foolihappo

Onkos teille suositeltu foolihappoa, kun yritätte raskautta? mulle lääkäri sanoi, että kannattaa alkaa syömään nyt jo raskautta yrittäessä foolihappotabuja ja jatkaa sitten koko raskausajan. Kävinpäs sitten hakemassa apteekista 100kpl paketin. Onko jotain muuta lisäravinteita tms.mitä lääkäri suositellut? Mulla inssi ens kuun n.puolessa välissä.
 
Huomenta!

Mulle lääkäri suositteli foolihapon lisäksi jotain monivitamiinivalmistetta ja niinpä nyt napsin multitabseja ja juon greippimehua kierron alkupään päivät. Nam! :) Tuo greippimehu ei siis kylläkään lääkärin suosittelema, mutta käytössä hyväksi havaittu.
 
mie vuan savosta
HELLOU =)
Foolihappo on todella tärkeää ,raskauden alku aikoina varsinkin. Solujen jakautuminen tarvitsee foolihappoja ja sitähän se raskaus on. toinen mikä on hyvä on c-vitamaani. Se auttaa rautaa imeytymään eli ehkäisee hemoglopiinin laskua, joka yleensä suurin vaiva.Ja toinen on et limakalvot pysyy joustavina yms. :attn: MUISTAKAA VÄLTÄÄ A-VITAMIINIA.
Monessa vitamaani lisässä on a-vitamiinia, siksi on kehitetty raskautta suunnitteleville ja raskaana oleville omat vitamiini tuotteet. Ja sit velä,KALANMAKSAÖLJY ,pysyy oma iho joustavana ja on vauvan aivojen kehitykselle erinomaista.
 
Katapultti
A-vitamiini on rasvaliukoinen ja jos sitä saa liikaa se voi aiheuttaa sikiölle epämuodostumia ja keskenmenoriskin. Eli esim. maksan syömistä kannattaa välttää raskauden aikana, ja tsekkailla multivitamiinitableteista onko niissä A-vitamiinia ja minkä verran. Googlettamalla a-vitamiini raskaus löytyi myös infoa että kalanmaksaöljykin sisältää A-vitamiinia, joten kohtuus siinäkin!
 
jos haluaa käyttää kalanmaksaöljyä jostakin syystä muttei halua a-vitamiinia niin on kalaöljy missä siis samoja hyviä rasvahappoja ilman a- tai d-vitamiinia. d-vitamiinikin on tärkeä näin talvella ja raskausaikana myös kesäaikaan ja isommalla annostuksella kuin ei-raskautuneena (10 mikrog)
 
ulkosuomalainen
Hei!
Joku mainitsi greippimehun ja kun olen samantyyppiseen aiheeseen aiemmin kommentoinu niin lainaanpa nyt itseäni :)

"Greippimehulla on todettu olevan negatiivinen yhteisvaikutus tiettyjen lääkkeiden kanssa (ainakin saattaa aiheuttaa lääkkeen tehottomuuden) joten itse en sitä arvaa juoda, vaikken tiedäkään ovatko lapsettomuushoidossa käytetyt hormonivalmisteet niiden lääkkeiden joukossa.
Foolihappo on sen sijaan tosi tärkeä sikiön kehittymisen kannalta (alentaa selkäydinvaurioriskiä ja/tai riskiä että sikiön aivot eivät kehitykään!) joten sitä suositellaan otettavaksi jo kun lasta yrittää saada alulle, ja 12. raskausviikon loppuun asti."
 

Yhteistyössä