 alueella 60, mutta ei sen suurempia ylityksiä.
Kilometrejä tulee yli 60000 km vuodessa ja kiire on hirmuinen... Vapaa-ajalla ajelen sitten ihan niin kun pitääkin.

Viimeksi muokattu:
Joskus, lähinnä ohitustilanteissa. Ja tunnustan, että kun sisko joutui äkillisesti sairaalaan toisessa kaupungissa, niin tuli se meidän välissä oleva n. 150 kilsaa päästeltyä moottoripyörällä n. 150 km/h.

"daa"
ajan lähes aina, paitsi jos lapset on kyydissä... ajan työni takia tuhansia kilometreja kuussa ja silloin on usein "kaasu pohjassa", kiire kotiin rakkaitten luo. Mut jos koko perhe liikkeellä niin mennään rajoitusten mukaan. Meillä mies on varovaisempi kuski :)

"shihtzu"
Pyrin ajamaan rajoitusten mukaan. Tähän voisi laittaa toisenkin kysymyksen, pidättekö tarpeeksi turvaväliä?
Itse pyrin pitämään, tosin saattaa joskus mennä hieman liian lähelle, mutta puskurissa en roiku ja inhoan niitä jotka roikkuvat.

järki käteen ja rattiin
Maantiellä ja motarilla aina pieni ylinopeus, 5-10 km/h, jos keli sallii. Erittäin huonolla talvisäällä tai näkyvyydellä ajan alle sallitun. Taajama-alueella päiväsaikaan nätisti.

"femin"
En aja ikinä ylinopeutta. Mulla on niin kallis lasti (lapset), etten todellakaan ala ottaa turhia riskejä. :) Ihanteellisella säällä ajetaan mittarin mukaan sitä suurinta sallittua nopeutta ja sitten, jos keli on huonompi niin hitaampaa ajetaan. Pidän aina myös turvavälin.

Mulle on se ja sama mitä musta ajattelee ne tollot, jotka lapset kyydissä kaahaavat reilua ylinopeutta, kun ei osata herätä tarpeeksi aikaisin. Ohitelkoot ja mulkoilkoot, ei ole mun ongelma.

Parempi myöhässä perillä, kun tienposkessa verillä. ;)

köröttelijöille semmonen pikkuvinkki että pitäkää rekkoihin tms kunnon väli ettei tartte ohittaa montaa kerralla

muutenkin semmonen peesaaminen on vaarallista, jos tiellä on esim. joku este niin rekan takanaolija ei kerkeä estettä nähdä ja väistää

"vieras"
[QUOTE="femin";29015456]En aja ikinä ylinopeutta. Mulla on niin kallis lasti (lapset), etten todellakaan ala ottaa turhia riskejä. :) Ihanteellisella säällä ajetaan mittarin mukaan sitä suurinta sallittua nopeutta ja sitten, jos keli on huonompi niin hitaampaa ajetaan. Pidän aina myös turvavälin.

Mulle on se ja sama mitä musta ajattelee ne tollot, jotka lapset kyydissä kaahaavat reilua ylinopeutta, kun ei osata herätä tarpeeksi aikaisin. Ohitelkoot ja mulkoilkoot, ei ole mun ongelma.

Parempi myöhässä perillä, kun tienposkessa verillä. ;)[/QUOTE]

Ajamalla muuta liikennevirtaa hitaammin vaarannat oman ja muiden turvallisuuden, vaikka et sitä itse tajua.

[QUOTE="vieras";29015511]Ajamalla muuta liikennevirtaa hitaammin vaarannat oman ja muiden turvallisuuden, vaikka et sitä itse tajua.[/QUOTE]

niimpä, vähintään rekkojen vauhdissa pitäis jokaisen pystyä ajamaan

kauheeta kattoa kun rekka lähtee ohitukseen

Yhteistyössä