flussa vai heinänuha, mistä erottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nauku

Vieras
Juu, olo on ollut jo useamman päivän tosi tukkoinen, nenä tukossa ja vuotaa, silmät vähän vetiset, kurkku kipeä, pääkin hiukan "kipeä" ainakin alkuun.

Olen raskaana enkä viittis turhaan ottaan allergialääkkeitä, pari nyt otin, mutten oikein saanut selvää onko niistä apua vai ei.

Osaisko joku sanoa selvät neuvot, mistä tiedän kummasta tässä on kyse?

kiitos

Allergia nuha on vähän sellasta pätkittäistä. Välillä saattaa olla että ei oo oireita ja sit yhtäkkii alkaa aivastuttaan ja silmiä kutiseen. Flunssasenaha ollaan vähän kokoaika tasasesti kipeenä kunnes parantuu. Oletko pannut merkille lisääntyykö oireet oleskellessasi ulkona...helpottaako sisätiloissa suihkun jälkeen?

Älä nyt missään nimessä mene syömään niitä allergia lääkkeitä, niitä ei saa syödä raskaana ollessa eikä imettäessä. Tiedän joo on "inhottava" yrittää sietää oireita, itsekin imetän ja samoja oireita ollut jo viikon. Kävin lääkärissä ja ehdotin josko saisin allergia lääkkeet, sanoivat ettei missään nimessä sen enempää selittämättä...

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Älä nyt missään nimessä mene syömään niitä allergia lääkkeitä, niitä ei saa syödä raskaana ollessa eikä imettäessä. Tiedän joo on "inhottava" yrittää sietää oireita, itsekin imetän ja samoja oireita ollut jo viikon. Kävin lääkärissä ja ehdotin josko saisin allergia lääkkeet, sanoivat ettei missään nimessä sen enempää selittämättä...

Juu, vähän hölmöksi tunnen itseni tosiaankin =) Mutta noi lääkkeet on kyllä erikoislääkärin kirjoittamia (resepti...) raskausaikana, joten niitä on ihan luvallista käyttää.
Otin vaan kaksi puolikasta ja raskaus on jo loppusuoralla, ettei niistä vaaraa pitäisi olla.

Kyllä (näidenkin kommenttien jälkeen) alan olla sitä mieltä että kyseessä on flunssa, varmaan siihen sekottaa allergian oireita, mutta flunssa kumminkin. Täytyy vaan odotella ja antaa sen mennä ohi.

kiitos vastanneille!!

Allergianuha on kirjasta ja tippuu nenästä. Allergisen tunnistaa kun hän pyyhkii jatkuvasti nenää kämmensyrjäänsä. Nuhakin voi ensimmäisinä päivinä olla vastaavaa, mutta muuttuu pian paksummaksi. Pää ja kurkkukipua ei mulla ainakaan allergiaan kuulu ja silmät kutisevat, kuten ihokin kasvoilla ja kaulalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja mam:

Juu, vähän hölmöksi tunnen itseni tosiaankin =) Mutta noi lääkkeet on kyllä erikoislääkärin kirjoittamia (resepti...) raskausaikana, joten niitä on ihan luvallista käyttää.
Otin vaan kaksi puolikasta ja raskaus on jo loppusuoralla, ettei niistä vaaraa pitäisi olla.

Kyllä (näidenkin kommenttien jälkeen) alan olla sitä mieltä että kyseessä on flunssa, varmaan siihen sekottaa allergian oireita, mutta flunssa kumminkin. Täytyy vaan odotella ja antaa sen mennä ohi.

kiitos vastanneille!!

Nykyään heinix ja vastaavat on todettu turvallisisksi raskauden ja imetyksen aikana. Itsekin olen syönyt niitä nyt lähes koko raskauden ja määräyksen syödäkin niitä päivittäin vielä tarpeenmukaan synnytyksen jälkeenkin.

Itse olen allerginen siitepölylle ja yks kaks alko hirveä flunssan tapainen oirehtelu, mutta sitten alkoi yksi oire, joka ratkaisi kaiken: Joka paikka kutisi. Teki mieli raapia korvia, tökkiö niitä pumpulipuikolla, nenä kutisi, kurkku kutisi... Yleensä siitepöly aiheuttaa kutinaa. Jos sinulla alkaa korvat, nielu ja nenä kutista, se saattaa olla siitepölyallergiaa. Virusperäiset taudit eivät kutita, pöly taas aiheuttaa.

Mie kanssa tässä pähkäilen, kun olen vuosia ollut oireeton, että kuuluuko teillä kellään kurkkukipu allergiaoireisiin? Miulla ja vanhemmalla tytöllä on kurkut kipeinä, mutta silmät ei vuoda eikä ole nuha. Olisko siis flunssa?

Yhteistyössä