Auttaakohan cipralex muunsukupuolisuuteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon muusu ja alan olla jaksamisen äärirajoilla oikeastaan jo 3 vuotta ollu. Itsetuhoisuutta on ollu pitkään. Sain cipralexiä, en ole vielä aloittanut mut mietin kannattaako mun edes toivoa parannusta tähän. Rehellisesti sanottuna en usko oikein yhtään että se auttaa tähän skpl juttuun. En jaksa enää. En oikeasti vain jaksa enää pitkään.

Siis mietin että onko se edes mahdollista että cipralex auttaa nimenomaan tähän sukupuoli juttuun? En usko et auttaa. Se ei tuu vähentämään ahdistusta yhtään. Ja vaik vähentäiskin ihan vähän, se ei auta. Sen sukupuoli jutun pitää mennä kokonaan pois. Muuten mä en enää voi elää.

En edes tarkoita että mun pitää lopettaa olemasta muunsukupuolinen. Vaan tarkoitan käytännössä esimerkiksi sitä että mun pitää käydä suihkussa niin, ettei mulle tuu pientäkään ahdistusta enää siitä. Tai niin että jos joku sanoo sanan me***** niin, mulle ei tuu pientäkään ahdistusta enää siitä. Tai jos nään sanan ras***** niin sama juttu siitä. Se kaikki pitää lähteä pois. Muuten mä en enää rupea elämään vaan hyppään läheiseltä sillalta alas lähivuosina.

Jos sulle on kirjoitettu sitä lääkettä niin ainakin lääkäri uskoo sen auttavan. Varmaan kannattaa ottaa. Jos olet nyt ihan pohjalla niin suunta siitä on ylöspäin. Jaksa vaikka hetki kerrallaan nyt. ❤️

Sulla on aikaa! Ota tavoitteeksi elää 100 vuotiaaksi ja katsoa kuinka sinä ja maailma muututte siinä ajassa. Mutta nyt sun pitää vaan selvitä kunnes olo paranee. Sillä se paranee kyllä.

Jos sulle on kirjoitettu sitä lääkettä niin ainakin lääkäri uskoo sen auttavan. Varmaan kannattaa ottaa. Jos olet nyt ihan pohjalla niin suunta siitä on ylöspäin. Jaksa vaikka hetki kerrallaan nyt. ❤️
Kiitos. Odotin ilkeitä kommentteja enkä sellaisia saanutkaan ainakaan vielä. Aloitan sen varmaan piakkoin. En ole kyllä varma. En ole uskaltanut vielä lähinnä pakkoajatusten takia (pakkoajatus on että en saa aloittaa sitä siis).

Mut niin, lääkäri varmaan uskookin auttavan mut en tiedä mihin se meinas sitä että auttaako lähinnä vain johonkin.... Yleiseen mielialaan en tiedä. Sillä nytkin joskus ilman lääkettäkin pystyn olemaan jonkin aikaa ihan iloinen (vaikka mulla onkin kohtalainen masennus). Mutta silloinkin dysforia vaivaa koko ajan. Lähinnä mietin voiko sitä mitenkään poistaa lääkkeellä.

Sulla on aikaa! Ota tavoitteeksi elää 100 vuotiaaksi ja katsoa kuinka sinä ja maailma muututte siinä ajassa. Mutta nyt sun pitää vaan selvitä kunnes olo paranee. Sillä se paranee kyllä.

Haluaisin uskoa tähän. Mutta jos on kestänyt jo 3 vuotta (pidempäänkin lievempänä) niin voiko se edes parantua enää. Toivon kyllä niin. Ajattelen aina että täähän voi mennä ohi jo vaikka ensi kuussa, mistä sitä tietää. Yritän ajatella että teknisesti se on ihan mahdollista. En kuitenkaan ihan vahvasti siihen usko.

Eniten mua raivostuttaa se etten valinnut tätä. Jotkut valitsisi sukupuolekseen naisen jos ois saanu päättää ja oikein tuovat esiin sitä ylpeinä, mä olisin valinnut miehen (tai neutraalin, jos sellaista vaihtoehtoa luonnossa esiintyisi). Tää pilaa mun koko elämän koska en pysty olemaan onnellinen pelkästään sukupuolen takia. Tai en pelkästään, toki haluan myös laihtuakin (olen siis normaalipainoinen).

No mut toivottavasti tää joskus loppuu. Vähän epäilen että siihen menee vielä vuosia ja on todella vaikeaa enää tässä vaiheessa elää tätä päivästä toiseen.

Yhteistyössä