Flamingossa ikäeraja "vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneisiin" 12v!!! Voiko mielestänne kuitenkaan 11v tyttöä päästää

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27797923]Miten ei muka 11 vuotias selviäisi yksin kylpylässä???? Kyltit ja ohjeet on joka paikkaan ja samoin toimitaan kuten missä tahansa uimalassa peseytymisen ym. suhteen. Ei kai tuon ikäinen tyttö käy kotonakaan saunassa isän kanssa.[/QUOTE]

Meillä kyllä kohta 12v käy saunassa perheen kanssa, ollaan uusioperhe eli ei ees biologinen isä.....niin kauan kun lapsi itte haluaa, niin ok. Vanhempi tyttö lopetti yhteissaunat 11-12v.
Mut en mä mun kohta 12 täyttävää uimahallissa miesten puolelle laittaisi, eikä kyllä varmaan suostuisi menemäänkään!
 
[QUOTE="vieras";27797977]Ok... Oli hölmö idea edes miettiä moista...
Selvitämme vielä asiaa ja jos se naisten puoli tuntuu liian hankalalta niin jätämme kokonaan väliin ja keksimme jotain muuta, vaikka Heureka-käynti.[/QUOTE]

yksi keino tietty on kysyä sieltä voisiko joku hlökunnasta olla tytön selustana pukkarissa jne. Samaa mieltä kyllä siitä että 11v ei vastakkaispuolelle ja jos ei millään uskalla itekseen ni keksii muuta tekemistä kun kylpylä.
 
"Mummu"
En ymmärrä, miksi alastomuus ahdistaa ihmisiä. Käyhän nudistiuinneilla kokonaisia perheitäkin, miksi sitten yhden tytön peseytyminen ja pukeutuminen miesten puolella voisi olla jotenkin outoa!!!
 
Professional Griefer
Ehkä mä olen sitten umpimielinen, enkä ymmärrä yhdessä alasti karkeloimisen hienoutta, mutta ajatus siitä, että 11-12vuotias jo fyysisiltä ominaisuuksilta kehittynyt tyttö heitetään kymmenien alastomien miesten sekaan kekkaloimaan, on oksettava. Nostaisin myös mekkalan, jos naisten puolella mua kävelisi vastaan murrosikäinen poika.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj ja Katylina
Ehkä mä olen sitten umpimielinen, enkä ymmärrä yhdessä alasti karkeloimisen hienoutta, mutta ajatus siitä, että 11-12vuotias jo fyysisiltä ominaisuuksilta kehittynyt tyttö heitetään kymmenien alastomien miesten sekaan kekkaloimaan, on oksettava. Nostaisin myös mekkalan, jos naisten puolella mua kävelisi vastaan murrosikäinen poika.
Laittaisin minäkin saman sukupuolen sekaan, jos on normaali lapsi. Eri asia jos lapsi on sellainen joka tarvitsee avustajaa muutenkin.
 
Mitä väliä sukupuolella on? Alastomuus on luonnollista, ja lapset tulee kasvattaa niin, ettei heillä ole mitään ongelmaa siitä, keiden kanssa saunoo/ui/peseytyy yhdessä.
Sekasaunat/kylvyt ovat erikseen, mutta tässä oli kyse jaetuista tiloista. Ehkäpä uimahalleissa voisi olla kolmas molemmille tarkoitettu tila, mutta tässä tilakysymykset tulevat eteen. Kuinka moni noita loppujen lopuksi käyttäisi?

Edit: lisäksi pedofiiliepäilijöitä rauhoittaakseen olisi luonnollisempaa, että isä menisi tyttönsä kanssa naisten puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
spakävijä
Flamingossa useasti käyneenä sanoisin, että systeemi on sekavampi kuin keskiverto uimahallissa. Itselläkin menee melkein aina suuntavaisto sekaisin missä suihkut sijaitsevat, ja olen ihan normaali 3-kymppinen aikuinen. Pukutila on hieman siis sokkeloinen, suihkuille ei ole merkitty reittiä kunnolla ja se pukukaapin numero pitää muistaa sitten ulkoa, ja nehän on tyyliä 1289. Joten kyllä minä tykkäisin että 12-vuotiaalla olisi ensimäisellä kerralla joku siellä mukana, mutta sitten seuraavalla kerralla kun paikka on jo tullut tutuksi, voisi mielestäni mennä yksinkin. Niin, ja ei missään tapauksessa miesten puolelle tuon ikäisenä..
 
hilliton pappi
Sinne vaan!
Käymme mieheni Pirisen Vellun kanssa usein uimassa kylämme hallissa samalla puolella ja varsinkin naapurimme Hirvosen Pentti oli aina louskuttamassa leukojaan. Muilla meni vuosia tottua mutta kyllä kannatti - nykyään saamme hallin käyttöömme ihan kaksin, muut ymmärtävät väistyä jo meidät nähdessään.
 
