Exät hoitakoon lapsensa kotonaan niinku haluaa..

• Viestiketjun aloittaja molempia
  • Ensimmäinen viesti
molempia
...mutta mulle on ainakin kenenkään ihan turha tulla itkemään miten mun pitäis toimia omassa kodissani!
Minä hoidan omat lapseni parhaaksi katsomallani tavalla ja samat säännöt pätee niin omiin lapsiin kun miehen esikoiseen, sopii se miehen exälle tai ei. Eikä kyllä sovikaan, kun jaksaa itkeä ja valittaa kun poika ei saa täällä tehdä ja olla niinku kotonaan \|O
Eli meillä EI saa pelata pleikkarilla tai tietokoneella aamusta iltaan,
meillä EI saa katsoa telkkaria aamusta iltaan ja lisäksi;
meillä ulkoillaan lähestulkoon joka päivä, vähintään 2h/pv.
Kotona saa tehdä mitä haluaa, eikä tarvii ulkoilla tms.
Kotona ei myöskään tarvitse pestä käsiä eikä hampaita ja syödä saa mitä haluaa, milloin vaan haluaa... (ilmankos poika joutui laihdutuskuurille jo 5-vuotiaana...)
minkäänlaisia käytöstapojakaan ei ole opetettu.
Voi voi, ei ihme ettei akka saa lapseensa minkäänlaista kuria ja tolkkua, vaan poika hyppii silmille minkä kerkee :p
Miehen ex-vaimo on vaan katkera ja kateellinen kun ukko ei enää hypi hänen ja pojan pillin mukaan, vaan ajattelee muitakin lapsiaan nykyään.
Että suksikoon se akka mielipiteineen suolle ja antais meidän elää rauhassa

:/ :/

ninpä
No miksette ota lasta teille jos sillä noin kurjat oltavat on?Niin ja eikö se ole lapselle mielestäni hyväksi kun on edes yksi paikka missä homma toimii sillai kun kuulukin eli teidän tykönä.Lapsi saa olla kiitollinen kun on noin välittävä äitipuoli.vaikkei välttämäti osaa arvostaakkaan vielä.Onhan se selvä että joka kodissa on omat säännöt mitä noudatetaan.Kunhan ei ole lapselle haitallista kasvatusta.

Toi oli kuin mun kirjotus, meillä käy miehen tyttö, eskarilainen, mun lapset ovat 14,12,8,2, kaikilla lapsilla on säännöt, joita noudatetaan, myös miehen muksu, vaikka kotona saa tehdä mitä haluaa, ja äitinsä on valittanut kun meillä ollaan niin ilkeitä, joutuu syömään ja nukkumaan, eikä saa karkkia ja leluja kun haluaa, jos tolla tyylillä olisin noi 4 lasta kasvattanut, ne hyppis totaalisesti silmille, varsinkin murkkuikäiset, joten kun olen itse kasvattanut lapseni ihmisten tavoille, niin nyt joudun kasvattaa miehen muksun, väsyttää se ainainen tappelu säännöistä...
:/

Meillä taas kotona on säännöt kotiintuloista sun muusta. Isänsä luona kesällä saivat olla ulkona niin myöhään kun huvitti, kahden maissa aamulla olivat kavereilleen soitelleet että ovat ulkona. Kyllähän se hieman ketuttaa, ei ihme että iskällä on niin paljon kivempaa ku kotona :/ Mutta ovat jo sen verran isoja tyttöjä että tietävät kyllä ettei kotona päde sama meno ku iskälässä.

Meni vähän ohi \|O Mitäs sääntöjä siellä ap:n lapsipuolen kotona on :LOL: :LOL:
Mun mielestä, jos etällä ei uudessa perheessään oo lapsia(siis on vaan puoliso) ois hyvä noudattaa samoja sääntöjä kuin kotona. Tietysti edellyttäen, että kotona on säännöt ;)

Mitä tommonen peli on, jos sinä kasvatat lasta ja äiti ei ollenkaan, eikä sitten vähääkäään osaa arvostaa sinun antamaasi rakkautta lasta kohtaan. Voisi lähi opetella kunnioittamaan ihmisiä ja kasvattamaan lastaan :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 12:37 Tuittu kirjoitti:
Mun mielestä, jos etällä ei uudessa perheessään oo lapsia(siis on vaan puoliso) ois hyvä noudattaa samoja sääntöjä kuin kotona. Tietysti edellyttäen, että kotona on säännöt ;)

