Facebookista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naamakirjaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naamakirjaton

Vieras
Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Jos olet facebookissa,niin näkyykö kavereiden päivitykset suoraan jotenkin,vai täytyykö niiden profiilissa käydä erikseen katsomassa?

Miesystävä tietää aina eksän menot ja olot facebookista. Minua ei haittaa sinänsä,mutta en halua syventää suhdetta, koska en ihan tiedä mikä tuo kuvio eksän kanssa on. Hän on sanonut,että se on lopullisesti ohi ja haluaa olla minun kanssani vaikka loppuelämän,mutta minä en pysty oikein uskomaan.

Sen voi valita, millaisia päivityksiä keneltäkin saa, eli ihmisen saa kokonaan piiloon jos tahtoo. FB valitsee itse ne, joiden päivitykset tulevat näkyviin etusivulle automaattisesti ja mulla ainakin ne on sellaisia, joiden kanssa olen tekemisissä fb:ssä eniten (eli joiden kanssa juttelen / joille kommentoin)
Aiheesta on kirjoitettu ihan artikkelikin:
"– Facebookilla on olemassa tällainen algoritmi, joka kontrolloi päivitysten näkyvyyttä sen perusteella, keiden kanssa käyttäjä on yhteydessä, Myrup Kristensen vastasi Digitodayn kysymykseen asiasta.

Käytännössä Facebook-päivitykset näkyvät parhaiten niille, keiden kanssa käyttäjä kommunikoi yhteisöpalvelussa muutenkin eniten. "

http://www.digitoday.fi/bisnes/2012/10/05/facebook-paljasti-nain-paivityksesi-nakyvat-ystavillesi/201239304/66

Eli tästä voisi kai päätellä,että hän kommunikoi eksän kanssa kuitenkin säännöllisesti. Vai voiko historia vaikuttaa? Aiemmin olivat tietenkin paljon tekemisissä. Nyt mies ei ole facebookissa ylipäätään kuin silloin tällöin.

Ei se sitä tarkoita että olisi ollut missään yhteyksissä eksän kanssa. Mulle ainakin tulee tosi monen semmosen tilapäivitykset kenen kanssa en oo missään yhteyksissä, enkä "tykkäillyt" sanomisista. Yhteiset kaveritkin vaikuttaa. Ei siis huolta :)

Yhteistyössä