G:1 Vee Mitat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma_82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohhoh: taisi tuo yksi kirjoittaja tulkita viestisi väärin, älä hikeenny. Minä ainakin ymmärsin mitä tarkoitit! Kyllä ne lapset ovat kovin erikokoisia jo vauvaikäisinä. =)

Ystävilläni on poikalapsia ja heitä tuntuu kovasti vaivaavan ja kiinnostavan että meidän tyttö joka on vanhempi kuin ystävien lapset, on pienempi kokoinen. Tämä on jotenkin tosi outoa heidän mielestään. MInusta asia on luonnollinen, ensinnäkin lapset ovat erikokoisia ja monasti tytöt pienempiä. Olenkin todennut että olethan itsekin pienempi kuin miehesi, ainakin lyhyempi... :-))

Meidän neiti on tasan 9 kg ja pituutta 75 cm, ikää siis 1 vee. Musta ihan normaali, mut neuvolassa sanoivat että joudutaan kasvukontrolliin parin kk:n päästä.. Lähinnä painon vuoksi, pituus oli ok. Mut mitä sitä turhaa ressaa, ku itekin ollaan aika pienikokoisia isän kans.

Meidän tyttö oli 1v 72cm ja 7.4 kg, posket silti pyöreät. Ruokahalu tosi hyvä, molemmat vanhemmatkin ollaan hoikkia. Oli myös syntyessä pienipainoinen täysiaikainen ja kasvaa omalla käyrällään tasaisesti eikä ole oltu missään ylimääräisissä kontrolleissa.

Ouman: Minusta mitat kuulostavat ihan normaaleilta. Jotenkin neuvolassa nykysin hirmu helposti ihmetellään pientäkin heittoa painossa yms. Äitin kertoi juuri, että itse olin 1v 7600g/72cm ja vasta 2v 9800g/85cm, eli tooosi hento. Neuvolassa kuitenkin katsottiin ihan normaaliksi, koska kasvu oli koko ajan tasaista. Olen aina ollut siis hoikka, mutta täysin terve.

Poika
syntyessä 2,3 kg 46cm
1 v 11,8 kg ja 79 cm

Tyttö
syntyessä 3 kg ja 49 cm
1 v 9,4 kg ja 75 cm

Lähtötilanne ei siis kauheasti meillä antanut osviittaa. Lapset ovat rakenteeltaan tosi erilaiset, toinen on perinyt äidin ja toinen isän rakenteen. Geenit siis...

Ouman: meille sanottiin että tyttö on normaalipainoinen, eikä eroa teidän lapseen ole kuin 400 g.

Niin ne vaihtelee nuo neuvolatätien sanomiset.. Mutta en mää mitään ressiä meinaa ottaa, ja posket on meidän neitilläkin niin pyöreät ja melkein kaksoisleukakin =) Ja onhan se tosi, että nykyään neiti liikkuu niin hurjasti koko ajan, ettei se painokaan ihan hirveesti voi nousta, vaikka syötäisiin kuinka paljon.

Lähtömitat oli 2970g ja 46,5cm että kyllä musta on ihan hyvin kasvanut vuoden ikäiseksi. Mut ei siinä mitään, käymme pyörähtämässä 2 kk:n päästä neuvolassa siinä kasvukontrollissa.

Poika syntyessään 3005g ja 47,5cm
1v 10060g ja 73,3cm.
Veljeni oli aina pienin,kasvoi vasta armeijassa 178 senttiseksi:))Muistan kun serkkupojat oli lapsena AINA päätä pidempiä,nyt ovat n.5cm lyhyempiä:))

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Miksi siitä pitää mulle koko ajan mainita? Ei olisi pitänyt sitten kertoa mittoja ollenkaan kun tällä tavalla pienikokoisten äitejä syrjitään.

Sinä itse totesit: "Miksi täällä aina käsitetään kaikki arvosteluna? Lue viestini uudelleen." Kysynpä samaa sinulta. Miksi sinä käsität ":-)":n viestin arvosteluna? Luepa se uudelleen.

Ei siinä pienikokoisten äitejä syrjitty millään tavalla. ":-)" totesi: "Teillä on ikäisekseen pienikokoinen poika. Poikanne mitat ovat keskikokoisen 8kk ikäisen mittoja :)". Tämä on ihan faktaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Salla:
Laitanpas sitte vähän isompia mittoja mukaan..poika 1-vee ja 13,2 kg ja 85,5 cm..
Syntymämitat 5300g ja 58 cm...Tasaisesti kasvaa omilla käyrillään ;)

Onpas "iso" miehenalku! Taitaa tulla pitkä poika.. Mitenkä sujui synnytys?

Salla: Meilläkin oli iso tyttö 53cm ja 4,5kg. Neuvolassa käydessä odotusaikana ei "pissassa" ollut ylimääräistä sokeria kuin yhden kerran. Mitään sokerirasitustestiä ei tehty. Synnärillä lääkäri kehoitti seuraavassa raskaudessa tekemään ko testin vaikka "kriteerin" eivät täyttyisikään. On jäänyt kuitenkin mietityttämään tuo tytön iso koko syntyessään. Myöskin istukka oli iso.

Yhteistyössä