facebook- miksi jotkut selostaa siellä koko elämänsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Claudia_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Claudia_

Vieras
Siis miks ihmeessä jotkut ihmiset haluu kertoa koko elämänsä facebookissa? Kaikille? Siis jokaisesta pienestäkin asiasta tullaan kirjoittamaan, musta tuntuu ettei paljoa yksityiselämää enää jääkkään kun sänkykamarin puolella (jota tämä tyyppi ei luojankiitos selosta facebookissa).

mut oikeasti, mun mies häpeäisi silmät päästä jos minä kirjottelisin facebookkiin " Timppa se sano tätä ja tota ja minä sitten sanoin siihen tätä ja tota ja timppa siinä sitten tokaisi" HAHHAHA... Siis ihan tyhmiä juttuja, plus tiiän enemmän hänen lapsestaan kun kenenkään edes lähimmäisen kaverini lapsesta.. raivostuttavaa.. Ja sit koitetaan niin kokoajan "olla jotakin" , laitetaan 20 kommenttia päivässä jossa on selostettu jokaisen hereillä olevan tunnin tapahtumat, sanomiset, + kuvat ja videot liitetään .. Huhhuh. Ja sit jokatoinen päivä fiilistellään jotain entistä synnytys hetkiä, naimisiinmeno hetkiä sun muita elämän "kohokohtia". "Oi niitä hetkiä kun sain muruseni syliin ja itkettiin vaan kullan kanssa siinä".. Voi ei mitä saippuaa, oikeasti. Sitten synnytys viellä dokumentoitiin ja pätkiä synnytyksestä laitettiin facebookkiin (siis video pätkiä).. ja synnytyksen aikana infottiin koko synnytyksen ajan tietoa facebookkiin " nyt auki 4 cm" yms ja ilmotettiin kokoajan missä mennään, lita kavereita istui varmaan senkin viikonlopun vaan koneella uteliaisuus kasvaessa hetki hetkeltä, taitaa nämäkin olla niitä NO LIFE tyyppejä.. synnytyksen jälkeen horistaan ja kirjotetaan kaks viikkoo jostai jälkivuodoista ja suihkutteluista sun muista kivuista .. Hohhoijaa, onkohan joku pieni tarve olla jotain muille.. Oli minullakin hieno synnytys, en vaan sitä kaikille edes haluaisi näytellä erinäisin keinoin. Toi on just tollasta, et on niin pirun no life elämä, et toi tuo sitä sisältöö et saa jossain internetin ihmeellisessä planeetassa huomiota.

Mulla on kaikki tommoset tyypit hide-listalla, niin ei ärsytä. Se on vaan se huomion keskipisteenä olemisen tarve. Ei kai siinä sen kummempaa.

Kun laittaa tuollaiset hide-listalle, niin sitten saa näkyviin ne oikeasti mielenkiintoisten ihmisten oikeasti mielenkiintoiset päivitykset ja jaksaa joskus käydäkin FBssä.

Ainakin tämä minun tuttuni josta puhuin, kaipaa NIMENOMAAN sitä huomiota ja ihastelua, varmasti ajattelee viellä että moni on hänelle kateellinenkin kuinka ihana hänen elämä on. Jos kerta pitää kirjoittaa facebookkiin jos oma mies on kehunut häntä kauniiksi " voi kun kulta oli ihana, hetki sitten tuli kotiin, keitti meille teetä ja kehui minut maailman kauneimmaksi naiseksi <3 On mulla myös maailman komein ja ihanin mies". Taitaa oikeasti asia olla niin, että hänen kotielämänsä on todella NIIN TYLSÄÄ, että tollasista asioista sitte pitää kehuskella ja päästä kertomaan. Jokaisesta pienestäkin "hassusta sananvaihdosta" (siis hänen ja miehensä välillä" infotaan facebookissa. Mulla tulee siis sellanen olo, et sen elämä on ihan törkeen tylsää ja kuivaa, yleensä sitä antaa toisten ymmärtää just jotain muuta mitä se elämä on.

Entäs sitten nää? "Huhhuh, kyllä nyt taas kiiltää kaikki paikat! Ihana ilma ulkona!" "Aivan ihana ilma tehdä suursiivous!" "Nyt on siivottu, ja sitten ulos, ihana ilma!" "Tulin juuri ulkoa, ihana ilma! Ja sitten siivoamaan, ompas täällä sotku!"

Siis JOKA päivä... "Olen niin reipas, istun perseelläni facebookissa ja leikin siivoavani"

Mulla on yks kaveri joka aloittaa heti aamusta selostuksen. "herätty -_-"
"kakarat hoitoon, äiti saa tulla lepää" Siihen mies totee.. "tekisit jotain siellä himassa"..
Sit koko pvä sitä lässytystä milloin on keitetty kahvit, ja milloin ruoka laitettu uuniin...
huoh!
Ja sittenkun lapset haetaan päiväkodista ja toinen eskarista, niin aletaan valittaa kuinka ei jaksa tehdä lasten kanssa mitään..
Ja mussuti, mussuti... sama jatkuu siihen astikun menee nukkumaan..
Jossain vaiheessa jokatoinen päivitys oli ton tyypin. TOdella rasittavaa..