Mitä tommonen peli on, jos sinä kasvatat lasta ja äiti ei ollenkaan, eikä sitten vähääkäään osaa arvostaa sinun antamaasi rakkautta lasta kohtaan. Voisi lähi opetella kunnioittamaan ihmisiä ja kasvattamaan lastaan :)
Mielestäni iskän uusi kumppani on aika puolueellinen arvostelemaan lasten äidin tapaa kasvattaa lapsiaan. Ei liene yhtä ainoaa tapaa olla hyvä äiti? Jokainen yrittää parhaansa? Ja joku viisas on joskus sanonut, että jokainen äiti on omille lapsilleen paras äiti.
Olisi varmaan hyvä miettiä molempiin koteihin yhdenmukaiset säännöt. Ei sekään ole reilua, että isän kotona "äitipuoli" äidin kiusaksi laatii erilaiset säännöt lapsille kuin näiden kotona on?
Ja herää ajatus: miksi äidin pitäisi arvostaa kirjoittajaa, kun tämäkin katsoo asiakseen parjata äitiä ja hänen tapaansa olla kasvattajana? Eihän noin toimiessaan voi odottaa arvotusta toiselta osapuolelta, kun ei itsekään toista arvosta!! Kunnioitus syntyy yleensä molemminpuolisesta arvostuksesta ja hyväksynnästä!!!

peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2006 klo 12:22 Piikku kirjoitti:
\

Mielestäni iskän uusi kumppani on aika puolueellinen arvostelemaan lasten äidin tapaa kasvattaa lapsiaan. Ei liene yhtä ainoaa tapaa olla hyvä äiti? Jokainen yrittää parhaansa? Ja joku viisas on joskus sanonut, että jokainen äiti on omille lapsilleen paras äiti.
Olisi varmaan hyvä miettiä molempiin koteihin yhdenmukaiset säännöt. Ei sekään ole reilua, että isän kotona "äitipuoli" äidin kiusaksi laatii erilaiset säännöt lapsille kuin näiden kotona on?
Ja herää ajatus: miksi äidin pitäisi arvostaa kirjoittajaa, kun tämäkin katsoo asiakseen parjata äitiä ja hänen tapaansa olla kasvattajana? Eihän noin toimiessaan voi odottaa arvotusta toiselta osapuolelta, kun ei itsekään toista arvosta!! Kunnioitus syntyy yleensä molemminpuolisesta arvostuksesta ja hyväksynnästä!!!
Ehkä niitä sääntöjä ei ole äitipuoli tehnyt lapsen eikä lähin kiusaksi. Onko tullut m ieleen että HEIDÄN kotiin on luotu yhteiset säännöt YHDESSÄ koska he asuvat siellä ja onhan usein perheessä myös muita lapsia jotka joutuisivat eriarvoiseen asemaan jos etä lapsi saisi tehdä vierailullaan asioita joita lähi lapset ei saa.

Meillä miehen poika sopeutui hienosti meidän sääntöihin meillä mutta äidillä oli sensijaan ongelma kun poika ei esim. saanut katsoa tv:tä niin myöhään kuin kotona, eikä voinut sitten pojan kanssa keskustella mitä viime lostissa tapahtui tai jossain muussa sarjassa( mitä mun mielestä ei voi edes näyttää 9v lapselle). Mutta ei olla puututtu siihen mitä kotonaan tekevät, sehän on heidän asia ja emme myöskään anna äidin puuttua meidän sääntöihin koska ne ei todellakaan ainakaan vahingoita poikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2006 klo 18:59 peuhu kirjoitti:
\
\

Ehkä niitä sääntöjä ei ole äitipuoli tehnyt lapsen eikä lähin kiusaksi. Onko tullut m ieleen että HEIDÄN kotiin on luotu yhteiset säännöt YHDESSÄ koska he asuvat siellä ja onhan usein perheessä myös muita lapsia jotka joutuisivat eriarvoiseen asemaan jos etä lapsi saisi tehdä vierailullaan asioita joita lähi lapset ei saa.

