Firkon- merkkiset vaunut. Onko kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lisa"

Vieras
Löysin/ostin tuollaiset kirpparilta kun olivat ihan uudet, mutta nyt mietin, että kestääkö yhtään? Onko kenelläkään kokemusta. ulkonäkö on ainakin miellyttävä, paljon miellyttävämpi kuin monen muun merkin. Vauva syntyy vasta keväällä, joten ne nyt odottaa käyttäjäänsä.

Meillä on Firkonit, tosin kaksosten versiona. Uutena ostettiin ja käyttöikää on nyt puoli vuotta.Ei ihan kauhean kovassa käytössä ole, mutta työnnelty on muuallakin kuin asfalttiteillä. Olen tykännyt! Kevyet työntää jopa ennen aura-auton käyntiä ja tarpeeksi monipuoliset meille. Kantokopat tosin melko pienet, enää on turha niihin yrittää vauvoja laittaa toppatamineissa. Mutta eipä ole yhtään haitannut.
Näitä keskustelupalstoja kahlasin läpi ennen omaa ostopäätöstä ja suurin osa kirjoittajista haukkui vaunut tai myyjäliikkeen palvelun. Uutena Firkoneita saa vain Seinäjoelta Vaunulasta, tuovat itse maahan. Käytiin ensin paikan päällä katsomassa ja hieman myöhemmin tilasin puhelimitse. Myyjät olivat mukavia ja asiansa tuntevia, palvelu kaikin puolin hyvää. Kuljetuksessa Matkahuolto oli onnistunut saamaan pakkauksen rikki ja kaksi vanteista oli naarmuuntunut (oli siis vain todella pientä vikaa tullut). Sain heti uudet vanteet postitse ja vielä hyvitykseksi sadesuojan vaunuihin :)
Kertaakaan en ole katunut että ostettiin puolet halvemmat kaksostenvaunut kuin mitä yleiset merkit ovat!

meilläkin oli firkonin tuplat. ostin ne uuden veroisina käytettyinä ja myin ne eteenpäin käytön jälkeen samaan hintaan minkä olin itse maksanut. ihan hyvät ne on.

meillä myös...ja en kyllä vaihtaisi pois. esikoisella oli kalliit emmaljungat, toisella teutoniat ja kolmosella firkonit ja nuo on parhaat!!!!! ei mitään negatiivistä sanottavaa. Jos päädyt noihin rattaisiin ota niihin luxus renkaat koska ne perus renkaat on tosi kaposat.

Mulla roikku Classic Deluxet tossa jonkin aikaa. Rengas hajosi ekan viikon aikana. Myyjäliike lähetti uudet laakerit, mutta niitä on ihan mahdottomuus saada vaidettua niin heppoisiin muovihärpäkkeisiin. En saanut ilmaakaan pysymään niissä. Tosiaan uudet renkaat niillä ei paljoa maksa, joten on vähän haistattelua lähettää vaan laakeri.
Tän kaiken hässäkän aikana ostin käytetyt Emmaljungat ja oon ollu hyvin tyytyväinen valintaani. Firkoneista ei oikeastaan kokemusta ole, paitsi kämäsestä renkaasta. Nehän saattaa olla ihan hyvät, mutta mun makuun liian korkeat. Tunsin itteni lilliputiksi seisoessani vieressä (oon 158 pitkä) joten vaihtoon olisvat menneet ilman sitä pyörääkin.

Ne oli just noi Luxus-ilmakumipyörät. Muovia ovat, vaikkakin ohuella kalvolla "kromatut"

Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut kohta 2v Classic Deluxet ja oon ollut TOSI tyytyväinen. On kevyet työntää ja tilavat. Mä ainakin suosittelen lämpimästi! Ja hintakaa ei ollut ees uutena paha.

Me tehtiin Firkonin tuplista juuri Tukesille tutkimuspyyntö kun meinasivat kaatua. Meillä jarrut temppuilivat, runko hajosi ja isomman pojan istuma-asento oli sellainen, että valui koko ajan haarakiilan varaan roikkumaan. Sitten kun pienempikin poika sai luvan istua, alkoi hänkin valumaan alas ja vaunujen painopiste muuttui ja meinasivat kaatua. Kuluttajaneuvojan kanssa sain tapeltua rahani takas, eka lupaavat palauttaa ja sitten kun saivat vaunut takas niin alkoi lupausten ja sanomisien peruminen. Vaunuissa ei kuulema oo mitään vikaa ja oon 12 vuoden aikana ainoa ja ensimmäinen joka valittaa. Kas kummaa kun googlellakin löytää muita kohtalotovereita. Vaunut ovat tosi heikkoa laatua, esim. renkaiden välinen akseli on pikkusormen vahvuinen ja kun molemmat lapset vaunuissa niin johan se taipuu ja renkaat vinossa. Nyt toisen merkkiset käytössä ja poika istuu niin nätisti nojaten selkänojaan eikä valu yhtään, eikä pääse jalkakaan roikkumaan renkaaseen hiertäen.

Oon kans kuullut haukkuja, mut en enää tarkemmin muista mitä niissä haukuttiin - olisko ollut yleistä kestävyyttä. Sellanen kuva merkistä kuitenkin on, etten ikinä suosittelis kenellekään saati itse ostaisi. Jos joku osa menee rikki, et taatusti saa edes varaosia. :/

Yhteistyössä