Mulla on yks naamatuttu, jonka kirjoituksia mä aina odotan. :)
Hänellä huumori rönsyää, ja ajatukset juoksee. Ihan yksinkertaisista asioistakin osaa laittaa päivityksen mielenkiintoiseksi. Mä niin rakastan lukea sen seinää . :)

nyt tämä tyyppi odottaa jo toista lasta ( on jo aika pitkällä) niin aloitti sen uutisen kertomisen facebookissa aluksi kuukauden päivät VIHJAILI kokoajan asiasta "ooh, onpas turvonnut olo, taitaa tulla laihiskuuri kun ei housut mahu enää päälle", "ohho että onki paha olo, nyt haukkaamaan raitista ilmaa" sitten kaikki kamut ja kemut kyselevät "ootko kipeenä, ootko sairas jne" nii vastaus on "en" ja kun kysytään "ootko raskaana" niin joko ei vastata mitää, tai sitte kierretään asia jotenki ovelasti "eiikun eilen söin vahingossa homeista leipää, taitaa kostautua".
Hitto soikoon jos on raskaana eikä halua sitä heti kertoa, nii olis sitte hiljaa ja kertomatta, kun että kuukauden päivät sitä sitte VIHJATAAN kokoajan, mut mitää ei tunnusteta... Mun mielestä tosi huomionkipeetä. Koko toinen raskaus on nyt selostettu reilu puoleenväliin, et tuntuupa välillä siltä ku olis ite ollu lähes puol vuotta raskaana ku on senverta tarkan kuvauksen päivistä saanut.

• Tykkää
Reactions: Blue cat
Mikä on hide lista?

Kun laitat hiiren kursorin päivityksen kohdalle, niin siihen tulee oikeeseen yläkulmaan rasti. Kun klikkaat sitä rastia, aukeaa valikko, josta voit valita, haluatko poistaa näkyviltä vain sen yhden postauksen vai kaikki ko. tyypin postaukset. Jos poistat ne päivitykset näkyviltä, niin ne ei tuu sun newsfeediin, mutta voit silti halutessasi mennä sen tyypin profiilista katsomaan, mitä se kirjoittelee.

Varoitan, että tämä voi tietty aiheuttaa noloja tilanteita, jos oot tosi aktiivinen FB:ssä. Esim. mulla meni ohi yhden vauvankakkapäivittäjän uus raskaus, jota oli hehkutettu päivittäin FB:ssä jo np-ultrasta asti. Noh, sain kuitattua tilanteen sillä, että en todellakaan käytä FB:tä aktiivisesti, niin sanoin ihmettelin vaan, miten onkin tullu käytyä viimeaikoina niiiiiiin harvoin kattelmassa FB:ssä. :D

Hänellä huumori rönsyää, ja ajatukset juoksee. Ihan yksinkertaisista asioistakin osaa laittaa päivityksen mielenkiintoiseksi. Mä niin rakastan lukea sen seinää . :)

no toi on eri asia, kyllä mullakin on sellasia kavereita joilla huumori kukoistaa ja jotka kirjottelee tosi paljon ja ennenkaikkea mielenkiintosesti. mut tää kenestä mä puhuin ei tosiaankaa oo sitä.

Mulla myös pari tällaista tuttua, ja oikeastaan se on ainoa syy, miksi käyn nykyään satunnaisesti FB:ssa. Joillain vaan on tuo kirjoitustaito ja huumori hallussa!

no en mä viitsi poistaakkaan, mielummin sit kärisen ärsyyntyneenä ja kiva se on tänne tulla avautumaan, helpottaa ihmeesti :D Mut en mä viitsi häntä poistaa kyllä, ikävältä tuntuis jo huomaisi et oon menny poistamaan..

[QUOTE="hmm";23841864]Miks te ootte tällästen ihmisten kavereita? Mä poistan aina jos joku rupee ärsyttää...[/QUOTE]

No, ööö sukulaisia esim. on hieman hankala "poistaa".....;-)

Tää on paras ketju. Nauroin vedet silmissä 10 minuuttia. tuo aloittajan kuvaama tapaus ja tuo mussuti mussuti ruoka on uunissa tyyppi. (onko rollolainen)

en ole facebookissa joten en voi siellä seurata. Huhhuh!!!!

Mulla on kaverina eräs alle kolmekymppinen uusperheellinen nainen, jonka päivityksistä suurin osa pyörii alkoholin ympärillä. Milloin on ostettu lisää kaljaa kellariin tai korkattu valkkaria ruuan kanssa tai siideriä saunan jälkeen.

[QUOTE="huh";23842078]Tää on paras ketju. Nauroin vedet silmissä 10 minuuttia. tuo aloittajan kuvaama tapaus ja tuo mussuti mussuti ruoka on uunissa tyyppi. (onko rollolainen)

en ole facebookissa joten en voi siellä seurata. Huhhuh!!!![/QUOTE]

En usko, että tyyppi "mussuti, mussuti" on Rollolainen.. eihän se ehtis tänne, kun pitää päivittää facea kokoajan ;)

Mulla on kaverina eräs alle kolmekymppinen uusperheellinen nainen, jonka päivityksistä suurin osa pyörii alkoholin ympärillä. Milloin on ostettu lisää kaljaa kellariin tai korkattu valkkaria ruuan kanssa tai siideriä saunan jälkeen.

Mulla on kans tollanen kaveri. Selitetään kuinka vedetään miehen kanssa kuoharipullo, ja sitten tehdään boolia yms. ja lapset on TIETTY kotona..

Yhteistyössä