Finnien/mustapäiden puristelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja puristelija:
mua vaivaa ja ärsyttää ihan toden teolla se että en kertakaikkiaan pysty lopettamaan finnien ja mustapäiden puristelua. Se on ollut mulle pakkomielle jo lähes 10 vuotta enkä tunnu pääsevän siitä eroon...
Eikä kellään muulla ole vastaavaa? Haluan jotain apua tähän koska asiaa tarkemmin ajateltuna mulla ei ole vakavia iho-ongelmia eli nk "finnit" ei ole mulla kovinkaan näkyviä vaan ne syntyy lähinnä siitä kun yritän vain yksinkertaisesti puristaa ihostani jotakin möhnää ulos! Teen sitä joka päivä, mutta eniten silloin kun olen stressaantunut. Etsimällä etsin jotakin epäkohtaa naamastani mutta jos ei löydy niin olen suorastaan pettynyt ja rupean olettamaan että "tuosta voisi ehkä tulla jotain" ja tadaa -bakteerit leviää kun väkisin rasitan ihohuokosta ja rikon ihoa.. Hävettää, vituttaa ja ihmetyttää. Päätän jatkuvasti, että nyt saa riittää! -kunnes taas huomaan puristelevani ihoani, joka on jälleen punainen ja kipeä. Seuraavana aamuna on useimmiten tuloksena tulehtuneita ihohuokosia.. Oravanpyörä on valmis.
Vihaah ja ällöän tätä tapaa. Aivoni ikäänkuin sammuvat siinä kohtaa kun ajaudun peilin eteen... Sitten havahdun yhtäkkiä taas siihen että mitä helvettiä teen.

Ihoni on kohta täysin pilalla. Nyt jo katkenneita verisuonia, tulehtuneita huokosia, arpia jne jne.. Ärsyttää... :( :(

kuvaa täydellisesti omaa ongelmaani. joka päivä huomatessani itseni vessassa puristelemassa finnejä (jotka tulevat juuri siitä kun puristelen olemattomia mustapäitä jolloin aamulla herään kipeä finni päässä siinä samaisessa paikassa josta ne madot otin pois) ja sanon mielessäni että nyt se loppuu! tadaa! mitä teenkään seuraavana päivänä! puristelen niitä hiivatun finnejä! noh ...toivottavasti tämä auttoi hiukan :/

Kattoko joku puristelija ku tassa joku aika sitte tuli subilta siina pakkomielteiden vangit sarjassa yhdesta kasvojensa repijasta? Seki etti koko ajan jotain olemattomia nappyja kunnes lopulta naamasta puuttui isoja ihopaloja:(

ihan sama juttu mulla, tämä on ihan sairasta, teen sitä suurentavan peilin ääressä lähes joka päivä niin että ihan minimaaliset mustapäätkin tulevat esiin. En pysty lopettamaan. Pitäis perustaa joku puristelija ryhmä, jossa sanottais aina että nyt olen ollut 2 pv ja 15 min kuivilla...

mä oon varmaan pahempi kun kukaan teistä kun mä puristelen niitä silloinkin kun en ole peilin edessä. Ensin tunnustelen käsillä onko jotain puristettavaa ja sitten kun löydän niin hirtän sen etusormen kynnen ja peukalon kynnen väliin. .. joo tosi hygieenistä..

Päätin luettuani tämän ketjun että naamaani en enää koske. Kulmakarvat nypitään, muuten saa olla rauhassa. Katotaan miten käy. Nyt vasta 2. päivä puristelematta ja iho on jo nyt rauhallisemman oloinen.

Jännä löytää tämmöinen ketju. Kerrompa että itse olen nyt vihdoin kognitiivis-behavioraalisessa eli käyttäytymisterapiassa ongelman kanssa. Revin siis oikeestaa 15v lähtien eli 10 vuotta näppyjä, ja tuntu et vaa pahenee. Löyty et ruumiinkuvani on vääristyny, näen omat näppyni pahempana kuin on jne. Menin koska naama on karsee, tää häiritsee jo mun elämää ja sain pari kertaa ruusun naamaan ku meni pöpöjä ihon alle. Siihen voi btw kuolla...Eli hakekaa apua jos se on pakkomielle. Se lasketaan pakko-oireiseksi häiriöksi! Ette ole ainoita, ja siihen löytyy apua. Ainakin itse toivon että pääsen tästä eroon vielä joku päivä...

Katoin youtubest videon mis laitettiin jtn. ainetta naamaan ja sit pienen ajan pääst tyypeilt alko ryömii pienii valkosii matoi ihon alt. Alkoi hieman ällöttää! Onkohan oman ihon alla sillasii? :P

Nenäni on aika täynnä mustapäitä( finnejä harvoin).
Toistan samat pesut aina aamuin ja illoin. Kun menen saunaan teen kasvokuorinnan. Tässä sitä vain odottelen että näkyy muutoksia...

Tiedän videon, oikeasti ei talia, vaan aine reagoi iholla, kuohuaa ja vaan näyttää niin kuin ihosta tulisis rasvaa ulos. Hyvä konsti markkinoida hoitoa kyllä.

Kahdenkymmenen vuoden kokemuksella olen oppinut, että mustapäiden puristelu on täydellistä ajan hukkaa. Mikrokuorintavoide säännöllisesti käytettynä tasoittaa ja kirkastaa ihoa riittävästi ja on se muutenkin kiva, kun ei ole punoittavia jälkiä naama täynnä koko ajan.

