Exä soittelee jatkuvasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minni"

Vieras
Mua on hissukseen alkanut rasittaa exä, joka on alkanut soittelemaan ja viestittelemään lähes päivittäin. Erottiin kesän alussa. Alkuun ei paljoa muuten soitellut, ellei ollut jotain lapsenhoitoon liittyvää. Nyt soittelee kertoakseen kipeästä pikkusormestaan yms. Samaten on alkanut jotenkin tuppautumaan meille useammin. Tavallaan ymmärrän, kun mies muutti mun kanssa Suomeen ja sillä ei ole sellasta omaa tukiverkostoa, toki muutama kaveri. Ja sillä on eron jälkeen ollut vaikeuksia löytää omaa kämppää ja töidenkin kanssa hankaluuksia. Silti on alkanut jotenkin liikaa mielestäni ottamaan yhteyttä, lähes päivittäistä nykyään. Välillä melkein unohtaa, että ollaan koskaan erottukaan, vaikka ei toki mitään fyysistä ole eikä tekisi mielikään. Mietin pitäisikö kohta sanoa jotain vai katella josko tämä tästä tasoittuu? Exä varmaan suuttuisi ja nakkelisi niskojaan siinä lapsen nähden pitkänkin aikaa, mitä haluisin välttää jos suinkin mahdollista. Mielipiteitä anyone?

No jos se sinua kovasti häiritsee, niin pitää sanoa. Mutta toki tässä tapauksessa täytyy yrittää ajatella tarkemmin miten sen tekee, koska tilanne on täysin erilainen ja varmaan tarvitsee nyt tukea. On kuitenkin lapsen ainoa isä ja sitä et halua nähdä, että käy huonosti.

Et kai ainaa vastaa heti kun soittaa? Mun mielestäni voit olla välillä vastaamatta tai laittaa vaikka tekstarin ja kysyä, mitä asiaa. Ja tekstareihin ei mielestäni tartte vastata heti, jos asia ei liity lapseen. Ehkä ne soitot siitä harvenee, kun tajuaa ettet ole 24/7 tavoitettavissa.

Varmaan vielä odottelen miten tilanne kehittyy, koska vielä ei ihan hirveästi rasita, ihmetyttää ja hieman kyllästyttää vaan. On ihan totta että exä tarvitsee tukea, enkä halua ottaa turhaan riskiä, että suuttuu ja lapsikin siitä kärsisi. Toi on hyvä että ei kovin pian vastaa viesteihin jotka ei liity lapseen. Puhelimeen en aina ihan heti vastaakaan kun usein on jäänyt äänettömälle. Harmittaa ehkä se, kun olen jo mielestäni suht hyvin toipunut erosta, olen jopa hiukan ihastunutkin jo eron jälkeen, tosin sellaseen turvalliseen kohteeseen, jota tuskin enää tulen kohtaamaan. Kuitenkin nyt kun toi ex onkin yhtäkkiä niin paljon yhteydessä ja ollaan ihan hyvissä väleissä, niin välillä alkaa pohtimaan voisiko meillä olla joskus vielä mahdollisuutta. Sitten pitää taas ravistella itseään ja palauttaa mieleen kaikki se" paska" mitä suhteessa oli niin taas muistaa, että sitä ei halua.

Yhteistyössä