Exän Kaveri, vai Kaverin Ex?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkiintynyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkiintynyt?

Vieras
Kaveripiirissämme on yksi nainen, jolla on jokin ihme tarve tehdä lähempää tuttavuutta exiensä kavereiden ja kavereidensa exien ja myös nykyistenkin kanssa.

Miksi ei voi mennä merta edemmäs kalaan, vaan täytyy todistella itselleen, että on haluttavampi kuin kaverinsa ja iskeä kavereiden miehiä?
Tätä on tapahtunut jo suurinpiirtein kymmenen vuoden ajan.

Tämän hetkinen tilanne:
Tämä "kaverimme" (minä en häntä enää kaverina pidä), sanotaanko vaikka Maija seurustelee tällä hetkellä Ex-miehensä kaverin (nimetään hänet Matiksi) kanssa. Tästä tuli aikanaan iso soppa.
No samaan aikaan Maija rupesi pyörittämään minun exääni ja pettikin Mattia minun exän kanssa.
Kun minä ja exäni olimme yhdessä, Maija pisti silloin jo kapuloita rattaisiin.

Aiemmin Maija on käynyt läpi jollakin tasolla yhteensä kolmen kaveripiiriimme kuuluvan naisen miehet (+ tietenkin minun exäni). Kaikilla lapsia ja ovat avioliitossa. Maijalla itselläänkin on lapsi exänsä kanssa.
Ainoastaan tämä Maija on pysytellyt vapaampana sieluna ja vaihtaa miehiä tiuhempaan tahtiin. Hän on (jos näin voi sanoa) tyypillinen nainen. Mukava alkuun miehiä kohtaan. Flirttailee kovasti, ja on ihana persoona. Hetken seurusteltuaan ja valloituksensa tehneenä, muuttuu miehiä kohtaan hirviöksi.
Todella paha komentamaan ja tiuskimaan miehellensä muidenkin edessä. Tämä ei siis rajoitu vain omaan kotiin ja kuulopuheisiin, vaan Maija tiuskii härskisti kavereidensa edessä miehelleen.
Mikä tekee miehistä niin tyhmiä, että vaikka ovat nähneet Maijan käyttäytymisen vuosikymmenen ajan, he silti yrittävät onneaan ja lankeavat?
Maija ei kuitenkaan ole kaveripiirimme kauneimpia ja mukavimpia naisia. Maijalla ei ole isot tissit tai mitenkään hyvä perse. Hän on normaali suomalainen nainen.
Onko miehillekin tärkeää vain yrittää koettaa olla hetken Maijan tähtiä vai mitä?

Täytyy todeta tähän vielä, että vahingon ilo on paras ilo:

Eräänä keskikesän juhlana olimme kaveripiirimme kanssa juhlimassa mökillä.
Kaikki olivat siellä.
No Maija tapansa mukaan katosi johonkin jonkun miehen kanssa (tällä kertaa pihasaunalle "keskustelemaan").
Minä menin mieheni (nykyisen exäni) kanssa nukkumaan isoon tupaan, jossa kaikkien oli tarkoitus nukkua.
Hetken perästä nukkumaan tuli myös Maijan silloinen mies ja Maijan oma sisko.
Eikä aikaakaan kun Maijan mies ja Maijan sisko olivat täydessä touhussa ja jäivät verekseltään kiinni.
Maija tuli paikalle ja sota oli valmis. Nyrkit viuhuivat ja iskuja sateli. Maija oli selvästi poissa tolaltaan ja tooodella vihainen.
Meistä moni myhäili tyytyväisenä: "Osui se pilkka omaankin nilkkaan, ja vieläpä siskon toimesta!"

Kaiken tämänkin jälkeen Maija on jatkanut touhujaan.
Eikö ihminen osaa muuttua?
Eikö ihminen osaa hävetä? varsinkin kun tietää että mitä hänen "kaverinsakin" hänestä puhuvat. Kyseistä ihmistä ei kaveripiirissämme arvosteta enää juurikaan, mutta silti hänet kutsutaan kohteliaisuudesta mukaan tapahtumiin, juhliin jne. Onhan Maija osaltaan vanha perhetuttukin.
Itse katkaisin välit kyseiseen ihmiseen jo keväällä ja vastaan tullessaan hän ei kehtaa edes silmiin katsoa. Ehkäpä ymmärtää menneensä nyt viimeisen kerran liian pitkälle?
Mielestäni on roskasakkia kun kavereihinsakin menee välit pilaamaan. Pthyi!
White trash..

Onko muilla tällaisia naisia "kavereinaan"?

Ei oo kaverina, mutta "kaverina" joo. Mä luulen et tällaisia löytyy joka porukasta. Mä en ymmärrä. Ihan vasta tää "kaveri" esitti todella hyvää kaveria mun hyvän kaverin kanssa, ja heti kun tilaisuus tuli, meni sänkyyn tän kaverin eksän kans. Eikä erosta ollut kauan. Ei voi vaan käsittää minkälaisia lutkia tää maailma on täynnä!