"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja spakävijä;27799507:
Flamingossa useasti käyneenä sanoisin, että systeemi on sekavampi kuin keskiverto uimahallissa. Itselläkin menee melkein aina suuntavaisto sekaisin missä suihkut sijaitsevat, ja olen ihan normaali 3-kymppinen aikuinen. Pukutila on hieman siis sokkeloinen, suihkuille ei ole merkitty reittiä kunnolla ja se pukukaapin numero pitää muistaa sitten ulkoa, ja nehän on tyyliä 1289. Joten kyllä minä tykkäisin että 12-vuotiaalla olisi ensimäisellä kerralla joku siellä mukana, mutta sitten seuraavalla kerralla kun paikka on jo tullut tutuksi, voisi mielestäni mennä yksinkin. Niin, ja ei missään tapauksessa miesten puolelle tuon ikäisenä..
Ensinnäkin, Flamingossa ei tarvitse muistaa pukukaapin numeroa ulkoa. Siellä on seinässä laitteita, johon rannekkeesi laittamalla löydät tiedon, mikä olikaan kaappisi.

Pukutila on hieman sokkeloinen, mutta kyllä suihkuille silti löytää ja reitti on kyllä merkitty, samoin uloskäynti. Apua minusta saattaa tarvita lähinnä kaappien lukitsemisessa rannekkeella. Mutta äkkiä ne oppii, kun joku auttaa.
 
"Vieras"
Pitääkö ihmisten olla noin ahdasmielisiä, että lapsi ei voi mennä isänsä kanssa jos ei osaisi yksin? Pitäisikö hauska kokemus jättää kokematta sen takia, että mukamas pervot tölläisi? Mitä ne lapsessa näkee? Jos tissin päät on ja pari karvaa niin so what, lapsi kumminkin. Ketään ei kiihota.
 
"vieras"
Olisiko ihan mahdotonta, että tyttö ottaisi jonkun kaverin mukaan reissulle, niin ei tarvitsisi yksin mennä naisten puolelle? Muistan, että itseänikin jännitti lapsena käydä yksin vieraan uimahallin puku- ja saunatiloissa (siis just tuollaisissa tilanteissa, että kävin isän ja veljien kanssa uimassa), mutta näin ihan realistisesti ajatellen, mikä on pahinta, mitä siellä voisi tapahtua? Mä en ainakaan keksi mitään kovin kauheaa. :) Eli jos ketään kaveria ei löydy, rohkaisisin tyttöä menemään yksin, ei siellä tosiaan mitään kauhean ihmeellistä tarvi tehdä. Vai haluaisiko tyttö itse mennä mielummin miesten puolelle?
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";27797956]Joo alkaa tuntua et ehkä parempi jättää väliin :/
Ja tytöllä on ADHD mikä myös vaikuttaa.[/QUOTE]

Ja viestissä nro 19 sitten kerrotaan, että lapsi onkin erityislapsi jonka erityisyys vaikuttaa.....

Onko ne Flamingon kaapit siis sellaisia, että ranneke näytetään siihen oveen ja sillä se aukeaa ja sulkeutuu? Kuuluu vähän piipitystä? Sitten ne on samanlaiset kuin meidän uimahallissa. Ja oikeasti, kolmevuotiaskin osaa laittaa sellaisen oven lukkoon, kun ei tarvitse edes avainta vääntää. Periaatteessa kaikissa uimapaikoissa on sama systeemi: vaatteet pois, pyyhe (ja pesuvehkeet) mukaan, suihkuun, uikkari päälle ja altaaseen. Saa toki käydä saunassakin jos haluaa. Mä olen mun 7-vuotiaan kanssa käynyt aika harvakseltaan uimahallissa, mutta aina kun käydään, hän toimii vähän niin kuin mua ei oliskaan. Ollaan siis opeteltu, mitä kaikkea pitää muistaa ja missä järjestyksessä mitäkin tehdään. Ja ihan hienosti pärjäis yksinään :).
 
"Kifa"
No jos tyttö ei kerta kaikkiaan uskalla yksin niin onhan siellä pilvin pimein muita naisia joilta kysyä, voi jo vaikka siinä ovella isä kysäistä joltain lapsiperheeltä tai mummelilta että voivatko näyttää likalle systeemit.
 

Yhteistyössä