Fly-verbin taivutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Hei, ei ollut tarkoitus päteä :D muistaakseni täällä ei joku tiennyt miten toi verbi taipuu. Mä olin väärässä merkityksessä ton koko lauseen kanssa, en tajunnut ajatella sitä lainkaan noin, vaan semmosena "hoputuksena" - siksi se oli tossa kestomuodossakin.

No jos hoputat, niin käytät sitä time is running.

Joo, ja mä käsitin ap:n kysymyksen siis väärin - ymmärrättekö te? :whistle:

Ymmärretään ymmärretään. Mutta käyttäisitkö suomeksikaan jollekulle jota hoputat sanontaa "aika lentää"...? Itse ainakin sanoisin että aika kuluu tai aika juoksee.
Minusta se "aika lentää" on jotenkin niin spesifi sanonta, että se on todella vaikea ymmärtää väärin = )

Rientää olisi varmaan se mitä käyttäisin jos alkaisin oikein suomea puhumaan. Olen kuitenkin sen verran puhekielen orja, että uhkailisin luultavasti ihan vaan ajan loppumisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Hei, ei ollut tarkoitus päteä :D muistaakseni täällä ei joku tiennyt miten toi verbi taipuu. Mä olin väärässä merkityksessä ton koko lauseen kanssa, en tajunnut ajatella sitä lainkaan noin, vaan semmosena "hoputuksena" - siksi se oli tossa kestomuodossakin.

No jos hoputat, niin käytät sitä time is running.

Joo, ja mä käsitin ap:n kysymyksen siis väärin - ymmärrättekö te? :whistle:

Ymmärretään ymmärretään. Mutta käyttäisitkö suomeksikaan jollekulle jota hoputat sanontaa "aika lentää"...? Itse ainakin sanoisin että aika kuluu tai aika juoksee.
Minusta se "aika lentää" on jotenkin niin spesifi sanonta, että se on todella vaikea ymmärtää väärin = )

Rientää olisi varmaan se mitä käyttäisin jos alkaisin oikein suomea puhumaan. Olen kuitenkin sen verran puhekielen orja, että uhkailisin luultavasti ihan vaan ajan loppumisella.

käytin siksi suomeksikin tuota "aika lentää", koska halusin juuri tuota "time flies"- sanontaa käyttää...vaikka siis tiedän, ettei suomessa tuollaista käytetä.
Ja löytyy sanakirjoja netistä juu, mutta en löytänyt niistä epäsäännöllisten verbien taivutusmuotoja.