Femeda vs. Felicitas ja millä rv:llä

  • Viestiketjun aloittaja Maijaliisa
  • Ensimmäinen viesti
Maijaliisa
Hei!

Minulla olisi mahdollisuus päästä Femedaan 4D-ultraan raskausviikolla 24+3 ja Felicitakseen lääkärien lomien vuoksi raskausviikolla 27+6.

Kumpaa paikkaa suosittelette? Entäpä nuo raskausviikot, mitä pointteja kannattaisi niiden suhteen ottaa huomioon?

Femedassahan lääkärinä on Bruno Cacciatore ja Felicitaksessa ultran tekisi Veli-Matti Ulander. Onko kenelläkään kokemusta Ulanderista?
 
Minä menisin Femedaan..Kävin siellä viikolla 19 ja oli tosi selkeä kuva eikä vauva ollut vielä niin iso..Kaverini kävi viikolla 27 eikä kuvat olleet enää niin selkeitä kun vauva oli jo liian iso ja lapsivettä enemmän..Eli suosittelisin aikasempaa aikaa:)
 
Itse olen käynyt koko raskauden ajan Felicitas klinikalla ja lääkärillä nimeltä Tapio Kurki. Ulanderista en osaa sanoa, mutta saman klinikan toinen lääkäri suositteli Kurkea johon olemme olleet mieheni kanssa tosi tyytyväisiä ja suosittelen häntä lämpimästi. Myös ystävämme ovat hänellä käyneet, kun olemme kertoneet. Tuntuu, että kaikki tietävät vaan Brunon. Eka käynti oli rv 14+2, sitten rv 20, rv 25. Aina on saanut hyvää kuvaa ja parhaat kasvokuvat saatiin rv 34+1. Mutta se millaisia kuvia saadaa oli Tapio tai Bruno johtuu plajon lapsen asennosta, onko miten esim. kiinni vatsanpeitteissä eli tosi mahan pinnassa kiinni jne. Meillä esim. yhdellä käynnillä oli näin. Ei se 4D:n aina kaikkeen pysty. Aluksi Tapio Kurki voi tuntua hiljaiselta jörrikältä, mutta on asiansa osaava, kertoo paljon ja tarkkaan, jaksaa kuunnella, heittää huulta jne. Vaikka maksaa, ainakin meille käynnit ovat olleet joka sentin arvoisia ja se on pieni raha, kun saa kunnon tietoa ja on sama lääkäri joka seuraa koko raskauden ajan.
 
Felicitaksella lasku koostuu seuraavasti: lääkärinvastaanotto n.30min 70?, raskaudentilan ultra (4D sekä normaalikuva 2D?) 105?, toimistomaksu 9?. KELA korvauksen jälkeen maksettavaksi on jäänyt 122,35? eli KELA korvaus 61,65?. Mukaan olemme saaneet DVD:n jossa kuvaa n. 13min edestä ja kasan kuvia ja yhteenvedon mittauksista. Ultrassa on tutkittu sikiö tosi tarkkaan sekä kohdun suun ja kanavan tilanne. Mukava tutkimus, kun tekee ultralla eikä käsin ja tulee selkeä kuva. Lisäksi voi määrittää lapsiveden määrää. Lisäksi tutkimuksessa tutkitaan istukan virtaus sekä sydämen syke. Tapio Kurjesta sen verran vielä, että ensimmäisellä kerralla voi tuntua, että tutkii "nopeasti ja hätiköidysti", mutta kun on ihminen joka tietää mitä tekee ja osaa käyttää laitteita, ei tarvitse kauan pyöritellä ja etsiä hyviä kuvakulmia ja pysäytyskuvia mittauksien ajaksi.
 
aika varattu
Meillä on aika varattu Femedaan, mutta alkoi mietityttämään, josko se pitäisi vaihtaa ja mennä Felicitakseen :/

Aloittaja oli laittanut tämän saman kysymyksen myös Suomi24-palstalle ja siellä joku oli vastannut, että Femedan Bruno C... Oli ollut tosi hätäisen oloinen ja tutkimus oli kestänyt 10 min. Sellaista en kyllä haluaisi :/

Onko täällä Femedassa käyneitä ja Bruno C:n potilaita? Kokemuksia?
 
Brunosta ollaan montaa mieltä. Olen kuullut hyvää sekä huonoa. Ystävälläni kävi niin, että menivät Brunolle ultraan. Tutkimus oli mitä oli ja kaiken lisäksi Bruno oli unohtanut DVD nauhoituksen, mikä oli sovittu. Huomattiin vasta tutkimuksen jälkeen. No, saivat käydä sitten uudelleen ilman maksua ja saivat DVD:n, vaikka se ei ollutkaan se tärkein. Ystävälläni jäi huono maku ja totesi, että oli hätiköiden tehty. Mutta kuten sanoin, toiset taas tykkäävät hänestä. Jokainen tekee oman päätöksen. Jollain voi sitten taas olla huonoja kokemuksia Felicitaksen lääkäreistä, mutta itselläni pelkkää plussaa.Sen tiedän, että Tapio Kurki on kysytty ja ajat tosi kortilla, mutta aina kannattaa soittaa ja ksyä vapaita aikoja.
 
