Flunssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lääkkeet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lääkkeet

Vieras
Olen raskaana ja menossa Rv 23+2. Minulle iski kamala flunssa ja lämpöä on myöskin. Olen nyt kolmisen päivää saikulla. Mitä voi käyttää ku nenä on niin mielettömän tukossa ja poskiontelot tulehtuvat niin herkästi. Sellainen suolaliuos suihkutettava minulla jo on, eikä ole mitään apua siitä. Miten saada nenä aukeamaan?!

Höyryhengitys/sauna tukkoisuuteen, myös Vicks VapoRub on hyvä ja sallittu raskauden aikana. Panadol (tai muu parasetamoli) särkyyn ja kuumeeseen, kurkkukipuun Bafucin.

Moikka,

Osta ns. nasotuotteita! Esim. Otrivin, Nasolin, Naso-ratiopharm yms. Käytä kuitenkin harvakseltaan. vauvalle ei ole vahinkoa, mutta kuivuttaa limakalvoja liian pitkässä käytössä! Suolaliuosta kannattaa laittaa aina vaikutuksen alettua myös! Apteekista saa myös erilaisia öljypohjaisia nenätippoja, joita voit kokeilla kostuttamaan limakalvoja.
Nenäsumutteet on paikallisesti vaikuttavia, eikä aiheuta vauvalle vahinkoa (tarkistettu erikoislääkäriltä).
T: Jatkuvasti Niiskuttava Neiti

kaikista paras on nenän huuhteleminen apteekista saatavalla sarvikuonolla. Voit myös laittaa kulhoon suolavettä (1 tl suolaa noin litraan vettä) ja vetää sitä suoraan sieraimeen ja sylkeä suun kautta ulos. Äklöä, mutta olen käyttänyt jo pari vuotta flunssassa ja mikään ei ole läheskään yhtä hyvä juttu:)

Sarvikuonossa veden EI OLE tarkoitus tulla suusta ulos, vaan kiertää koko nenäontelot ja tulla toisesta sieraimesta ulos. Helppo homma kun pari kertaa kokeilee. Itsekin sitä olen käyttänyt paljon. Toisaalta, jos nenä on niin tukossa, että vesi ei tule koko ontelon läpi niin kannattaa vaikka avata ontelo pienellä suihkutuksella avaavaa tuotetta. Sarvikuonoa pidetään jopa hyvin terveellisenä puhdistustapana, vaikka ei olisikaan mitään flunssaa. T: Eläimen ystävä

No enhän mä niin väittänytkään. Sanoin, että voit huuhdella sarvella (jossa ohjeet mukana) taikka sitten jos ei halua sarvea ostaa niin saman ajaa tuo toinen metodi. Sain ohjeen korvalääkäriltä.

Ja itse asiassa tuo nenä-suu-systeemi on parempi jos on ihan tukossa, silloin mä en ainakaan saa sarvella tulemaan vettä yhtään nenän läpi.

Yhteistyössä