Fjällräven Kyla takki

• Viestiketjun aloittaja kylmäon
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole ollenkaan liian kuuma, vaan ihan sopiva johonkin -10 keleille. Eikä jää mitään karvoja kiinni, tosin ei meillä ole koiraa ja omat hiuksetkin on tummat, niin ei ne edes näy. No yksi huivi on sellainen, joka jättää karvaa, mutta se jättää karvaa joka takkiin. En pidä tuota ykköstakkina, yleensä pidän canada goosen trillium parkaa, joka on mielestäni vähän lämpimämpi. Ja ei ihan niin pötkylä kuin tuo fjällräven.

Mun mielestä se ei istu kovin nätisti, jokaisen pitää tietysti itse kokeilla miltä näyttää päällä... ja yks asia mistä en pidä, on se, että se turkisreunus on keinoainetta. Se on kovalla pakkasella tosi jäätävä naamalla verrattuna aitoon turkikseen. About samalla hinnalla saat tosiaan tuon canada goosen trillium parkan. Ja itse jos ostaisin nyt uutta pitkää takkia, niin ostaisin parajumpersin kodiakin. Mulla on siitä se lyhkäsempi versio ja se oikeastaan kaikkein parhaimman mallinen parkatakiksi, istuu kaikkein parhaiten hartioista. Se pidempi on vaan aika kallis, kun on sitten jo lähempänä tonnia.

kylmäon
No voi harmi... Ite kyllä haluan että takki on istuva ja hyvännäköinen päällä. Tavallaan tuo canada goosekin kiinnostaisi, mut vaan se taskujen koko ei oikein miellytä trillium mallissa..

Nuuk -parka
Itselläni on fjällräveniltä nuuk-parka. Eli se kyla-parkaa "kevyempi" ja halvempi versio keinokuitutäytteellä. Omasta mielestäni nuuk on lämmin ja pärjään sillä hyvin n -15 pakkaselle asti. Tos laadukas takki ja fjällräven on kyllä vakuuttanut :)

Mutta tarkoitus olisi itselläkin hankkia se oiekasti kovien pakkasten takki. Itse mietin myös fjällrävenin kylan ja canada goosen välillä. Sinä, kenellä on kyla-parka, osaatko verrata nuukkiin? Onko kyla kuinka paljon lämpimämpi?

.......
takeista minulla Sarek-malli. Mallina minulle sopivampi, kuin Kyla. Sarek ei ole mikään kovien pakkasten takki. Kylmemmällä keleillä pukeudun Kanada Goosen Victoria-takkiin.

Itselläni on fjällräveniltä nuuk-parka. Eli se kyla-parkaa "kevyempi" ja halvempi versio keinokuitutäytteellä. Omasta mielestäni nuuk on lämmin ja pärjään sillä hyvin n -15 pakkaselle asti. Tos laadukas takki ja fjällräven on kyllä vakuuttanut :)

Mutta tarkoitus olisi itselläkin hankkia se oiekasti kovien pakkasten takki. Itse mietin myös fjällrävenin kylan ja canada goosen välillä. Sinä, kenellä on kyla-parka, osaatko verrata nuukkiin? Onko kyla kuinka paljon lämpimämpi?
Mä en ole ihan varma millainen tuo nuuk-takki on, mutta sitten mulla on yksi elvinen takki jossa on polyestervuori, niin se sitten taas hyvä pikkupakkasilla tuulisissa olosuhteissa. Me kun asutaan ihan meren äärellä, niin tuuli on läpi vuoden aika kova, pidinkin tuota takkia jo lokakuussa kun muilla oli vielä kevyitä takkeja. Jos tuo nuuk on yhtään samanlainen kuin tuo kuvailemani takki, niin siihen verrattuna kyla on kyllä lämmin ja myös hengittävämpi. Kyllähän sillä pärjäisi, mutta jotenkin tuo canada goose on vieläkin lämpimämpi ja pitää paremmin tuulta. Joku siinä vaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja kylmäon;30546519:
Kuvia kun katsoo niin canada goosessa on tosi pienet taskut edessä. Onko ne sisältä kuinka isot verrattuna vaikka kyla-parkaan?
Ai siis luulin että trilliumissa on mielestäsi liian isot :D eihän ne nyt mitkään pienet ole, aika samoissa kun kyla.. Ehkä vähän kapeammat. Kyllä sinne käsi kuitenkin mahtuu. En ole aikaisemmin edes kiinnittänyt mitään huomiota, ettäkö ne olisivat merkittävästi eri kokoiset.

Nro 8
Kävin eilen kaupassa katsomassa sekä fjällrävenin kyla-parkaa että canada goosen trillium-takkia. Molemmat vaikutti tosi lämpimiltä ja laadukkailta. Päällyskangas oli vähän eri tuntuinen. Ja tosiaan canada goosessa se kaulus puuhka on aitoa turkista (villikojoottia) ja fjellrävenissä tekoturkista.

Minulla jäi takki vielä kauppaan, pitää säästää lisää ;) mutta aika makuasia kummasta pitää enemmän. Saman hintaluokan takkeja kuitenkin. Canada goose trillium 700€ vs fjellräven kyla 669€.

Yhteistyössä