Farkut päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Ulkovaate mun mielestä,meillä muksuilla ollut hoidossa ulkoilua varten farkut ja sisälle mukavat housut.

Meillä lapsille ostetaan mukavia farkkuja.

Mutta eiköhän ne ole sekä että.
Jos lauhalla on farkut jalassa niin ei kai se välttämättä muuta tarviikkaan.
Sitten voi tietty rymyhousut laittaa päälle.

Meillä on sisähousuina sellaiset pehmeät farkut, joissa on ne resorit lahkeensuissa ja ulkohousuina tavalliset paksummat farkut. Tosin pääasiassa käytetään velour- tai collegehousuja sisällä ja kanvas- tai ulkoiluhousuja ulkona, ainakin näin syksyllä.

Meilläkin käytetään sellasia farkkuja jotka ovat mukavia päällä, siitä huolimatta päiväkodissa eivät niistä niin pidä ja vaikka veisin farkuissa hoitoon niin jossain vaiheessa päivää ne on vaihdettu lokerosta löytyviin collegehousuihin ja farkut on viikattu siistinä lokeroon talteen.
En ole koskaan kysynyt miksi mutta tämä on toistunut aina kun olen laittanut pojalle farkut joten enää en ole vähään aikaan farkkuja laittanut päivähoitoon päälle =)

Mä en farkkuja laita ulkohousuiksi ihan sen vuoksi että pojan housuista on aika usein polvet puhki kun rymyää ulkosalla. :) Sisähousuiksi joskus, mutta enemmän poika tykkää käyttää collegeja tms. Yhden päivän oli ollut kalsareissa kun ei ollut kuulemma muistanu ulkoa tullessa vaihtaa housuja :D (ja ennen ku joku ehtii kauhistella et nytkö jo puet lapsesi kalsareihin niin kalsarit oli vaan sitä varten et voi laittaa ne ulkohousujen alle, ettei oo pelkät ulkohousut, kun oli aika kylmä ilma) :D

Tulee näköjään täälläkin hajontaa vastauksissa :) Minä kun miellän ne ennemmin ulkohousuiksi. Justiin vaan tänä aamuna kattelin, kun parillakin tytöllä oli farkut sisällä ja ulos lähtiessä vaihtoivat toiset housut. No, kai sitä toisinkin päin voi kokeilla vielä näillä keleillä.

Jos farkuissa tarkenee niin saa olla ulkonakin, mutta parhaimpia farkkuja en annan mihinkään rymykäyttöön. Eskarissa kuitenkin vaihtavat pihahousut farkkujen tilalle, kun ulkoilevat. Meidän eskaripoika tykkää farkuista ja pitää mieluummin niitä kuin jotain collegehousuja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pakko vielä kysyä, kun ymmärsin joistakin vastauksista, että osa lapsista on tai ainakin saa olla sisällä ja ulkona samoilla vaatteilla... ei kai?

Kyllä. Mulla on kolme lasta ja kesällä ja vielä näilläkin keleillä niin en todellakaan jaksa joka ovenaukaisulla vaihdella noitten vaatteita. Jos märkää niin sit kosteussuojapukua tms. päälle. Eskarissa laittavat ulkoillessa ulkoiluvaatteet pääsääntöisesti ja iltapäivällä ennen kotiinlähtöä ulkoilevat sisäkuteissa. Ellei sitten ole niin kylmä, että tarvii jo senkin takia muuta mutta toistaiseksi on kaikki olleet ulkona farkuissa tai collegehousuissa kun olen poikaa hakenut.

Kuka oikeasti jaksaa vaihtaa AINA vaatteet toisiin kun lapsi tulee sisälle? Meillä noi 4v ja 6v ainakin menee edes takas koko ajan niin että ei kiitos.

Okei, tapansa kullakin. Meillä kyllä vaihdetaan AINA, yleensä myös aikuiset vaihtaa sisävaatteet kun tulee kotiin. Päiväkodissa mielestäni olisi melko tärkeääkin vaatteiden vaihto. Ulkoa tulee helposti mukana roskaa, likaa ja pöpöjä.

Mä en vois kuvitellakaan, että leikki-iäinen tai ees pieni koululainen tulis hiekkalaatikon ja liukumäen jälkeen samoilla farkuilla sohvalle istumaan. niin meillä taidettiin kyllä tehdä mun lapsuuden kodissa, joten jotain on mennyt eri lailla ;)

Okei, tapansa kullakin. Meillä kyllä vaihdetaan AINA, yleensä myös aikuiset vaihtaa sisävaatteet kun tulee kotiin. Päiväkodissa mielestäni olisi melko tärkeääkin vaatteiden vaihto. Ulkoa tulee helposti mukana roskaa, likaa ja pöpöjä.

Mä en vois kuvitellakaan, että leikki-iäinen tai ees pieni koululainen tulis hiekkalaatikon ja liukumäen jälkeen samoilla farkuilla sohvalle istumaan. niin meillä taidettiin kyllä tehdä mun lapsuuden kodissa, joten jotain on mennyt eri lailla ;)

Siis täh? Eli jos minä nyt lähden tästä nämä farkut jalassa käymään kaupassa niin mun pitää vaihtaa sisävaatteet kun tulen kotiin? :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis täh? Eli jos minä nyt lähden tästä nämä farkut jalassa käymään kaupassa niin mun pitää vaihtaa sisävaatteet kun tulen kotiin? :D :D

Onks sun lähikaupassa hiekkalaatikko ja liukumäki siinä pihalla, pyörähdätkö samalla niissä? :laugh:

En mä sano, että sun täytyy vaihtaa, mutta itse pidän sisällä olohousuja, en tykkä farkuista kotioloissa, eli mä vaihdan housut kauppareissulle :laugh: Jos mulla nyt ne farkut sattuisi olemaan ni toki voisin niillä kaupassa käydä ja lapsetkin joo. Sen sijaan jos olen ollut ulkoilemassa, vaikka sit vaan siinä hiekkiksen laidalla istunut ni en mielellään enää käytä sisällä.

Pakko vielä kysyä, kun ymmärsin joistakin vastauksista, että osa lapsista on tai ainakin saa olla sisällä ja ulkona samoilla vaatteilla... ei kai?

Pk:ssa ei.
Kotona riisuvat yleensä farkkunsa tms (mitä ikinä olikin ulkona päällä ) ja ovat pelkissä alushousuissa :). Kesällä, kun ulkoilivat shortseissa, saivat olla ihan samoissa sekä sisällä että ulkona.

Kuka oikeasti jaksaa vaihtaa AINA vaatteet toisiin kun lapsi tulee sisälle? Meillä noi 4v ja 6v ainakin menee edes takas koko ajan niin että ei kiitos.

Meidän 4 v tekee sen ihan automaattisesti... :D
Välillä suorastaan väännetään kättä, kun niillä ulkohousuilla, jolla on käyty esim. kaupassa tai kirjastossa voi minusta sitten olla sisälläkin, mutta herra haluaa välttämättä vaihtaa sisähousut.

Yhteistyössä