Facebook ahdistusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja face
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

face

Vieras
Oon harkinnut pidemmän aikaa liittymistä, mutta joku kauhea ahdistus mulla siihen liittyy...

Esim. just toi, että monille tuntuu olevan pääasia tai tärkein, monta "kaveria" siellä on. Sitte ne joilla on esim. 30 kaveria selittelevät sitä miks "vaan" 30. Hei, ihan oikeesti 30 kaveria on paljon!

Onko facebook sähköpostin korvaava yhteydenpito väline vai ihan jotain muuta?

Haluisin pitää niihin ihmisiin yhteyttä facebookin kautta, keiden kanssa lähettelen sähköpostiakin. Sekä haluisin löytää muutaman ihmisen vuosien takaa. Onko facebook väärä vai oikea paikka siihen tarkoitukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja face:
Oon harkinnut pidemmän aikaa liittymistä, mutta joku kauhea ahdistus mulla siihen liittyy...

Esim. just toi, että monille tuntuu olevan pääasia tai tärkein, monta "kaveria" siellä on. Sitte ne joilla on esim. 30 kaveria selittelevät sitä miks "vaan" 30. Hei, ihan oikeesti 30 kaveria on paljon!

Onko facebook sähköpostin korvaava yhteydenpito väline vai ihan jotain muuta?

Haluisin pitää niihin ihmisiin yhteyttä facebookin kautta, keiden kanssa lähettelen sähköpostiakin. Sekä haluisin löytää muutaman ihmisen vuosien takaa. Onko facebook väärä vai oikea paikka siihen tarkoitukseen?

Musta ihan hyvä pakkaa siihen tarkoitukseen. Mä en ota kamuiksi kun tuttuja ja musta ollut kiva pitää yhteyttä vanhoihin kamuihin joista en ollut pitkään aikaan kuullut :)

jep,ittelläkin joitakin puoli tuttuja luokaltamme...ja mulle etäisiä. Mutta pääosin muut joko lapsuuden keverita, joihin ei aikoihin pidetty yhteyttä tai läheisempiä=)

Ja sit just se, että kukaan ei ole muka pyytänyt ketää facebook kaverikseen, vaan kaikkia on pyydetty? WTF? Sittehän kellään ei pitäis olla yhtään ystävää siellä jos kaikki puhuu totta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja sit just se, että kukaan ei ole muka pyytänyt ketää facebook kaverikseen, vaan kaikkia on pyydetty? WTF? Sittehän kellään ei pitäis olla yhtään ystävää siellä jos kaikki puhuu totta...

No tuo on taatusti ihan höpöpuhetta. Ainakin minä olen pyytänyt kymmeniä ja taas kymmeniä, ja vain muutama minua. Mitä väliä sillä on (ei minulle ainakaan)? Pääasia että on ollut todella kivaa jutella lapsuuskavereiden kanssa, ja nähdä heidän kuviaan, siitä miten ovat muuttuneet ja kasvaneet aikuisiksi. Sinne sekaan vaan :wave:

Minulle FB on ainakin helpompi tapa pitää ihmisiin yhteyttä kuin tavallinen sähköposti. Olen hirmu laiska kirjoittelemaan sähköpostia ja tuntuu että en saa mitenkään aikaiseksi ikinä kirjoittaa mitään kun se on sellainen projekti. Facebookissa tulee viestiteltyä enemmän, tulee laitettua ihan lyhyitäkin viestejä ja kyseltyä kuulumisia useammin. Sekin varmaan vaikuttaa, että näkee kavereiden kuvat siellä.

Mulla on vähän yli 10 kaveria tällä hetkellä, olen ollut siellä niin vähän aikaa ettei ole tullut vielä mitään kutsuja vanhoilta luokkakavereilta tms. En oikein tiedä, miten niihin suhtautuisin, kun jotenkin vähän häiritsee oman elämän levittely "tuntemattomille". Mutta saahan siellä säädettyä niistä yksityisyysasetuksista, kuka saa nähdä mitäkin juttuja. Itse laitoin kaverilistanikin piiloon, ettei kukaan näe, että mulla on niin "vähän" kavereita :D

Mä oon kans toistaseks elänyt ihan ilman naamakirjaa... enkä oikeestaan halua(isi) siihen liittyäkään, en tiiä jokin siinä AHDISTAA! Mulla on kerran lukioaikoina ollut yks kahjo ahdistelija, joka esim.ajoi yöllä kotoaan 300 km tuomaan suklaata meidän ulkokuistille, istui yöllä autossaan ja kirjoitteli mulle kirjeitä ("istun nyt autossani kello 02 koulusi ulkopuolella ja ajattelen, että tuolla sinä päivät aherrat" jne) kirjeitä tuli vajaan vuoden ajan ja en koskaan vastannut, viimesessä kirjeessään uhkasi tappaa itsensä...jne Pelkään, et tuolta mut löytää taas joku hullu tai sit joku kouluaikanen koulukiusaaja alkaa taas ahdistelemaan tai jotain... Mulla on kouluajat sen verran kiusallista muisteltavaa, että en halua kuulla monestakaan tyypistä. Enkä halua, että he näkevät mitä mulle kuuluu...
Eläähän Facebookia ilmankin, eläähän?

