G A L L U P P I ! ! ! ! TE JOILLA LAPSET ON 3-6 VUOTIAITA

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut äippä
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Poika 5½ v, nukahtaa yleensä viim. 21.00 ja herää viim. 8.30. Yleensä mä herätän 7.30, kun herään itse kuopuksen kanssa. Ei ole nukkunut päiväunia pitkään aikaan. Tais nukkuu viimeks kesällä 2006 päiväkodissa.
 
Meillä on 4 ja 5vuotiaat pojat, yössä nukkuvat alkaen 20-21.30 lähtien aamu7-9. Keskimäärin 5vuotias herää puoli8 ja 4vuotias tuntia myöhemmin. Eivät nuku enää päivällä, vaikka 4vuotias on usein etenkin kerhopäivänä tosi väsynyt että ihan varmana nukahtais kun sais pysymään sängys riittävän kauan aikaa. Sitten on kesällä 3vuotta täyttävä tyttö, joka nukahtaa illalla 21 ja herää aamulla 6.30-8, nukkuu päivällä pari tuntia ja ihan varmana tarvitsee ne unet.
 
n.21.00 sänkyyn ja nukahtaa itsekseen,en oikein tiä kauanko siinä menee.. heräilee siinä n. klo 10 aamusella,joskus pidempään. eli keskimäärin 12 tuntia nukkuu yössä. päiväunia ei nuku kun tosi harvoin. ei ole päiväkodissa,varmaan nukkuisi jos siellä olisi ja aikasin aamusella heräisi. pyrin silti jokapäivä laittaa sen lepäileen,makoilee sit sängyllä vaikkei nukahda. tyttö täyttää kohta 4v.
 
poika 3v 5kk nukkuu päiväunet 30min-2h ja yö unille menee siinä 20.30-21.00 ja aamu alkaa meillä viikolla noin 7.00 ja viikonloppusin noin 7.00-8.00 ja meno alkaa HETI kun silmät saa auki... ja siis ei nukuteta vaan nukahtaa itse näin syntymästä asti.
 
Tyttö lopetti kotona päiväunien nukkumisen reilu 2v. Kun meni päiväkotiin 3-vuotiaana, siellä tietysti piti nukkua päikkärit, ja kyllähän ne siellä ihan tarpeen olikin, kun oli aikaisemmat aamut ja muutenkin enemmän ohjelmaa/rasittavammat päivät. 4-v enää ei päikkäreitä nukutettu, mutta silti joskus satutuokiolla nukahti päikyssä...ja sitten oli taas uni illalla kiven alla. Nyt 5-vuotiaana ei tietysti nuku virallisa päikkäreitä, mutta autossa nukahtaa välittömästi ja sikeästi vuorokaudenajasta ja muista huolimatta :headwall: Ja taas illalla tahitaan unen kanssa... Aina ollut sellainen, että iltanukahtamisen ja yönukkumisen kanssa on hankalaa, mutta päivällä tietysti nukahtaa aina kun ei saisi/täysin huomaamatta.

Ja yöunet n. 10-11h.
 

Yhteistyössä