Flunsaisena saunaan, kyllä vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flunssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flunssa

Vieras
Mitä mieltä olette ?
Jotkut lääkärit kieltäisi saunaan menemisen flunsassa ja toisten mielestä ok, jos ei ole kuumetta ja lihassärkyjä.

Onko olo parantunut tai huonontunut saunoessa flunssan aikaan ?
Ennen kuin joku kertoo, että itse paremmin tietää vointinsa ja voiko käydä saunassa, niin haluan tietää ihmisten ajatuksia ja kokemuksia tästä.

Jos ei ole kuumetta eikä lämpöile, vaan on "vain" räkäsenä, niin sitten saunaan.

Mulla ainakin se höyry siellä avaa tukkoisuutta ja hetkeksi helpottaa :).

Mutta. Mä en pääse tänään saunaan :snotty:, koskapa oon päivän aikana hehkunut vielä, joten joudun kärvistelemään.

Kuumetta ei ole, kurkku ja korvakipuja, nuha ja päänsärkyä on. Myös hengitystieoireita on.
Saunan lämpö voi rasittaa liikaa kehoa.

Niin mie tein aloituksen harmaana. :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Sirkkeli";30837708]No mulla ei tulisi mieleenkään mennä saunaan flunssaisena, kun hengittäminen on työlästä jo muutenkin. Tukehtuisin saunassa, olipa kuumetta tai ei.[/QUOTE]

No mutta senhän takia sinne saunaan juuri mennäänkin tukkoisena. Se lämpö ja vesihöyry avaa muutamassa minuutissa röörit. Kokeile niin tiedät. Se todellakin helpottaa hengittämistä.

Kuumetta ei ole, kurkku ja korvakipuja, nuha ja päänsärkyä on. Myös hengitystieoireita on.
Saunan lämpö voi rasittaa liikaa kehoa.

Niin mie tein aloituksen harmaana. :)

Nää, kerran sulla on vielä pääkin kipeenä ja korvakipuja, niin parempi ois pysyä poissa :hug:..kuiteskin.

Mutta mä oon taas "vaan" duhadedä mutta kuumeillut, niin...

Parantumisia sulle Kais :hug:

FreezeCat kiitos. :)
Parannellaan.
Oon miekin nuhaisena ja yskässä käynny saunassa, mutta nyt jään kotiin ja käyn vain suihkussa.

On oltu flunssaisina saunassa, pienessä lämmössäkin. On parantanutoloa, ei ole tullut mieleenkään ettei voisi mennä, kovassa kuumeessa tosi kipeänä ei toki mentäisi.

Yhteistyössä