FB-kysymys! Onko nyt jotkut avointen seinien päivät vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdasd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asdasd

Vieras
Onks tää nyt joku uudistus, jonka mä vasta äsken huomasin vai mikä?

Rupesin ihmettelemään, kun kaverin seinällä oli teksti "XXX kommentoi käyttäjän XXX tilaa". Siinä tila-sanassa oli suora linkki tämän toisen tyypin sivulle. Eli jos mun kaverit on kommentoineet jonkun toisen statusta tms. (ei yhteisen kaverin), niin pääsen lukemaan sen ja kaupan päälle vielä pällistelemään ko. tyypin seinää. Kävin varmuudeksi testaamassa muutaman kaverin profiilissa asiaa, kyse ei siis ole mistään yksittäisestä tapauksesta. En kuulu mihinkään verkostoihin.

Siis mitä vattua? Nytkö pääsee tuntemattomat pällisetelmään minunkin seinääni, jos kaverit sinne kirjoittaa tai kommentoi statustani? Ei tämä minusta ennen ollut mahdollista?

Ei voi olla, kuten kirjoitin testasin asiaa useampaan otteeseen eri henkilöillä ja pääsin aina lukemaan heidän seinänsä, mikäli sinne oli kaverini kommentoinut jotain, lähettänyt linkkiä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
pääsee katsomaan kuviakin vaikka muuten olis profiili salainen..

Kuvat pitää salata erikseen, jos ne haluaa vierailojoilta piiloon.

siis miten? monella on profiili salainen eikä pääse mitenkään katsomaan kuvia.. paitsi jos oma kaveri kommentoinut..

tsekkasin ton useammallaki, mutta en mie ainakaan pääse semmosten seiniä kattelemaan jotka on sen salanneet niin että heiän tietonsa eivät näy muille ku kavereille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos kaveris on kommentoinut jonkun salaista profiili tilaa niin pääsee sen lukemaan kaverin sivun kautta!

uskokaa nyt että ei pääse! ollaan kokeiltu tämä niin monta kertaa! okei, väännetään rautalangasta: miulla on salainen profiili. kaverini x käy kommentoimassa minun seinälle jottain. se kommentti EI näy kaverini seinällä koska miulla on salainen profiili ;)

ja kuvat salataan silleen että meet omiin photoihin ja sieltä kuva-asetukset. elikäs profiili => kuvat => yksityisyys... muistaakseni noin se meni suomenkielisessä.

Kyllä muuten pääsee katsomaan salaisia profiileja. Monesti olen kokeillut ja päässyt. Aina ei kyllä pääse... Eli jos minulla kaveri x joka kommentoi jotain tapahtumaa seinälläni ja hänen seinälle tulee: kommentoi kaverin y tilaa, ni siitä kun klikkaa sitä tilaa- sanaa ni johan aukee. :D Taitaa olla jonkinlainen virhe aikas usein fbssä :D

Alkuperäinen kirjoittaja asdasd:
Ei voi olla, kuten kirjoitin testasin asiaa useampaan otteeseen eri henkilöillä ja pääsin aina lukemaan heidän seinänsä, mikäli sinne oli kaverini kommentoinut jotain, lähettänyt linkkiä tms.

No aika monella on ihan avoimet seinät. Ainakin puolella minunkin kavereista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sorge vaan:
Kyllä muuten pääsee katsomaan salaisia profiileja. Monesti olen kokeillut ja päässyt. Aina ei kyllä pääse... Eli jos minulla kaveri x joka kommentoi jotain tapahtumaa seinälläni ja hänen seinälle tulee: kommentoi kaverin y tilaa, ni siitä kun klikkaa sitä tilaa- sanaa ni johan aukee. :D Taitaa olla jonkinlainen virhe aikas usein fbssä :D

kun ei pääse.

minun kaverini miesystävällä on niin salainen profiili että sen nimi näkyy harmaana kun se kommentoi kaverini tilaa. tiedän että kaverini kommentoi myös miesystävänsä tilaa ja kirjottaa seinälle mutta ne ei koskaan näy kaverini seinällä ne postaukset (siis meille kavereille, kokeiltu on). jotenka ei pääse jos vaan osaa salata tarpeeksi hyvin. jos ne näkyy niin sitten on omissa salaustaidoissa vajetta.

Jos asetukset on kohdallaan, niin KUKAAN ulkopuolinen (ei edes ne kavereiden kaverit, vaikk joku olis kommentoinutkin jotain!!) pääse lukemaan seinää, tai katsomaan profiilia. Eikä varsinkaan valokuvia.

Jos pääsette näkemään jonkun kuvat sen kautta että kaverinne on niitä kommentoinut, NIIN KUVIEN JULKAISIJA EI SILLOIN OLE SUOJANNUT KUVIA ERIKSEEN.

Koittakaa nyt ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Jos asetukset on kohdallaan, niin KUKAAN ulkopuolinen (ei edes ne kavereiden kaverit, vaikk joku olis kommentoinutkin jotain!!) pääse lukemaan seinää, tai katsomaan profiilia. Eikä varsinkaan valokuvia.

Jos pääsette näkemään jonkun kuvat sen kautta että kaverinne on niitä kommentoinut, NIIN KUVIEN JULKAISIJA EI SILLOIN OLE SUOJANNUT KUVIA ERIKSEEN.

Koittakaa nyt ymmärtää.

ei nämä kyllä ymmärrä vaikka me kuinka väännettäis rautalankaa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:

Koittakaa nyt ymmärtää.

Näinhän se on. Kannattaa tsekata aina miten omiin kuviin ja teksteihin pääsevät muut käsiksi...

Yhteistyössä