FACEBOOK asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimo23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaimo23

Vieras
Oletteko rekisteröityny sinne? Ja onko myös miehenne? Vai käytättekö samaa eli yhteistä profiilia siellä? Yhteiset kaverit? Mieheni oli viime viikolla rekisteröityny, ja saanut heti 9 kaveria, joista 1 on nainen jota hädin tuskin tunnemme. Miten tähän reagoida? Se on ystäväni miehen sisko.

Ärsyttää nyt hulluna, pilaako tuo facebook ihmisten suhteita??
Pitääkö itelläkin sinne laittaa kuvia ja ottaa kavereita, sit ollaan mustasukkaisia yhessä ja tapellaan kun on naisia ja miehiä kavereina...

Kummallakaan ei ole ollut koskaan missään kuvia, ja nyt mieheni siis teki profiilin, hällä on kuva lapsista ja itsestään, eli 2 kuvaa.

Miten teillä muilla toimii tuo????

Me olemme molemmat ja olemme toistemme kavereita. Lisäksi tiedoissa näkyy että olemme naimisissa. Molemmilla on vastakkaista sukupuolta olevia kavereita joita toinen ei ole tavannut.

Kummallakin on profiili ja omat ystävät.

Lapsellista tapella siitä jos on miehiä ja naisia ystävinä.. mulla on ainakii kumpaakin sukupuolta mm. entisiä koulukavereita jne. Eikä mie oo kyllä ainakaan niistä ollu mustasukkanen.

Meillä molemmilla on profiilit facebookissa. Mulla mies-kavereita joita mieheni ei tunne ja miehellä on nais-kavereita joita minä en tunne. Molempien profiilissa lukee että ollaan kihloissa toistemme kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo23:
Ei ole mikään provo! Ei mulla ole tarkoitus täällä provoilla! Oikeaa asiaa kysyn! Kun ittiä ärsyttää nyt tuo facebook homma!

Ärsyttääkö sinua jos miehelläsi olisi naispuolinen kaveri jota hän tapaisi vaikka muiden kavereidensa kanssa? Etkö taas itse huolisi kaveriporukkaanne miespuolisia?

No molemmat kuulutaan sinne, ja molemmilla tietenkin omat profiilit. Ja molemmilta löytyy toiselle tuntemattomia ihmisiä, esim. miehellä liuta minulle tuntemattomia naisia (ja myöskin miehiä) ja minulla myös :) Ei se meidän suhdetta pilaa, vaikka vaihtaakin niiden kanssa kuulumisia. Useimmat ovat vanhoja luokka kavereita tai nuoruuden ystäviä. Mä ainakin pidän facebookista koska näen siellä ulkomailla olevia ytäviäni, heidän kuviaan ja vanhojen kavereiden kuvia ja kuulumisia myös. On kiva nähdä mitä kenestäkin tuli ja mitä tekevät nykyään :) Se on harmitonta viihdettä, ja meillä myöskin pysyy sillä asteella.

Äh, oon vissiin liian jyrkkä tämän asian suhteen... Tunnen siis kaikki mieheni ystävät sieltä, ne on minunkin ystäviä mutta tämä yks nainen ärsyttää, kun se ei ole meidän kanssamme kunnolla ystävä, tiedämme sen vain ystäväni miehen kautta. Baarissa joskus ollaan juteltu.. Tiedän että hän pyytäisi minutkin ystäväkseen jos rekisteröidyn mutta haluanko? Taidan olla pikkumainen taas... :(

Äh, oon vissiin liian jyrkkä tämän asian suhteen... Tunnen siis kaikki mieheni ystävät sieltä, ne on minunkin ystäviä mutta tämä yks nainen ärsyttää, kun se ei ole meidän kanssamme kunnolla ystävä, tiedämme sen vain ystäväni miehen kautta. Baarissa joskus ollaan juteltu.. Tiedän että hän pyytäisi minutkin ystäväkseen jos rekisteröidyn mutta haluanko? Taidan olla pikkumainen taas... :(

Tiedätkö kun joillakin on vain sellainen tapa siellä naamakirjassa haalia itselleen kavereita. He sitten laittaa kaveripyyntöjä serkun kummin kaimalle jne. ja suurin osa nyt hyväksyy ne pyynnöt, jos nyt edes jollain lailla tuntee kyseisen henkilön. Ihan turhaa tästä mielesi pahoitat!!

Siellähän aktiivisemmat puolituttujen puolituttavat hakevat ystävikseen kaikkia, joita ovat joskus nähneet edes vilaukselta vain saadakseen mahdollisimman suuren ystävien lukumäärän itselleen. Ei missään nimessä kannata pahoittaa mieltään tai paheksua puolituttujen ystäväpyyntöjä.

Minulla ja miehelläni on vain maininta naimisissa, mutta emme ole edes kertoneet, kenen kanssa olemme (mies on opettaja, enkä halua että hänen oppilaansa perehtyvät minun tietoihini). Mutta ei Facebook varmaan paras paikka mustasukkaisille ole... Kummallakin meillä on omia mies- ja naistuttuja joita toinen ei tunne, työkavereita ja vanhoja koulukavereita, vanhoja ihastuksiakin. Kuvastaa oikeaa elämää, enhän minä miehen (nais)työkavereita ole koskaan nähnyt livenäkään!

Virtuaalimaailma on harmiton niin kauan kuin sen itse pitää sellaisena (eikä kukaan muu tietoja väärin käytä). Mutta jos sinua häiritsee se, että lasten kuvat ovat siellä esillä niin ne kannattaa ottaa sitten pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulepas:

Tiedätkö kun joillakin on vain sellainen tapa siellä naamakirjassa haalia itselleen kavereita. He sitten laittaa kaveripyyntöjä serkun kummin kaimalle jne. ja suurin osa nyt hyväksyy ne pyynnöt, jos nyt edes jollain lailla tuntee kyseisen henkilön. Ihan turhaa tästä mielesi pahoitat!!

Niin tuo ystäväkin meinasi, että jotkut haalii niitä kavereita vaikkei kunnolla tuntiskaan, eikä juttelun aiheita oliskaan.
Jospa en mainitse miehelleni mitään asiasta sittenkään...

Miehellä on fb:ssä enemmän kavereita kuin minulla. Hän on hyväksynyt kaikki saamansa kaverikutsut ja toiset tietysti ihan keräilevät niitä frendilistoja. On siellä entinen heilakin. Mieheni profiilissa on koko perheen kuvia, minunkin, niin ei mitään sinkkua siellä leiki.

Minun profiilini on yksityinen, eikä sitä kukaan löydä, jollen itse käy kutsumassa ihmisiä. Alle 10 on, ja siinä aion pitääkin. Miehelläni on myös joitakin sukuaisiani ystävinä, joita minä en ole kutsunut. Harva tietää, että minullakin on profiili.

Yhteistyössä