G: aamupuuro vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
Meillä ei kukaan suurin piirtein missään olosuhteissa syö aamupalaksi puuroa, ainakaan sen jälkeen kun on täyttänyt 3... Sen jälkeen kahvia/kaakaota ja voileipää, ehkä jogurttia ja muroja.

Puuroa lounaaksi tai päivälliseksi tai iltapalaksi ja vispipuuroa jälkiruuaksi, mutta aamupuuro saisi aikaan pahoja parkaisuja, ja hiljaisin en olisi minä.
Muualla ilmeisesti puuroa keitellään jo hetki ylösnousun jälkeenkin?

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Meillä ei kukaan suurin piirtein missään olosuhteissa syö aamupalaksi puuroa, ainakaan sen jälkeen kun on täyttänyt 3... Sen jälkeen kahvia/kaakaota ja voileipää, ehkä jogurttia ja muroja.

Puuroa lounaaksi tai päivälliseksi tai iltapalaksi ja vispipuuroa jälkiruuaksi, mutta aamupuuro saisi aikaan pahoja parkaisuja, ja hiljaisin en olisi minä.
Muualla ilmeisesti puuroa keitellään jo hetki ylösnousun jälkeenkin?

Piika-äiti

usein syödään puuroa, varsinkin kouluaamuisin. jaksaa paremmin. eikä meillä kukaan vingu,v'hiten minä. itsekin pidän puurosta voisilmän kera

Mä tykkään ite kyllä aamupuurosta. Mutta eikai se mikään välttämättömyys ole. Eikö juuri ollut joku tutkimus, et kokojyväsämpylä kevytjuustolla ja -leikkeleellä on paras aamupala hedelmän ja maitolasin kera.

Minä keittelen kyllä sinnikkäästi melkein joka aamu puuron, nyt kun tuo kasvava esikoinen on niitä alkanut taas syömään hyvin(14v). Itse herään klo 6.30 aikoihin, joskus aikaisemmin, pojat herätän 7 aikaan kun alkaa lastenohjelmat. Kahdeksaksi vien vasta tuon pikkusen eskariin, joten kyllä jo sitä ennen keretään/pystytään syömään puuroa.

Jos ei millään mene alas puuro(pikkusella ainakaan) niin teen kolmioleipiä, pari siivua valmispizzaa, joku suolainen ja joku makea pala. ihan mitä vain, kunhan syö jotakin.

Juu, tiedän kyllä, että seison vaikka päälläni, että saan tuon pikkusen syömään jotakin,,,mutta kun nyt on taas 'sellainen kausi'. :kieh:

meillä ei ole ollut mitään puuropakkoa n 1 v jälkeen ja siksi puuro maistuu aina silloin tällöin koululaisille ja meilla aikuisillekin myös iltapalana. Lupasin tänään kakkoselle että iltapalaksi on neljää viljaa kun tulee harkoista kotiin.
toisaalta tuo kakkonen on siinä kasvavassa iässä ettei pelkkä puurolautanenkaan vatsaa täyttäisi aamulla vaan tarvii muutakin eli leipää puuron lisäksi, marjoja tai sitten leipää ja jugurttia, tomaattia tms.
mutta ihan pienenäkin eli 1-2 v oli vaihdellen erilaisia aamu- ja iltapaloja eli erilaisia puuroja, leipää, marjoja, kasviksia yms ja jopa murojakin joskus. Nytkään ei murot niin kamalasti maistu tai ei niitä kovin usein ole tarjolla, joskus syövät koko paketin putkeen ja sitten ei saata pariin kuukauteen muroja tässä huushollissa näkyä eikä kukaan edes kaipaa.

välillä syädään välillä ei =) nyt on riisipuuro muhimassa ja se menee kyllä kun kuumille kiville myös tolle ukolle.. samoiten manna kaurapouuroa syö minun lisäkseni 2 lasta 3 ei syö sit millään. meil oli 2-3 viikkoo välissä ja nyt taas puuroo mennyt

Yhteistyössä