Pääkaupunki seudulla kaksi suosituinta paikkaa ovat nuo Femeda ja Felicitas. Ja sen vielä lisään noihin aikaisempiin viesteihion, että vaikka Felicitas mainostaa ja nettisivuilla puhutaan lapsettomuusklinikasta ja hoidoista ei tarvitse sinne menneksään syy olla lapsettomuus. Meillä ihan luomusti ollaan raskauduttu, mutta lääkäriseuranta on siellä ja Tapio Kurjella. Ja hän antaa myös kirjallisen lausuman sen hetkisestä tilanteesta, tehdystä tutkimuksesta mukaan. Voi sitten vielä kotona lueskella.
Ihmettelen missä kaikki Brunolla käyneet ovat??!! Niitä kun tuntuu olevan enemmän, kun sivuja on tullut seurattua. Hekin voisivat kertoa kokemuksia teille jotka mietitte kumpaan mennä.
Felicitaksen puyh.nro. on 09-612 2750 ja se sijaitsee Urho Kekkosen kadulla ihan Tavastia klubin vieressä.
 
aika varattu
Kiitos Koivari :flower: Ihanaa kun vastasit =) Meillä tosiaan on aika varattu Brunolle, mutta nyt askarruttaa pitäisikö vaihtaa paikkaa. Olisi tosi hienoa, jos sellaisetkin ihmiset, jotka ovat Brunolla käyneet kertoisivat kokemuksistaan. Luulisi kuitenkin heitä olevan, koska joidenkin puheista olen saanut käsityksen, että ko. lääkäi on lähinnä THE Bruno :D Siis ei pahalla, mies on varmasti hyvin ammattinsa osaava.

Haluaisin kuulla kokemuksia lähinnä sen takia, että vaikka kuinka osaisi ammattinsa, niin asiakaspalvelussa ja varsinkin tällaisessa asiassa tarvitaan muutakin. Lääkärille, joka tutkimuksen tekee, työ voi olla ihan rutiinia. Mutta vauvaa odottavalle tilanne on ihan ainutkertainen ja siitä haluaisi mahdollisimman paljon ns. irti. Melkoisen kurjaa, jos vastaanottokäynnistä jaa sellainen olo, että lääkäri vaan hoiteli potilaitaan kuin liukuhihnalta...

Eli, please, te joilla on kokemuksia Brunon vastaanotolla käymisestä, olisitteko ystävällisiä ja jakaisitte kokemuksenne meidän, vasta paikkaa valitsevien, kesken. Kiitos :flower:
 
Heippa! :) Kävin esikoista odottaessa (2004) Brunolla Femedassa. Mielestäni oli kovin kiireisen oloinen, ultraus kesti n.20min ja dvd pätkää saatiin n.10min. niin ja rv:t oli sillon 25+6

Nyt käytiin helmikuussa rv 24 Felicitaksessa Tapio Kurjella. Aikaa oli varattu 1h ja melkein koko aika meni. dvd pätkä kestää n.20min.
Ei voi muuta kun kehua! Oli todellakin hintansa arvoinen. Kaikki kertoi tosi selvästi ja kysymyksiin vastasi asiantuntevasti. (alkuun tosin oli niin kun joku mainitsikin "juron"-oloinen)
Jos nyt jonain päivänä vielä 4d ultraan olisin menossa niin ehdottomasti jälkimmäiseen. :)
 
Heippa! :) Kävin esikoista odottaessa (2004) Brunolla Femedassa. Mielestäni oli kovin kiireisen oloinen, ultraus kesti n.20min ja dvd pätkää saatiin n.10min. niin ja rv:t oli sillon 25+6

Nyt käytiin helmikuussa rv 24 Felicitaksessa Tapio Kurjella. Aikaa oli varattu 1h ja melkein koko aika meni. dvd pätkä kestää n.20min.
Ei voi muuta kun kehua! Oli todellakin hintansa arvoinen. Kaikki kertoi tosi selvästi ja kysymyksiin vastasi asiantuntevasti. (alkuun tosin oli niin kun joku mainitsikin "juron"-oloinen)
Jos nyt jonain päivänä vielä 4d ultraan olisin menossa niin ehdottomasti jälkimmäiseen. :)
 
Käytiin rakenneultrassa Brunolla. Todella hyvä kokemus. Ei mitenkään kiireinen. Kesti puoli tuntia ja DVD 20 min. En mennytkään sinne elämysmatkailemaan, vaan tsekkaamaan, että kaikki on ok ja siinähän hän ymmärtääkseni on alansa ykkönen Suomessa. Aikaa kuluu ehkä lyhyempi aika, kun löytää heti oikeat kulmat. Kertoi kaiken näkemänsä ja minusta hyvin "ainutkertaisesti" kohteli meitä. Ei kovin pitkiä 4D-pätkiä näyttänyt, mutta minusta se ei tärkein juttu todellakaan olekaan. Lääketieteellisessä mielessä ultraustakaan ei ole syytä ylimääräistä venyttää, vaikkei siinä mitään riskejä pitäisi ollakaan.
 
Mä kävin Femedassa Brunolla ja olen erittäin tyytyväinen..Teki samalla rakenneultran ja kertoi todella tarkasti,ja tutki tarkasti..Dvd kesti n.15min ja käynti n.20min joka oli mielestäin sopiva..minä olen ainakin tyytäväinen eikä ole kokemusta muualta..
 

Yhteistyössä