Alkuperäinen kirjoittaja louho:
Mä oon kans toistaseks elänyt ihan ilman naamakirjaa... enkä oikeestaan halua(isi) siihen liittyäkään, en tiiä jokin siinä AHDISTAA! Mulla on kerran lukioaikoina ollut yks kahjo ahdistelija, joka esim.ajoi yöllä kotoaan 300 km tuomaan suklaata meidän ulkokuistille, istui yöllä autossaan ja kirjoitteli mulle kirjeitä ("istun nyt autossani kello 02 koulusi ulkopuolella ja ajattelen, että tuolla sinä päivät aherrat" jne) kirjeitä tuli vajaan vuoden ajan ja en koskaan vastannut, viimesessä kirjeessään uhkasi tappaa itsensä...jne Pelkään, et tuolta mut löytää taas joku hullu tai sit joku kouluaikanen koulukiusaaja alkaa taas ahdistelemaan tai jotain... Mulla on kouluajat sen verran kiusallista muisteltavaa, että en halua kuulla monestakaan tyypistä. Enkä halua, että he näkevät mitä mulle kuuluu...
Eläähän Facebookia ilmankin, eläähän?

Mäkään en haluu, että kuka tahansa mut sieltä löytää. Mut siellä on tosi hyvät yksityisyysasetukset, joten voit rajata hyvinki tiukkaan kuka sut näkee. Mut löytää haullakin vaan kaverit ja yhteyttä voi ottaa vaan kaveriks kuttumalla. Mun kaverit on siis listalla lähinnä mun oman kutsun kautta.

Mun mielestä se on hyvä systeemi pitä ihmisiin yhteyttä ja kertoo omia kuulumisia. Mut ilmankin pärjää varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ei mulla varmaan ole 30 kaveria facebookissa. Mä en hae sellasia kavereita, joiden kanssa en olis kuitenkaan tekemisissä.

Just näin. Mul on jotain alle 20 kaverii listoilla, mut jokaiseen pidän yhteyttä ja olen ennen facebookiakin pitänyt. Kyllähän sinne helposti parisataa kaveria sais, mutta kun en halua että puolitutut/ vanhat ystävät, joiden kans en muutenkaan ole tekemisissä, lueskelee kaikki mun jutut ja kattelee muutenkaan...

:D

Jos joku sellanen pyytää mua FB-"kaveriksi", josta mä en tykkää,niin millain siitä kaveruudesta voi kieltäytyä? Tai saako jonkun epähuomiossa kaveriks kelpuutetun poistettua kavereistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Sylvi harmaana:
Jos joku sellanen pyytää mua FB-"kaveriksi", josta mä en tykkää,niin millain siitä kaveruudesta voi kieltäytyä? Tai saako jonkun epähuomiossa kaveriks kelpuutetun poistettua kavereistaan?

Jätät vaan painamatta sitä hyväksy-nappia =)

:D Vai on noloa, jos on 30 kaveria!!! Mulla on vähän päälle kymmenen kaveria siellä, eikä nolota yhtään. :D Minä en ymmärrä mitä merkitystä sillä on ja mitä siitä hyötyy, jos siellä on kaverina jotain puolituttuja, tutun tuttuja tai tuntemattomia. Minä en ole jaksanut etsiä sitä kautta ketään, enkä ole hyväksynyt kavereikseni tuntemattomia - Enkä hyväksy, ellei joku osaa erittäin hyvin perustella mitä ideaa siinä on. :

"If you would like to remove a friend, please navigate to the person's profile page. When you view the person's profile page, you will see the 'Remove from Friends' link at the bottom of the page. If you select this option, you will be removed from the person's Friend List as well. You will need to repeat the friend confirmation process if you wish to be friends with this person again."

Alkuperäinen kirjoittaja FB:
"If you would like to remove a friend, please navigate to the person's profile page. When you view the person's profile page, you will see the 'Remove from Friends' link at the bottom of the page. If you select this option, you will be removed from the person's Friend List as well. You will need to repeat the friend confirmation process if you wish to be friends with this person again."

Täng juu *se kukkapuska* :)

Minä kans aluksi mietin sitä kaverhommaa.... Päätin kuitenkin, että hyväksyn kavereiksi vaan ne joiden kanssa HALUAN olla tekemisissä. En siis hyväksy/pyydä kaikkia ketä vaan "oon joskus nähny ja moi sanonu", kuten monella tyylinä.
Eli vanhoista koulukavereistakin vain ne, joiden kaveri olin silloin, haluan edelleen olla ja joiden haluan näkevän kuvia perheestäni jne.
Ei siis määrä vaan laatu =)
Tietysti kukin tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja louho:
Näkeekö muut ketä mulla ois siellä kavereina? Näkyykö ne mun valokuvat kaikille?

Sinne pystyy laittamaan asetuksen, ettei kaverilistasi näy yleisessä haussa. Ja omaan profiiliin voi tietenkin laittaa asetuksen, haluaako sen näkyvän kaikille vai vain kavereille. Valokuviinkin voi laittaa, kenelle ne näkyvät ja siellä voi esim. estää tiettyjen kavereidenkin pääsyn valokuviin, jos on sellaisia ei-niin-läheisiä kavereita listalla. On olemassa myös sellainen vaihtoehto, että estää jonkun henkilön kokonaan näkemästä olemassaoloasi Facebookissa, jos menneisyydesta sellaisia haamuja löytyy. Siellä on ihan hyvät nuo yksityisyysasetukset, ja niihin kannattaa tutustua.

Yhteistyössä