Fetajuusto ja raskaus, miljoonannen kerran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vesi kielellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vesi kielellä

Vieras
Eli lyhyesti: onko määritelty turvalliseksi vai ei? Kaupasta tarttui mukaan Pirkan pastöroidusta maidosta valmistettu feta, eiköhän ole turvallista herkutella? Eikös nuo Pirkka-tuotteekin ole jomman kumman suuren kotimaisen (Valio tai Arla-Ingman) valmistamia?

Googlella löytyi tietysti sellaistakin tietoa, että pastöroitukin feta olisi riski koska se on pehmeä juusto. Mihin ihmeeseen tuollainen tieto perustuu?

Minä oon syöny Valion ja Arla-Ingmannin fetoja ja sitten kreikkalaisessa ravintolassa muutaman kerran (olen varmistanut että on tehty pastöroidusta maidosta)
En tiedä mihin tuo tieto perustuu, itse oon saman kuullu ja jotenki vähän hassulta tuntuu.

Ihan tuosta läheisestä K-marketista ostettu eli ei mistään hämärästä pikkukioskista :) Ja lukee selvästi että valmistettu pastöroidusta maidosta. Löytyisköhän Pirkan omilta sivuilta kuka nuo tuotteet valmistaa, kun kävi kiinnostamaan ihan muutekin.

Kysy tässä samassa, että miten on esim. vanukkaiden/jukurttien/jäätelön ym. laita jossa lukee pelkästään maito eikä pästöroinnista mitään??? Olen ymmärtänyt, että suomessa maitotuotteet on pästoroitu, pitääkö paikkansa?

Its olen joutunut juusto-ongelmien eteen ravintoloissa, joissa tulee syötyä aika usein työn puolesta. Varmasti on tullut syötyä "kiellettyjäkin" juustoja. Kuumentamattomia ulkolaisia pakastemarjojakin on tullut nautittua mm. smoothieissa.

Mutta olen yrittänyt lohduttautua sillä, että listerian voi periaatteessa saada vaikka vihreästä salaatistakin. Hyvä, että tietää ja tiedostaa riskit, mutta raskaana on niin paljon erilaisia riskejä, että jossakin määrin on vain elettävä ja syötävä, muuten jäisi kaikki syömättä.

Yhteistyössä