Meillä miehen poika sopeutui hienosti meidän sääntöihin meillä mutta äidillä oli sensijaan ongelma kun poika ei esim. saanut katsoa tv:tä niin myöhään kuin kotona, eikä voinut sitten pojan kanssa keskustella mitä viime lostissa tapahtui tai jossain muussa sarjassa( mitä mun mielestä ei voi edes näyttää 9v lapselle). Mutta ei olla puututtu siihen mitä kotonaan tekevät, sehän on heidän asia ja emme myöskään anna äidin puuttua meidän sääntöihin koska ne ei todellakaan ainakaan vahingoita poikaa.
Yhdynpä tähän peuhun kirjoitukseen.Tuskinpa äitipuolet äitien "kiusaksi" sääntöjä luo... :LOL:
Kyllä jokaisessa kodissa on omat tavat/säännöt ja se on vaan kaikkien osapuolien hyväksyttävä.Tietysti ihanteellista olisi jos asioista voisi hienotunteisesti keskustella astumatta kenenkään varpaille.
Etenkin äitien on vaikea kestää kritiikkiä keneltäkään ja saati sit jos palautetta antaa äitipuoli...Vaikka joskus kyllä sivummalta näkeekin asiat paremmin!
Väärin on jos vanhemmat tosiaan tekevät ns.toisilleen kiusaa lupaamalla/antamalla lapsen tehdä luonaan juuri niitä asioita mitä toinen kieltää.Tätäkin riitaisissa eroperheissä on lähipiirissänikin tehty ja lapset kyllä käyttävät tilannetta HÄIKÄILEMÄTTÖMÄSTI hyväkseen.Saattavat jopa lällätellä isälle joka kieltää 10-vuotiasta ottamasta toisia korvakoruja et kyllä äiti antaa luvan kunhan sen luo mennään... \|O

alkuperäinen
\
\

Herää ihan oikeesti!!!!!
Et ilmeisesti lukenut koko kirjoitusta, tai sit sulla ei ole mitään käsitystä MISTÄÄN!
Jokaisella on oikeus laatia säännöt omassa kodissaan, enkä tosiaan ala yhden katkeran ex-vaimon takia muuttamaan hyväksi havaittuja sääntöjä, eikä kukaan täysjärkinen voi sellaista edes vaatia! Jos lapsen kotona ei ole mitään sääntöjä, niin minunko pitäisi tehdä samalla tavalla?!?!?!?!?!?!?!?! Osaatko edes kuvitella minkälaista meidän elämä olisi kuuden lapsen kanssa ilman sääntöjä?
Käsittämättömän typerä kirjoitus/kommentti tähän asiaan, anteeks nyt vaan! \|O \|O \|O \|O \|O

hihihih
tuli sellanen visio päähän että kun se miehen lapsi tulee vkoloppusin niin meillä onkin kahdet säännöt, tai siis omilla lapsilla ne luodut säännöt omassa kodissa, ja sitten tulee tämä sisarpuoli jolla ei sääntöjä ollenkaan..tai jos on noudattaa niitä omia sääntöjä.. :LOL: kyllä siinä menis porukka sekasin..miksei sitten päiväkodissakin hoideta lapsia jokaisen äidin sääntöjen mukaan, eikä niiden yhteisten sääntöjen mukaan????!!!!haloo, just niin noudatammehan aikuisetkin muiden luomia sääntöjä, miksi siis katsot että äitipuolet säätää näitä lapsien sääntöjä exien kiusaksi??et sinäkään voisi tulla minun kotiini ja elää niin kuin kotonasi, noudattaisit minun kotini sääntöjä..samoin kun minä sinun..jos minun/meidän yht.lapset menevät nukkumaan klo.20 misi se exän/miehen lapsi saisi valvoa 22, siksikö kun äiti on antanut tämmöiset säännöt..vai pitäisikö meidän muuttaa sääntömme ja kasvatustapamme joka toine vko exän sääntöjen mukaisiksi ettemme olisi niin kennkkumaisia exää kohtaan, ja kiusaisi hänen lastaan???mietippäs sitä.. ;)

Yhteistyössä