Toinen on sellainen että vokottelee ja flirttailee etenkin varattuja miehiä, ja on itsekin varattu... Pussailee ja halailee, ja varmasti tekisi enemmänkin jos tilaisuus tulisi, ja jos joku alkaisi jollekin hänen kanssaan. Oman siskonsa miestäkin vokottelee minkä kerkeää... Hohhoijaa, sanon!

Nämä eukot kuuluu kastiin:
"saunan takana on tilaa".

Tyhmiä on ukotkin, kun haluavat polkupyörää vielä kertaalleen polkea.
Vaikka eihän se tavara käyttämällä kulu. Rikkoo usein kuitenkin monen pienen lapsen elämän ehjässä perheessä..

En mä vaan tunne tuollaisia tyyppejä, enkä edes tiedä.
Palstalta välillä lukenut, mut irl en oo kuullut ikinä et joku ois noin tollo.
Elän siinä käsityksessä, et avoimesti tuollaisia tyyppejä pyörii vähän "sellaisissa" piireissä..Ja ne piirit mä tunnistan jo ulkoisesta olemuksestaan..

Onhan noita olemassa. Esim. Eräs opiskelukaverini oli (en tiedä nykytilanteesta muuta kuin että seurustelee) sellainen... Hyvänä esimerkkinä meidän kotibileet, joissa mulla oli silminnähden flirttiä yhden miehen kanssa. Siitä jatkoimme baariin ja mies keskusteli tiiviisti kanssani, haki juomia, tanssittiin yhdessä jne. En edes huomannut, että tämä hempukka olisi ko. miehen kanssa jutellut, paitsi silloin kun kävin vessassa, oli kärppänä tämän miehen kimpussa. No, silloin en vielä ajatellut että siinä olisi ollut mitään sen enempää. Kellekään ei jäänyt epäselväksi, että mies lähti saattaamaan miua baarista kotiin. Kiltisti mies jatkoi saattoreissunsa jälkeen omaan kotiinsa ja vaihdettiin puh. nrot ja sovittiin treffit. Tämä naispuoleinen kaverini oli onkinut miehen puhelinnumeron ja laittanut tälle seuraavana päivänä viestiä, että kiinnostaisi tutustua paremmin... Tämä nainen ei tiennyt, että nukuimme miehen kanssa yön eri osotteissa, mutta mielestäni oli aivan äärimmäisen törkeää lähteä vielä perään vikittelemään, kuitenkin olisi iso mahdollisuus ollut, että edelleen olisimme olleet voinut miehen kanssa olla yhdessä kun tuo viesti hänelle tuli.
No, aloimme tämän miehen kanssa seurustelemaan ja kaveriporukan illanvietot oli aika kiusallisia jos tämä mieskin oli mukana...

Toinen juttu oli, kun aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa ja käytiin toisella pakkkakunnalla moikkaamassa kavereitani ja samassa seurueessa oli sitten sattumalta tämä ko nainen, eivätkä esittelyjä enempää keskustelleet, mutta tämä naine oli sitten mennyt pyytämään miestäni facebookissa kaverikseen... tässä vaiheessa alkoi jo hiemen huvittamaan.

Ja ompahan tuo muissakin bileissä flirttaillut toisten kavereideni miesten kanssa.

Onneksi ei tarvi nykyään olla missään tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24645957:
jos on eronnut jostakin miehestä tai naisesta jolloin siitä on tullu se ex, niin eihän se ole enää silloin oma mies tai nainen, vaan se on ihan vapailla markkinoilla. ja saa seurustella tietääksen kenen kanssa haluaa

ihan oikein!! mikä ihmeen tabu on että exien kanssa ei saisi tietyt ihmiset seturustella?? varmasti tietyistä syistä se ei ole enää sinun nyksä vaan exä, joten antaa muiden kokeilla iiihan vapaasti ja siihen ei pitäis olla mitään sanottavaa.

[QUOTE="vieras";24646010]ihan oikein!! mikä ihmeen tabu on että exien kanssa ei saisi tietyt ihmiset seturustella?? varmasti tietyistä syistä se ei ole enää sinun nyksä vaan exä, joten antaa muiden kokeilla iiihan vapaasti ja siihen ei pitäis olla mitään sanottavaa.[/QUOTE]

Senkun seurustelette kavereidenne eksien kanssa, mutta mielestäni on korrektimpaa olla vehtailematta lähipiirin eksien (tai nyksien) kanssa.
Itse en lähtisi välejä kiristelemään ystäväni eksän takia. Kyllä niitä miehiä (tai naisia) löytyy muualtakin. Jos siis ei ole kokonaan markkina-arvoaan kadottanut.

Yhteistyössä