Mulla kans pakkomielteenä kaikenlaisten näppyjen puristelu. Ja puristeltavaksi kelpaavat kaikki joista voi vähänkin olettaa että tulee jotain töhnää. Jos omasta naamasta/kropasta puristeltavat loppuu niin sitten tutkitaan oisko lapsissa mitään puristeltavaksi kelpaavaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Suosittelen lämpimästi apteekista Acnex mömmöä,kirvely on helvetillinen mutta varmasti häviää myös mustapäät ja finnit viikon kuluessa.

Höpö höpö, 20 vuotta olen sitä päivittäin käyttänyt ja edelleen on ihan tarpeeksi puristeltavaa.

Itse syyllistyn tähän ja puristelija kuvaa mua karmivan hyvin. Tätä kun on tullut harrasteltua jonkin aikaa, niin on pitänyt keksiä mikä rauhottaisi ihoa sen jälkeen edes hieman. Ihan siis kotikonstein. Eli siis sitruunamehua, sellaista puhdasta ruuanlaittoon tarkoitettua kun laitat ihonpuhdistuslapuilla parikymmentä kertaa. Kipu in helvetillisen sietämätön, mut se kestää vain noin 15 sekuntia. Peset sen sitten pois. Sen jälkeen sellaista ruskean väristä haavanpuhdistusainetta ja antaa sen hetken olla ja seki sitte pestään tietty pois. Tätä mä yleensä toistelen pari kolme kertaa puristelun jälkeen... selkeesti paremman näkönen kun jos olis vaan laittanu joitain puhdistusainetta. Lopuksi pyyhin vielä maidolla ja pesen pois...tiedä sitte auttaako, mut ajatus olis rauhottaa.

Ei se iho samaan kuntoon tästä mee, mutta auttaa jonkin verran. Toivottavasti oli jollekkin avuksi :)

Puristelijan pakkomielle kuvaa mun tilannetta harvinaisen hyvin. Jopa tällä hetkellä on vaan pakko puristaa selästä yhtä mehevää finniä.. Ja joka kerta kun menee hyvin valaistun peilin eteen, kaikki muut ajatukset ja järki jotenkin sumenee ja alkaa vaan repiä talia ulos. Jossain vaiheessa sitä tulee taas järkiinsä, katsoo peiliin, näkee harvinaisen ruman ja ärsyyntyneen naaman ja ajattelee että nyt riitti!! Mutta mitä sitä taas onkaan tekemässä seuraavana päivänä..

Sillon kun oon ollut kuivilla jopa muutaman päivän kaikesta naaman nypläämisestä ja iho alkaa näyttää kohtalaisen hyvälle niin sama alkaa kuitenkin uudestaan ja silloin tietenkin harmittaa erityisen paljon :D Jos vähänkin tylsistyttää telkkaria katsellessa tai hermostuttaa jossain tilanteessa niin pakko on etsimällä etsiä niitä finnejä ja puristaa, vaikkei olisi edes peiliä edessä.. Niin kamalaa, ällöä ja sairasta, mutta minkäs teet kun et oikeasti pysty lopettamaan!! Olen niin onnellinen etten ole ainut ja kuultuani mitä kaikkea naaman repimisellä voi saada aikaan, nyt mun on oikeasti pakko yrittää lopettaa.. Mutta jotenkin on vaan niin kiva katsella kun se valkoinen mömmö purkaantuu ulos huokosista.. Inhoan tätä tapaa, hyi, inhoan! Se pilaa itsetunnonkin, kun naama on ihan kamala.

..Niin ja erityisesti pidän siitä pienestä poksahtavasta äänestä joka kuuluu kun sopiva, mehevä finni poksahtaa ja... Äh, etsin jostain kuplamuovia ja mandariinin ja puran tätä pakkomiellettä niihin.

1.laita kattilaan vettä ja odota kunnes se kiehuu
2.vie vesi käsienpesu altaaseen mutta sitä ensin laita tulppa jotta vesi ei lähe suaraa sinne viämärii :DD
3.ota pyyhe ja laita pärstäs siihe höyryävää vetee ja pyyhe sillee pääs päälle (oo siällä alla n.10min)
4.nyt ku sun ihohuokoset on auennu siitähöyrystä ja kuumuudesta ni purista mustapäitä
5.laita sun naamaas kuorintatököttejä
6.huuhtele se tökötti pois kylmäl vedel ni sun ihohuokoset menee takas kii j sinne ei mee tuhnuja
8.Ole hyväö :DD

On siinä vain jotain ihanaa.. En tiedä mitä, mutta on se mahtava fiilis kun nenään joskus kehittyy semmonen vähän "kovempi" alue ja se on kosketusherkkä ja annat olla sen muutaman päivän. Sitten kun tuntuu siltä, että jotain vois tullakki niin siitä lähtee kyllä muhkea "posaus" ja peiliin yleensä lentää hyvinkin nestemäistä töhnää. Voisin verrata tätä tunnetta melkein jopa orgasmiin :D

Vituttaa nytten ku selkään on minun tietämättä kehittyny ihan helvetin kova ja muhkea finni, mutten millään yletä puristamaan sitä... :(
Joskus jos persposkeen tulee finni niin sieltä tulee paljon tavaraa! Ja se on yleensä aika paksua.
Pienempiäkin "valkopäitä" tulee päivittäin puristeltua (yleensä ihan vain kynnellä) Niistä lähtee yleensä semmonen "nits" ääni kun se valkonen juttu tulee ulos.

Haluttas saada joku isompi finni jonnekki mistä lentäis oikein ruiskuna sitä tavaraa, mutta ei niin ei...

Ps. http://www.youtube.com/watch?v=kqAvjThsFmA

Yhteistyössä